- Ai venit.
- Da. Am venit.
- Credeam că o să mă laşi baltă din nou cum ai făcut şi ieri.
- Da...scuze pentru asta.
- Am stat în frig aşteptându-te.
- De ce ai face asta?
- Pentru că...eu...eu chiar voiam să aflu...cine este vechiul amic.
- Asta voiai să afli?
- Da. Mă roade curiozitatea.
- Bine atunci.
- Ai cearcăne sub ochi. N-ai dormit?
- Două nopţi la rând. M-am gândit mult. Şi am ajuns la o concluzie.
- Da?
- Da.
- Deci îmi vei spune cine este acest vechi amic?
- Îţi voi spune. Dar trebuie să mă asculţi atent.
- Sunt ochi şi urechi.
- ...
- Poţi începe. Eu te ascult.
- Nu pot.
- Nu! Uite-te la mine! Poţi să-mi spui. Oricât de greu este, oricât de ruşinos sau ciudat este, trebuie să-mi spui. Nu se va întâmpla nimic.
- Sigur?
- Sigur! Noi tot vom veni aici! Vom râde, vom zâmbi şi ne vom bucura de prezenţa celuilalt. Vom rămâne cei mai buni prieteni!
- Ok.
- Inspiră adânc şi spune-mi.
- Ok.
- ...
- Te iubesc!
- Da! Şi eu...ca o soră. Mi-ai mai spus asta acum vreo câteva săptămâni. Dar acum spune-mi cine este vechiul amic.
- Tu eşti! Tu eşti vechiul amic. Te iubesc, tontule!
- Poftim?
- La început, chiar ţi-am vorbit despre un băiat pe care îl plăceam, dar undeva...nu ştiu...pe la mijloc, tu ai devenit vechiul amic. Tot ce am spus despre el...mă refeream la tine.
- Dar...
- Şi ştiu că nu simţi la fel pentru mine. Căci tu o iubeşti pe acea fată cu multe probleme. Şi îmi pare rău că ţi-am spus, dar trebuia să-mi iau piatra asta de pe inimă. Şi acum ştiu că prietenia noastră probabil s-a încheiat. Şi îmi pare rău. Îmi pare atât de rău.
- ...
- Îmi pare rău. La revedere, ciufi.
- Ce faci? Pleci?
- ...
- Dar...dar...
- ...
- Nu sunt ciufi.
CITEȘTI
Heartstrings
RomantizmUn loc pustiu lângă unui orăşel. O bancă scrijelită vopsită în maro la marginea unui lac cu apă turcoaz. Stejari bătrâni ce umbresc locul. Raze orbitoare ale soarelui. Doi prieteni stând pe o bancă uitându-se adânc unul în ochii celuilalt. Mâinile l...