xi

468 24 6
                                    

Aku memandang keluar tingkap semasa perjalanan ke office untuk ambil barang aku supaya aku boleh pulang kerumah dengan kereta aku sediri. Tapi ni bukan jalan pergi office ni.

"Boss, nak gi mana pulak ni?" Tanya aku sambil duduk menghadap boss.

"Saya ada benda nak explain, tapi awak tolong dengar sampai habis dulu." Dia cuma menoleh kearah aku sekilas. Lain ditanya lain pulak nak di explain.

"O...k" jawab aku lambat lambat.

"Saya ada sorang nenek tau. I call her tokwan..." ok, i get it. Normal lah tu ada nenek, org lain pun ada nenek. Darr. "Tokwan ni susah betul nak jejak kaki rumah family saya sebab sayang nak tinggalkan rumah dia and ayam itik kerbau kat kampung tu."

"Bestnya ada kampung ada ayam itik kerbau. Saya takde kam..." sambuk aku sebelum disuruh diam oleh boss.

"Sabar. Belum habis explain lagi." Ujar boss, aku mencebik.

"So one day, saya pujuk dia untuk datang rumah family saya sebab the whole family rindu dia tapi busy and susah nak balik kampung and stay situ lama. So to makesure dia datang sini, i promised to take my girlfriend to meet her when shes here." Dia membelok ke simpang kiri sebelum sambung cerita, "and now shes here."

Ok aku dah dapat rasa something bad is gonna happen.

"So what's that going to do with me?" Tanya aku.

"Ikut saya lunch dengan family harini?"

Kami akhirnya sampai di pusat beli belah pavilion. Kereta diparkir elok di basement tapi kami tidak terus keluar.

"Dont tell me you want me to play as your gf?!" Tanya aku. Tiba tiba nada suara naik satu oktah.

"Unfortunately, yes." Jawabnya.

Aku tersandar di seat kereta. "Boss," aku mengeluh. "Kenapa kaitkan saya dalam masalah boss?"

"Sorry but you're the only one i can think about to help me." Dia berjeda seketika. "None of my family know you. Takkan kantoi kalau menyamar."

"Kan senang kalau boss cari je girlfriend betul? At least takyah menipu." Aku memberi cadangan.

"Saya cari girlfriend? Im a gay, remember?" Tanyanya kembali.

"Tu lah boss, gatal nak jadi gay. Kan dah susah takde girlfriend. Heish", aku mengeluh lagi.

"Pleasesss," ucapnya sambil tunjukkan barisan giginya. Langsung tak hiraukan aku membebel kat dia pasal gay.

Wait a minute, boss yang tak pernah nak kalah, and seorang lelaki yang egonya tinggi sanggup merayu untuk aku tolong dia.

Haih tiba tiba rasa lembut hati ni hah nak nolong.

"Apa saya dapat kalau saya tolong?" Takkan tolong kosong beb.

"Apa awak nak?" Tanyanya kembali.

Aku berfikir sejenak.

"Saya nak cuti seminggu." Pinta aku.

"No hal." Jawab boss.

"Saya nak gi holiday, boss support semua." Aku meletakkan syarat lagi.

Boss kelihatan seperti berfikir sejenak sebelum mengangguk. "Okey."

Aku fikir lagi. Apa lagi aku nak mintak eh?

"Emmm saya nak boss bayar duit minyak saya selama sebulan."

"Oi beragak lah. Minyak mahal kot." Boss membuat rolling eyes. Ceh berkira gak dia ni.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 05, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Demi Aleena Where stories live. Discover now