Luku. 5

103 14 0
                                    

- Eli menemme tapaamaan vanhaa ystävääsi? Hope kysyi kävellessämme Mos Eisleyn kadulla, Kylo pudisti jälleen päätään.
- Hän ei ole ystäväni.
- Mutta miksi sitten menemme hänen luokseen?
- Jos menee juttusille jonkun kanssa, se ei meinaa sitä että on tämän ystävä. Kylo vastasi ärtyneenä, Hope katsoi häntä silmät ymmyrkäisinä.
- Vau, en tiennytkään! Hän totesi iloisesti, Kylo huokaisi.
Ethän sinä tiedä mitään.. Hän ajatteli, mutta piti ajatuksen omana tietonaan.
Pian he saapuivat pienen baarin eteen, Kylo piti tiukasti huppua päässään, täällä päin ei pidetty Ritarikunnasta.
Hope oli kerrankin hiljaa kun kaksikko astui sisään rakennukseen. Huoneessa pöytien ääressä istui monenlaisia olioita, jotka eivät näyttäneet erityisen ystävällisiltä. Kylo antoi katseensa kierrellä huoneessa, ennen kuin suuntasi nurkassa olevaan pöytään, jonka ääressä istui huppupäinen tyyppi.
- Sara. Kylo sanoi lyhyesti, nainen riisui huppunsa, vaaleat pitkät hiukset valahtivat rentoina hartioille.
- Kas, Kylohan se siinä. Ehtikö jo tulla ikävä minua? Sara naurahti ja pienellä kädenliikkeellä kehotti kaksikkoa istumaan.
- En olisi tullut jollei sinulla olisi hyödyllistä tietoa. Kylo tuhahti istuessaan nahkaiselle penkille. Hope istui hetken epäröityään tämän viereen, Sara katsahti tyttöä uteliaana.
- Kukas tämä tyttö on? Pääsitkö lapsenvahdiksi? nainen naurahti huvittuneena, Hope tuhahti.
- Hän on uusi oppilaani. Kylo sanoi lyhyesti, Sara hiljeni hetkeksi, ennen kuin katsoi Kyloa kulma koholla.
- Mutta sinähän et aikonut enää koskaan ottaa uutta oppilasta..?
- No otinpahan kuitenkin. Kylo huokaisi, Sara katsoi Hopea tarkasti.
- Näyttää ihan kelpo tytöltä. Kasvot muistuttavat Avaa.. Sara totesi, Kylon sydän jätti lyönnin väliin kun kuuli Avan nimen.
- Niin. Kylo sanoi lopulta hiljaa, Sara oli hiljaa. Yhtäkkiä joku humaltunut correlialainen mies käveli Saran eteen.
- Kuules neiti Fett, tiesitkös että päästäsi on luvattu aika suuri palkkio monessa eri maassa? Mies kysyi sammaltaen, Sara vain tuhahti.
- No Hui kamala. Hän pyöräytti silmiään, silloin mies tarttui häntä paidasta ja nosti seinälle.
- Monta crediittiä. Mies naurahti, ja aikoi ottaa pistoolin taskustaan, mutta Sara oli nopeampi.
Sara veti vyöltään puukon ja iski sen miehen kaulaan. Veri roiskahti.
Miehen silmät lasittuivat, ja tämä valahti maahan eikä liikkunut siitä enää mihinkään.
- Minua ei kannata ärsyttää, jos ei halua heittää henkeään. Sara sanoi, otti puukon irti correlialaisen kaulasta ja laittoi tämän vyölleen.
Oliot baarissa kääntyivät katsomaan hiljaisina Saraa, sekä tämän edessä makaavaa veristä ruumista.
- Sori sotkusta. Sara sanoi, ja heitti muutaman crediitin baarimikon tiskipöydälle.
Sen jälkeen nainen istui alas nahkapenkille, Kylo katsoi tätä kulma koholla, Hope näytti pelokkaalta.
- No niin, mistä me puhuttiinkaan? Sara kysyi normaalisti, vaikka ruumis makasi lattialla hänen vieressään.
- Sinun piti kertoa jostain. Kylo sanoi lopulta, yritti olla välittämättä muiden olioiden uteliaista katseista.
- Ai niin joo. Pari päivää sitten, kuulin parin tyypin puhuvan jostain Kolmannesta Liikkeestä. Se on kuulemma joku Ritarikunnan sekä Vastarinnan vastustaja. Koko järjestö haluaa kuulemma hallita koko galaksia.  Sara kertoi hiljaa, ympärilleen vilkuillen. Kylo katsoi tätä järkyttyneenä, ennen kuin räpäytti silmiään, yrittäen rauhoittua.
- Jaahas.. Hän sanoi lopulta, Hope katsoi Saraa silmät pyöreinä.
- Siis onko meillä vihollisia? Kissatyttö kysyi ällistyneenä, Kylo huokaisi.
- Tietenkin on pöljä. Hän tuhahti, Hope katsoi tätä vihaisesti.
- Itse olet... äkäpussi Senpai..! Hope tiuskaisi, Kylo mulkaisi häntä ärtyneenä, Sara purskahti nauruun.
- Ei juma.. Olette kyllä huvittava kaksikko. Sara nauroi, Kylo & Hope katsoivat häntä ärtyneenä.
Sara huokaisi lopulta, Kylo tuhahti.
- Kas niin. Voisitko viedä minut nyt teidän mukananne sinne Ritarikunnan tukikohtaan että saisin uuden aluksen. En oikein viihdy kotiplaneetallani.. Sara totesi, Kylo huokaisi.
- Hyvä on. Mutta saat ihan itse selittää koko sotkun Huxille.

                 Hetken päästä

Kylo, Hope ja Sara kävelivät alukselle rauhallisesti, Hope selitti Saralle jotain elämäntarinaansa, Sara kuunteli tylsistyneenä.
Kylon perässä he menivät alukseen, ja muut istuivat paikoilleen.
Kylo käynnisti aluksen, mutta sillä hetkellä sähkövirta läpäisi ohjaamon, ja he kaikki kolme valahtivat penkeille tajuttomina.

Star Wars; Viimeiset SanatWhere stories live. Discover now