Even een waarschuwing vooraf. Dit eerste stuk kan best wel heftig zijn voor jonge lezers. Ik laat het aan jezelf of je het wilt lezen of niet. Je kan bijv. de eerste alinea overslaan, daarna kom ik er niet op terug. Xx Inlinn
--------------------------
Lief dagboek,
Vandaag wil ik het hebben over een heftig onderwerp, wat ook gelijk de reden is dat ik niet zo vaak meer schreef de laatste tijd. Je hoort het de laatste tijd zo vaak op het nieuws. Jongeren met problemen die zelfmoord plegen. Ik heb het laatst van heel dichtbij meegemaakt. Daarom wil ik een stukje schrijven over zelfmoord. Natuurlijk is het een groot begrip en kan het veel redenen hebben, maar het is altijd verkeerd. Om te beginnen heb ik er een hekel aan als mensen zeggen dat ze graag dood willen. Het zit namelijk zo; als je dat echt zou willen, zou je er niet over praten. Mensen die zoiets zeggen willen vaak alleen naar aandacht. Aandacht kun je ook wel krijgen op andere gebieden. Maar dan zijn er nog de mensen die echt zelfmoord willen plegen. Vaak zijn die mensen depressief en hebben problemen. Ik vind dat altijd heel erg, dus als jij dit leest en je bent zo iemand is mijn enige 'tip' om erover te praten. Desnoods met mij. Ik wil altijd praten. Hier wil ik het ook graag bij laten, maar ik vond het belangrijk om even op te schrijven.
Oke, even weer vrolijk. Heb jij het de laatste tijd ook zo koud dagboekje? Ik wel. Ik heb gewoon vier dekens op mijn bed liggen 's nachts. Dat is best veel maarja. Vroeger had je gewoon een knuffel die je warm hield. Nu is het raar als je nog een knuffel hebt. Waarom eigenlijk? Ik denk dat iedereen wel spijt heeft dat ie zijn knuffels weg heeft gedaan. Gelukkig heb ik ze op zolder staan :) Ik mis soms nog wel dingen van vroeger hoor. Ouders enzo zeggen altijd wel dat vroeger beter was, maar soms is dat ook gewoon zo. Ik bedoel vroeger hadden we geen huiswerk! :) Je mocht buiten spelen tot het donker werd. Geen stress. Ik mis vroeger best wel.
Gisteren had ik een schoolgala. Dat moet je je een beetje voorstellen als een grote danszaal waar een paar klassen bij elkaar komen in mooie jurken en in pakken. Jongens in jurk natuurlijk ;) grapje. Ik had een lange witte jurk met een bovenstukje dat was afgewerkt met glittersteentjes. Om mijn armen had ik een bijpassende sjaal. MIjn haar had ik ook heel vet. Bedankt kapster :) Ik had een vlecht aan de ene kant van mijn hoofd en die liep over in een losse knot aan de andere kant van mijn hoofd (Dit is allemaal echt. Er staat wel een foto van mijn jurk op mijn twitter @inlinnn) Het gala zelf was erg geslaagd. Iedereen zag er leuk uit en het was gezellig. Alleen werd het een beetje laat en moesten we vandaag weer gewoon naar school. Slaapgebrek? check!
Groetjes Anne