Sesampainya aku di studio Jun, aku lihat ramai manusia a.k.a classmates aku dan jugak of course makwe-makwe si Jun. 😌 Pelik aku..diorang ni takpe ke bila jumpa antara masing-masing? Tak gaduh pulak tu. Haish apa-apa je lah. Perlu ke aku fikir? K stop.
Dari jauh, aku dah nampak Sooyoung melambai-lambaikan tangannya ke arahku. Tersengih-sengih pandang aku. Aku pulak terpaksa meredah kesesakan manusia nak ke Sooyoung sebab orang dah ramai, studio pulak takdelah besar mana kan. Sambil-sambil jalan tu, aku perhati studio Jun. Hemm tak banyak berubah pon dari dulu. Tiba-tiba aku terfikir, bila lah last sekali aku pergi studio Jun eh?
" Hey girl!" Panggil Sooyoung sedikit menjerit disebabkan suasana yang agak bising di situ. " Hai." Balasku pendek. Aku mencari-cari tempat duduk yang masih kosong di situ. " Kau cari apa?" Tanya Sooyoung. Peliklah tu tengok aku dok mencari-cari dari tadi. " Aku cari tempat kosong lah. Tak kan nak berdiri sepanjang masa kot makcik." Kataku sambil memperli minah seorang ni. Sooyoung mencebik bibirnya sebelum berkata " Aku dah cop tempat. Nasib aku sampai awal. Jom ikut aku." Sooyoung menarik tangan kananku supaya mengikutinya.
" Aku ingat kau tak datang malam ni. Apahal tiba-tiba nak datang pulak? Rindu nak dengar Jun nyanyi ehhhh?" Haa mula lah tu minah seorang ni. Aku pandang Sooyoung. " Kenapa? Aku tak boleh datang ke?" Tanyaku buat-buat blur. Malas nak layan soalan Sooyoung yang last tu. " Tak salah pon. Tapi aku cuma nak tahu kenapa kau tiba-tiba nak datang pulak. Tadi Kat kelas masa Jun ajak, aku tengok kau macam tak berminat je. Alih-alih muncul pulak kau kat sini." Balas Sooyoung. Aku hanya mengangkat kedua belah bahuku tanda malas nak ambil peduli soalan Sooyoung tu. Dan Sooyoung pun mula buat muka bila aku tak layan soalan dia. 😑 Ah lantaklah. Aku punya suka lah kan nak jawab ke tak.
Dari jauh, aku lihat geng2 Jun dah berada di atas pentas kecil yang dikhaskan untuk persembahan malam ni. Masing-masing sedang check instrument yang akan dimainkan. Oh ya, lupa nak cerita. Jun ada band. He's not performing solo but sometimes kalau ada orang mintak tu, maybe adalah kot dia nyanyi solo. Mata aku tercari-cari seseorang di atas pentas tersebut. Mana Jun?
Sooyoung disebelah dah mengerling aku lain macam. " Hai cari pakwe ke? Selalu buat tak kisah je aku tgk." Kata sooyoung. Nak kena kan aku lah tu. But sorry to say, aku tak rasa terkena pon. " Babe, best friend tu maksud dia macam aku dengan kau sekarang ni. Kalau kau hilang, aku cari tau. Bukan aku biar kan je. So, mamat player tu walaupun dia annoying nak mati, still.. Dia best friend aku Soo." terangku pada sooyoung. Aku mencari Jun pon minah ni nak salah faham aku ada hati dengan mamat tu ke? Adoi payah macam ni.
Sooyoung mengerlipkan matanya. Dia membuat isyarat 'okay' dekat aku. Malas nak berdebat la tu. Lima minit kemudian, lampu lighting mula dialihkan ke atas pentas kecil yang terletak di kawasan tengah studio. Jun and the geng mula naik ke atas pentas. Jadi, terdengarlah bunyi-bunyi jeritan daripada pihak penonton yang rata-ratanya adalah perempuan dan obviously ramai ex gf si Jun ni. Hai dah ex gf pon still support ex bf ke? Seriously aku tak faham. 😑 k what everlah kan perlu ke aku susah payah nak faham aishhhh *geleng kepala beribu kali*
Aku pandang Jun di atas pentas bersama group membernya. Jun yang perasan akan kehadiran aku mula menyengih ke arahku serupa macam kerang yang dah masak tu ala yang dah terbukak kulitnya tu. 😁 Kahkah. Dan aku pula hanya menjelirkan lidahku. 😛 Tak kuasa aku nak menyengih jugak. Jun hanya tersenyum saja sebelum mereka menyanyikan lagu mereka. Yeah, tonight is the day where their group is officially debut with their own song. Sebab tu lah special sikit. Kedengaran muzik dimainkan sejurus salah seorang group member selesai memberikan ucapan. Well, group leader lah yang bagi ucapan tu. Minhyuk namanya. Disebabkan Jun ni bff aku, jadi boleh dikatakanlah aku tahu jugak pasal group members dia ni. Nama umur alamat rumah nombor telefon email Skype twitter insta line facebook bla bla bla semua aku tahu. Okay dah merepek.
YOU ARE READING
FALLING IN LOVE ❤ [Malay Fanfic][Slow Update]
Fanfiction💐 Well, my name is Kim Ai Ra. 👩 A student of architecture course 🎨and have a crazy plus 'sick' best friend name Jun or full name is Lee SeungJun. 👨 Yes, he is a boy. Love to fight with me all the time 😈 but the one who will be with me during my...