Keesokan hari nya..
" Sayang!" Panggil Jun sambil me lambai lambaikan tangannya. Sooyoung menoleh ke belakang. Dilihat Ai Ra a.k.a aku disebelahnya tidak memberi sebarang respon. Kami berdua meneruskan langkah ke kelas yang terletak di blok akademik tingkat 4.
" Weh Ra..suami kau panggil." Kata
Sooyoung sambil mulutnya memuncung ke arah belakang di mana Jun masih setia mengejar kami berdua. Aku menoleh ke arah Sooyoung sambil sebelah keningku diangkat sedikit." Excuse me Ms Park Sooyoung, HE IS NOT MY HUSBAND! Kalau kau cakap lagi, aku beli cili kering aku tonyoh kat mulut kau tu." Kata aku geram. Suka-suka hati minah ni je nak kata Jun tak cukup akal tu suami aku. Apakah? Sooyoung segera mengangkat kedua belah tangannya. Surrender. Tak boleh dibawak bergurau langsung minah ni kalau pasal Jun.
" Okay-okay sorry okay. Aku 'ter' cakap tadi. Ter." Aku hanya memandang Sooyoung sekilas. " Sayang!" Panggil Jun sekali lagi. Sooyoung menoleh kembali ke belakang.
" Wey, Jun panggil kau tu." Aku menoleh ke arah Sooyoung. " Tu mamat tu bye2 kat kau." Kata Sooyoung lagi. "Nope. Kau yakin je dia cakap kat aku. Hello, mind to look at our place now. Berlambak girls dia kat sini. So, tak payah perasan dia panggil aku." Kata aku penuh yakin tanpa menoleh ke belakang. Eh Betul apa aku cakap. Kat sini je dah aku cam berapa orang gf dia. Opps maybe ex gf kot. Lalala tak nak ambil tahu.
'Kau ni minah..confident je kan. Sampai tak toleh langsung. Tengoklah nanti siapa betul siapa salah.' Sooyoung menggeleng-gelengkan kepalanya.
'Haish, dia ni tak dengar ke aku panggil? Dari tadi dok jalan menonong je tak pandang belakang.' Ujar Jun di dalam hati. 'Okay takpe, kau ignore aku eh?' Jun mempamerkan senyuman nakalnya. Apa orang panggil tu, senyum senget. Hahaha.
Jun segera melajukan langkahnya untuk mengejar Ai Ra di hadapan. Selamba dia memegang tangan kanan Ai Ra. Apa lagi memang kena pelempang la jawabnya. Ppang!
" Adoiy, sakitlah Ai Ra! Apsal lempang aku?!" Jun menggosok-gosok pipi sebelah kanannya. Uish minah ni, ganas nak mati!
Aku memandang Jun. " Dah kau tiba-tiba pegang tangan aku. Aku ingatkan lelaki mana tadi. Siapa suruh tak bagi salam ke hello ke hai ke. Ni tak main terjah je kan. Nasib aku lempang je kalau bagi penumbuk tadi, mahunya kau tak datang kelas." Kataku panjang lebar tanpa nada bersalah pon. Yeah its not my fault.
" Eh aku panggil kau dari tadi kau buat tak tahu je. Sebab tu lah aku pegang terus tangan kau!" Balas Jun pula. " Bila masanya pulak kau panggil aku?" Tanya aku bingung. Aku rasa aku tak dengar pun nama aku dipanggil tadi. Sooyoung di sebelah hanya setia melihat perbalahan suami isteri ni. 'Hai, kenapalah diorang dua ni tak couple je? Dari dulu lagi aku tengok diorang ni bagai pinang dibelah dua.' Sooyoung hanya mendiamkan diri. Malas nak masuk campur. Kang, dengan dia-dia kena lempang.
Jun buat muka. 😑 "Apsal kau nak buat muka pulak?" Tanyaku tak puas hati. Betullah aku tak dengar pon nama aku dipanggil. " Aku dah panggil kau okay, kau je yang buat tak tahu." Jun masih mempertahankan diri nya. Lols.
" Jap, kau panggil aku dengan nama aku ke bukan?" Aku macam dah dapat tangkap dah something. "Aku panggil kau sayang." Jun menekankan sedikit perkataan sayang tu tanpa nada bersalah ke apa ke. Eh apa aku kisah, suka hati aku lah nak panggil minah ni darling ke sweetie ke. Walaupun aku tahu dia benci aku cakap kat dia. 😌
Aku mengecilkan matanya. Eiy mamat seorang ni memang tak makan saman betul. Terus aku mengetuk kepala Jun dengan buku yang aku ambil dari tangan Sooyoung. Bbukk. Sooyoung tercengang.
" Weh Ai Ra, sakit dowh! Kau ni nak bunuh aku ke apa?!" Jun menggosok-gosok kepalanya. Aduh apa lah nasib aku. Tadi kena lempang, sekarang kena ketuk. Ommaaaa!! 😭😭😭
YOU ARE READING
FALLING IN LOVE ❤ [Malay Fanfic][Slow Update]
Fanfiction💐 Well, my name is Kim Ai Ra. 👩 A student of architecture course 🎨and have a crazy plus 'sick' best friend name Jun or full name is Lee SeungJun. 👨 Yes, he is a boy. Love to fight with me all the time 😈 but the one who will be with me during my...