1. Het nieuwe schooljaar

5.5K 75 6
                                    

'Beep'..'Beep'..'Beep'
Dat is het geluid, het geluid.
Het geluid waarvoor ik 6 weken bang was hem te horen.
En toch wist je dat je hem op een dag ging horen.
Uitgerekend vandaag...
Ik zucht als ik de tijd bekijk.
Snel koos ik mijn outfit uit. Nou ja 'snel', snel is niet mijn woord.
Uiteindelijk ga ik voor een spijker shortje en een wit hempje.
Het is hartje zomer.
Ik dacht na... het wordt nogal warm daarom besloot ik maar in mijn hempje een knoop te leggen.
Het stond wel leuk mompelde ik in me zelf.
Daarnaast deed ik nog wat make-up op, een beetje concealer en mascara kan niet kwaad toch?
Ik kijk zuchtend in de spiegel.
Het besef dat ik vandaag weer naar school moet, het besef dat ik weer een heel jaar moet werken, huiswerk maken, lezen en al die andere zooi maakte mij humeur niet al te best.
Ik zette me er over heen en trok mijn witte all stars aan.
Ik pakte mijn grijze East Pack in en sleurde hem mee naar beneden.
Voor een ontbijtje had ik geen tijd meer helaas.
Ik gaf mijn moeder haastig een zoen op haar wang.
Ik liep snel weg waardoor er nog wat werd geroepen "Veel plezier op school schat! "
Ja.. precies wat elke moeder zegt tegen zijn kind als hij of zij naar school gaat niks nieuws aan.
Ik riep snel voordat ik de deur dicht deed terug "Tot straks mam!".

Ik opende de schuur en pakte mijn paarse fiets.
Ik race er mee weg in de hoop dat ik op mijn eerste dag nog optijd zou komen. Woow, dat zou dan ook voor het eerst zijn. Na een kwartier fietsen ben ik eindelijk bij school aangekomen.
Ik was helemaal buiten adem en pleurde daarom mijn fiets maar ergens in de fietsenstalling.
Vervolgens loop ik naar de ingang.
F*ck denk ik als ik alle kinderen al in de lokalen zie zitten.
Ze kijken me aan met hun ijzige blikken. Niet dat ik dat niet had gedaan als ik weer in zo'n somber lokaal zat.

Ik kijk op mijn telefoon in welk lokaal ik moet zijn.
0.32 mooi zo bedenk ik me dat is beneden.
Ik loop door de klapdeuren en dan bedenk ik me iets.
Ik heb natuurlijk een nieuwe mentor/leraar.
Hmmm... Meneer Franco heet hij geloof ik.
Ach ja, ik zie het van zelf wel.
Het zal toch wel zo'n verbrijzelde ouwe gast zijn die het leven voor pubertjes zuur maakt.
Mijn vorige mentor was anders wel een vrouw.
Niet zomaar een vrouw, een versleten 50+ die alleen kon zijken als je onder de regeltjes schreef.
Bah, wat haatte ik dat wijf!
Oooh ik was echt niet de enige!
Gelukkig is ze nu met pensioen en heeft niemand meer last van dat schepsel.

Daar sta ik dan voor het lokaal 0.32.
Ben ik hier wel klaar voor ?
Ben ik wel klaar voor een nieuw jaar vol nieuwe avonturen.
Weetje, iedereen heeft dit doorstaan dus kan ik dat ook.
Ik neem nog een diepe zucht en trek de hendel voorzichtig omlaag.
Voorzichtig duw ik de deur een eindje open als opeens alle ogen op mijn gericht zijn.
Mijn ogen zijn anders op iemand anders gericht en dat is die van mijn mentor.
~16-02-17~

Dit was het eerste deel van dit verhaal! Hopelijk vinden jullie het al een beetje leuk en valt het al een beetje in de smaak.
De volgende delen worden wel langer hoor wees niet bang.
Ik heb geen vaste upload tijden ik upload random, eigenlijk wanneer ik tijd heb. De upload datum staat altijd onderaan het verhaal. Nog veel leesplezier !








Verliefd Op Mijn Biologie Leraar. Ft Dave FrancoWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu