"Mevrouw Franco?"
Moeilijk sta ik op.
"Loopt u mee."
We lopen naar een kamertje waar ik vervolgens moet gaan liggen op de ligstoel.
"Kunt u even uw shirt omhoog doen?"
Voorzichtig doe ik mijn shirt omhoog.
De dokter doet er spul op een soort van koude gel. Ik krijg er kippenvel van. "Het ziet er allemaal tot nu toe goed uit kijkt u maar mee."
Ik zie hoe een klein baby'tje zich beweegt in mijn buik. Ondanks alles verschijnt er toch een glimlach op mijn gezicht. "Ziet u het hartje kloppen?" Trots knik ik.
"Alsjeblieft de foto." Ik neem de foto met de ego erop aan.
"Tot maandag."
"Tot maandag." En ik schud de hand van de dokter.Als ik thuis kom zie ik een briefje onder de deurmat liggen.
Lieve Lize,
Ik wou het je ooit nog vertellen, maar ik kon het niet. Ik ben misbruikt door mijn docente vroeger... Als je dit hebt gelezen kan je me alsjeblieft bellen?
Liefs Dave.
Tranen verlaten mijn ogen. Ik moet hem meteen bellen. Om te vragen of hij hier heen wil komen. En ik moet hem natuurlijk vertellen over ons kindje. Ik tik trillend het nummer in. Hij gaat een aantal keer over. "Met Dave?" Rillingen lopen over mijn lijf.
"Met Lize." Zeg ik ongemakkelijk.
"Lize heb je mijn brief gelezen?"
"Ja, luister het spijt me." Maar Dave onderbreekt mij al.
"Nee, het spijt mij. Ik had het je moeten vertellen." Ik hoor een zucht door de telefoon heen.
"Het maakt niet uit ik snap dat het moeilijk is om daar over te praten. Maar kan je alsjeblieft zo snel mogelijk hier heen komen?"
"Ja tuurlijk ik ben daar zo snel mogelijk."
"Ik moet je namelijk wat vertellen." En ik hang maar gelijk op.Na een kwartier gaat de deurbel.
Ik trek de deur zachtjes open. Ik zie Dave in de deur opening staan. Hij ziet er echt slecht uit. Ik gebaar hem dat hij naar binnen kan komen. "Wil je wat te drinken?" Vraag ik zo normaal mogelijk. "Wat fris alsjeblieft." En ik hoor Dave ploffen op de bank. Ik schenk twee glazen cola in en zet het op het tafeltje voor de bank. Ik ga rustig zitten naast Dave. "Wat moest je nog vertellen?"
Ik adem even rustig in en uit. Dave pakt mijn handen vast. "Doe maar rustig aan." Ik haal nog één keer adem en dan moet het eruit. "Dave, ik ben zwanger." Dave kijkt mij met grote ogen aan. De tijd staat op dit moment even stil.10-08-17
JE LEEST
Verliefd Op Mijn Biologie Leraar. Ft Dave Franco
Teen FictionLize is een normaal meisje die nu naar 3TL gaat... Ze krijgt een nieuwe mentor en docent biologie. Ze hoopt maar dat hij een beetje kan uitleggen want biologe is niet haar beste vak! En dat heeft ze geweten ook hij kan niet alleen maar uitleggen ook...