❌Ai Ra POV❌
"Annyeong chagiya!" panggil Jun ceria. Aku mempercepatkan langkah untuk ke kelas. Seriously malas nak layan mamat tercabut wayar tu pagi-pagi macam ni. Jun yang melihat Ai Ra melajukan langkah terus berlari ke arah kawan baiknya itu.
" Hey girl wassup?" Tanya Jun sambil mempamerkan senyumannya yang kononnya girls lain kata menawan. Konon je la eh konon. Aku terpaksa memberhentikan langkah setelah mamat tak cukup akal ni berdiri depan aku. Senang cerita, dia halang jalan sekarang ni.
Aku pandang Jun. Jun pandang aku. Dengan muka tersengih macam kerang busuk dia tu la. Haish letih aku tengok. "Apsal?" Tanyaku tanpa nada. "Uuu apsal kau macam takde mood ni hah?" tanya Jun pula. Okay aku tanya dia soalan, dia tanya aku balik.
"Jun, kita ada kelas sekarang ni. Aku tak ada masa nak main-main dengan kau. Dah tepi." Aku tolak badannya sedikit dan meneruskan langkahku. Beg yang disandang di bahu aku betulkan. Berat oi tambah dengan kertas plan lagi. Jun hanya melihat aku pergi dan mengikutku dari belakang. Ah, lupa nak kata kat Jun.
" And one more thing Junnie, DONT CALL ME YOUR CHAGIYA. Arasseo?" Aku menjegilkan mataku ke arahnya. Dan Jun hanya buat-buat tak dengar. Mamat tu, masuk telinga kanan, keluar telinga kiri. Apa lah nasib aku dapat kawan macam dia.
"Eleh, kau panggil aku Junnie boleh pulak" kata nya sambil mencebik mulut. Ergh ingat comel lah tu. Please la Jun. Jun berjalan seiringan denganku kali ini. Aku toleh ke arahnya yang berada di sebelah kananku.
"Well Junnie tu still nama kau. Kau panggil aku that 'C' word which is absolutely not my name." Kataku sambil senyum senget kat dia. " Ah whatever. Suka hati aku lah nak panggil kau apa pun, ahjussi." Jun sengaja menekankan perkataan ahjussi tu dan meneruskan perjalanannya. Eiyyy kecik besar kecik besar je aku tengok mamat ni. 😑
Well, Jun memang perangai dia kasar nak mati bila dengan aku. Segala jenis nama teruk-teruk tu dah biasa dah kena panggil dengan mamat player tu. Ah lupa nak cakap. Dia ni playboy terhandal. Yeah dengan aku memang dia kasar, tapi bila dengan perempuan lain, ha tu diaaaa...gula putih,gula halus, gula pasir, gula melaka, madu semua kalah aihhh. Manis teramat manis. Mungkin boleh dapat diabetes yang HbA1c dia boleh capai puluh-puluh. Haha okay tu melampau.
Anyway, dialah satu-satunya kawan lelaki yang aku ada a.k.a my best friend. Please jangan tanya macam mana aku boleh jadi kan dia bff aku sebab aku pon tak berapa nak ingat. Since kecik memang kami dah berkawan. So, dah cukup faham perangai masing-masing. Kot la. Aku ni kasar sikit orangnya that's why la I have no boyfriend. In the meantime. One of the reason, aku nak habis kan study dulu. Tak ada masa aku nak layan boyfriend dalam keadaan aku tengah struggle nak dapatkan ijazah.
Yeah yeah tapi lain dengan Jun. Dia, bila-bila masa di mana jua boleh dating. Tukar partner pulak tu setiap hari. Aku hanya mampu nasihat dia. Tapi dulu je lah. Sekarang dah malas. Berbuih mulut aku cakap pon dia masih macam tu. So lantak pi lah kat dia.
Tengoklah sekarang ni pon, dia sibuk nak usha awek. Aku mempercepatkan langkahku ke arah Jun yang dah main-main wink kat girls yang duduk kat wakaf fakulti art and design. Benda lah yang minah-minah ni nampak kat Jun entah.
Jun sibuk melemparkan senyuman manisnya kepada pelajar perempuan yang berada di sekitarnya. "Aduh! Wth?!" Jerit Jun yang tiba-tiba rasa kepalanya sakit dipukul sesuatu. Well aku lah tu yang pukul. Jun pusing belakang.
" Weh kau dah kenapa? Nak cari masalah ke?" Marah Jun. Ceh ada aku kesah dia marah pon. Aku membetulkan balik beg aku yang aku guna untuk pukul kepala Jun tadi.
" Itu je benda yang boleh sedar kan kau dari dunia khayalan." Aku terus meneruskan langkah setelah berkata kepadanya. Jun yang dengar masih menggosok-gosok kepalanya sambil buat muka tak puas hati. Kau ingat tak sakit ke perempuan kena pukul dengan beg kau yang macam bawak batu tu?
" Eh masalah kau ke kalau aku nak berada dalam dunia khayalan aku pon?" malas Jun.
" Ya. Sebabnya kita dah lambat nak ke kelas bengong!" Sekali lagi aku pukul kepala Jun. Kali ni dengan buku yang berada di tangan kiriku pula. "Adoiyy! Sakitlah Ai Ra!" Jun mengaduh kesakitan dan segera merangkul leher aku menggunakan tangan kirinya. Ah kepala aku pulak jadi mangsa.
" Weh weh..kusutlah rambut aku Jun!" Jerit aku yang masih kena 'cekik' dengan lengan Jun. Aku memukul lengan Jun berulang kali. Jun buat-buat tak dengar sambil terus heret aku masuk ke kelas. Okay fine. Malas nak lawan. 😑
To be continued...
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤p/s : Tiba-tiba rasa nak buat cerita baru. Huhu. Okay nak perkenalkan watak cerita ni.
J.Vin M.A.P6 as Lee SeungJun
Nana After School as Kim Ai Ra
Alright nak tidur dulu. Annyeong! To be continued~
YOU ARE READING
FALLING IN LOVE ❤ [Malay Fanfic][Slow Update]
Fanfiction💐 Well, my name is Kim Ai Ra. 👩 A student of architecture course 🎨and have a crazy plus 'sick' best friend name Jun or full name is Lee SeungJun. 👨 Yes, he is a boy. Love to fight with me all the time 😈 but the one who will be with me during my...