Dua minggu kemudian... (Ni kes nak cepatkan latar masa cerita hahahaha 😂 k latar masa teringat spm ohhhh.. Mohon abaikan..😌)
*POV Jun*
Sudah seminggu mama meninggalkan aku. Jujur aku kata kan, aku rindu sangat kat mama. Macam baru semalam aku bercakap dengan mama, ketawa dengan mama, cerita macam-macam dengan mama. Now, everything is gone.Aku mengalihkan pandanganku ke tengah laman melalui tingkap bilikku. Aku nampak Ai Ra sedang duduk membaca buku atau mungkin novel di atas buaian. Yeah, aku dengan dia dah selamat jadi husband and wife 10 hari yang lalu. Memang tak buat majlis apa pun sebab ni pon semuanya kerana mama. Aku..honestly..aku rasa bersalah kat Ai Ra sebab ikat dia dengan cara macam ni. I'm sorry Ra..one day, I let you go. That's my promise.
Aku tahu yang Ai Ra memang terpaksa dengan perkahwinan ni. Siapa je nak kahwin tergesa-gesa kan? And one more tak kan lah dia nak kat aku yang player kelas pertama ni? Perasaan lebih dari seorang kawan tu tak ada. Pada dialah...
Di saat itu, Ai Ra tiba-tiba menoleh ke arahku. Mata kami bertembung. Tapi tak lama. Ai Ra melarikan pandangannya lalu sambung membaca novel. Aku mengeluh perlahan. Ya, Ai Ra dah berubah sejak aku mengahwini dia. Ai Ra menjadi lagi pendiam dan yang lagi teruk, Ai Ra langsung tak layan aku even sebagai seorang kawan. Pergh, it hurts babe!
Aku pon masih tak tahu nak selesaikan masalah ni. Tapi harus diselesaikanlah kan. Fikir punya fikir punya fikir, aku decide nak slow talk dengan Ai Ra. Nasiblah kami tengah cuti mid sem seminggu lebih. Aku berjalan ke luar rumah menghampiri Ai Ra.
Ai Ra memandang aku yang semakin menghampirinya. Automatik, dia berdiri dan melangkah melepasi aku. "Ra, wait. Can we talk?" Tanyaku sambil pantas aku memegang lengan kanan Ai Ra.
Ai Ra meronta mahu melepaskan lengannya dari tanganku. "Lepas lah." Kata Ai Ra. Aku menggelengkan kepala. " No. Kalau kau setuju kita discuss sekarang, aku lepaskan tangan kau."
"Waww ugut?" Tanya Ai Ra sambil sebelah keningnya diangkat. Adoiy kuat pulak tangan mamat ni. Susah nak lepaskan pegangan (ToT)
" No Ai Ra, No. Aku bukan ugut kau, tapi sekarang seriously kita kena discuss. Ini melibatkan masa depan kau jugak, Ra." Pujukku. Please la minah ni dengar kata aku jap.
Ai Ra mengeluh. " Okay kita discuss." Balas Ai Ra pendek. Pantas aku tersenyum kecil. Kami berdua duduk di atas buaian yang terletak di laman itu.
*POV Ai Ra*
Aku lihat Jun bermain-main dengan jari jemarinya. Nervous ke apa mamat ni. Apalah yang dia nak discuss ntah.
" Ra, aku..nak mintak maaf dengan kau atas perkahwinan kita ni. Jujur aku cakap semua ni demi mama. Aku nak gembirakan mama sampai hari last dia. Tapi aku tahu, kau terpaksa ikut plan ni. Aku tahu yang ka- .." Jun berhenti apabila nampak aku buat isyarat suruh berhenti bercakap.
" Jun, sebenarnya aku malas nak cakap pasal benda ni. Aku rasa ni bukan salah kau pon. Tapi aku pon macam kau jugak. Nak bahagiakan ommoni sampai last day dia. Bila aku fikir balik, aku jugak yang tak membantah bila kau decide kita kahwin. So I think its not fair kalau aku blame kau. Jadi, I'm sorry too okay." Kataku kepada Jun.
"So, kau tak marah aku dah?" Tanya Jun.
" Buat apa aku nak marah?" Tanyaku balik.
" Yelah, kau kan terpaksa kahwin dengan aku. Player yang ramai girls tergila-gilakan 😚 "Mula dah penyakit perasan Jun ni. Aku mula buat muka." Ha memang pon. Aku sebenarnya annoying tengok muka kau. Hari-hari pulak tu nak kena dok hadap. 😑" Aku dengan Jun ni memang main mengutuk je. Lantaklah kau suami aku ke apa ke. Ada aku kesah?
"Amboi mulut. Of course lah kena hadap aku hari-hari. Aku kan husband terchinta kau." 😎
" Eiyuww terchinta la sangat." Balasku sambil mataku menjuling ke atas. Ada jugak kena ketuk dengan aku jap lagi ni." Eh jangan benci aku sangat Ra. Nanti mana tahu, kau terjatuh sayang kat aku sangat-sangat nanti." Kata Jun sambil mempamerkan senyum nakalnya. Tapi cuma seketika je lah. Pap!
" Aduh Ra, sakit oh!" Jun mengaduh sakit sambil memegang bahu kirinya yang kena ketuk dengan aku. Well aku pukul dia dengan buku novel aku. Tebal 1000+ muka surat. Nasib kau lah Jun.
" Padanlah dengan muka kau yang perasan gila nak mati."
" Eh aku bergurau je pon. Kau ni memang lah tak boleh nak bawak gurau sikit." Kata Jun sambil mengerutkan dahinya. Sakit lagi lah tu." Well this is me." Balasku pendek. Aku senang je. Dah tahu aku memang ganas, dok gurau dengan aku buat apa.
" Tapi, aku sekarang ni dah jadi suami kau tau. So, kau kena lah respect aku sikit." Ujar Jun lagi. Aku pandang Jun dengan keningku terangkat sedikit. Pandai mamat ni guna kan alasan tu.
" Well...ada aku kesah Jun? Dah aku nak masuk. Bye! " Aku menjelirkan lidah kepada Jun. Sorrylah. Aku memang dah anggap dia as kawan so nak tukar kepada husband tu susah. Husband? Haish seram pulak aku dengar.
" Wait, jap Ra!" Halang Jun. Aku menoleh ke arahnya. " Apa?" Tanyaku pendek. " Emm kita kawan macam biasa kan?" Tanya Jun takut-takut. Dah kenapa mamat ni? "Entah. Ye lah kot. Dah, annyeong!" Kataku sambil melambaikan tangan kananku kepada Jun.
Okay honestly, aku memang rindu pon nak gaduh dengan Jun macam dulu 😭 So, bila kiteorang dalam zon buat hal masing-masing dalam masa dua minggu ni, rasa macam tak lengkap hidup aku wuwuwu ⊙︿⊙ Jadi, dah alang-alang aku slow talk dengan dia, apa salahnya kalau kiteorang back to normal life kan. Walaupun hakikatnya status kami dah berubah.
Jun hanya terpana melihat aku tinggalkan dia. 'Haish minah ni. Blah macam tu je. Aku rasa aku tak habis cakap lagi dengan dia. Ah apa-apa je lah. Janji dia dah tak marah aku and dah boleh cakap-cakap dengan aku. Kira...okaylah tu kan. Yang lain tu, biarlah masa yang menentukan.' Jun melepaskan nafasnya perlahan kemudian bangun mengikuti langkah isterinya.
To be continued...
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
P/s : Kenapa rasa flow cerita ni lambat 😭😭 sorry author kering idea sekarang \(〇_o)/
YOU ARE READING
FALLING IN LOVE ❤ [Malay Fanfic][Slow Update]
Fanfiction💐 Well, my name is Kim Ai Ra. 👩 A student of architecture course 🎨and have a crazy plus 'sick' best friend name Jun or full name is Lee SeungJun. 👨 Yes, he is a boy. Love to fight with me all the time 😈 but the one who will be with me during my...