part 17

90 2 1
                                    

(}>ONLY ONCE LOVE YOU<{)
-
-
-
[]>Part 17<[]
-
-
-
-
-
-
-
-
Irene megeluh berat mata nya merah menagis.. selama ini dia merasa diri nya di tipu.. satu hari lepas di mana irene tekat bertanya kepada omma dan appa luhan akan kenagan dulu nya sebelum luhan kemalagan"
.
.
.
FLASBACK...

[ China kediaman xi ]

Ah.. sampai pun.. ahjuma gikir kan kamu dah tak jadi datang.. macam mana hubugan kamu dengan luhan...

"Sapa omma luhan rama sambil megusap kepala irene yang trlah menjadi tunang luhan itu di sebab kan pilihan mereka"

Dae... baik..  "jawap irene berusaha tersenyum" waeyo.. kamu tak apa..ii ke.. ahjuma tengok muram saja.. kamu bergaduh dengan luhan ke... "lagi sekali omma luhan bertanya saat mrnyedari waja irene nampak muram meski pun irene berusaha tersenyum"

Ani... ahjuma.. rene datang sini ingin bertanya sesuatu tentang luhan oppa.. dn rene nak ahjuma cerita kan hal sebenar dan berterus terang dengan rene.. siapa yeoja bernama chorong kepada luhan.. sejak kami balik dari pertunagan suho.. luhan oppa tak berhenti berfikir bahkan dia terasa sakit akibat terus..ii memikir kan yeoja tu.. siapa sebenar nya chorong~~~

"Omma luhan sangat la terkejut mendegar nama yang tak asing bagi nya di mana luhan perna mencerita kan kepada nya bahawa dia ingin bertunang dengan chorong... tetapi dia tak perna setuju dengan pilihan luhan dan membanta keras. Tetapi luhan sanggup melawan dan ingkar dengan kata..ii omma nya ingin  membawak diri ke korea seingah la luhan di tempa kemalagan dan hilang ingatan.. memori nya bersama chorong pudar begitu saja dan omma nya megambil kesempatan itu mempertunang kan irene kepada luhan yang turut terjatuh hati kepada irene"

Ahjuma!~~~ beritahu irene hal sebenar~~ siapa chorong.. dan megapa dia begitu sangat megenali luhan oppa~~ wae~~ hiks~~~

"Air mata irene tak dapat di bendung lagi dari terus menitis membasahi pipi nya. Sakit hati nya setiap kali luhan bertanya perihal chorong siapa kah chorong dan megapa chorong sangat megenali nya"

Mi....mianhae... irene ah.. sebenar nya chorong ada la yeoja chingu luhan sebelum luhan di tempa kemalagan dua tahun lalu.. dan megakibat kan luhan lupa ingatan dan tak megenali sesiapa pun.. dan ahjuma megabar kan kepada chorong bahawa luhan dah tiada.. ahjuma cuma nak luhan bertunang dengan kamu bukan yeoja tu.. bukan niat ahjuma nak tipu kamu.. tetapi ahjuma buat semua ini untuk kebahagian luhan.. begitu jugak kamu.. seorang omma ingin melihat anak nya bahagia ajh- dan ahjuma sanggup pisah kan mereka.. begitu kah seorang omma melihan anak nya bahagia.. ahjuma tahu.. luhan oppa tersiksa.. tersiksa dengan bayang yang  menghantui nya setiap malam..

Dan rene tahu~~ rene tahu bayang menghantui nya itu ada la chorong~~ chorong yang dia perna cintai dulu.. perna sayanggi dulu.. sanggup ahjuma pisah kan mereka.. sanggup ahjuma biar kan mereka terluka… apa yang ahjuma bahagia sekarang setelah melihat rene bertunang dengan oppa.. apa itu yang ahju- ahjuma buat semua itu sebab ahjuma di tengal kan!!..

"Potong omma luhan terhadap kata..ii irene.. sedang kan irene tercenggak menatap puan xi.. hari ini dia ingin irene tahu apa yang membuat kan dia begitu benci kan chorong dan tak menerima hubugan luhan dan chorong'

sebab omma!!~~ yeoja itu telah merampas cinta ahjuma!~~ appa dia sanggup tingal kan ahjuma demi omma nya!!~~ hati siapa yang tak sakit di tingal kan!!~~ dan ahjuma nak yeoja tu rasa apa yang ahjuma alami dulu!~~ ahjuma nak anak dia rasa penderitaan yang ahjuma alami~~ di tinggal kan namjachingu.. dan menderita!!~~~ ya.. sekarang ahjuma dah nampak penderitaan yang dia terima.. dan ahjuma berpuas buat dia menderita..

Tapi ahjuma tak akan buat appa chorong kembali kepada ahjuma~~ apa ahjuma fikir dengan membuat begitu.. appa chorong akan kembali kepada ahjuma ke.. ani.. dia dah bahagia bersama keluarga dia.. bersama omma chorong.. dan kini omma dan appa chorong dah tak ada.. dan ahjuma masih ingin sisak chorong.. rene kecewa sebab ahjuma sanggup menipu.. menipu dengan kematian luhan yang tak benar... ahjuma memang kejam~~ hiks~~~

"Ungkap irene berlalu pergi.. sedang kan omma luhan tercenggak di tempat berdiri nya mendegar kata..ii irene bahawa appa dan omma chorong telah lama meningal.. dan akhir nya omma luhan terduduk di sofa mengengam tanggan nya. Terasa sesal menghantui hati nya...
.
.
.
.
END FLASBACK....

irene menepis air mata nya... rasa tertipu membendung hati nya.. dia tahu.. di kalau luhan puli dari ingatan nya.. orang pertama luhan akan cari ada la chorong.. bukan diri nya.. walau pun saat ini luhan mencintai nya. Bagai mana pulak di kalau ingatan luhan kembali. Ada kah luhan akan terus mencintai nya. Apa yang dia ingin laku kan untuk luhan ada la satu kan luhan bersama chorong.. dan dia sangat perlu kan bantuan dari suho.. cuma suho yang mampu membantu nya"
.
.
.
[ Kediaman kim ]

Hyung... rasa nya tempo 5 bulan tu belum tiba lagi kan.. sekarang ni pun kita baru je duduk korea 4 bulan lebih.. megapa hyung nak balik cepat ke jepun pulak ni... semua ni ada kaitan dengan chorong noona ke...

"Ujar jimin yang sedang bersandar sedap di pintu bilik suho yang terbuka luas itu.. dia agak terkejut mendegar bahawa suho hyung nya akan bertolak ke jepun dalam beberapa hari lagi.. dan dia tahu.. itu semua ada la alasan membiar kan chorong bersama dengan namja yang telah menjadi dengan irene"

Kerja hyung berjalan dengan cepat.. niat nak jugak duduk sepanjang tempo 5 bulan.. tetapi megenang kan kerja hyung dah selesai.. kena la balik lebih awak.. kerja hyung kat sana pun berlambak lagi.. ini semua taka ada kaitan dengan tunang hyung tu..

"Jawap suho tersenyum.. walau pun kebanyak kan kata..ii nya ada la bohong.. dia tak ingin jimin tahu dan risau akan keadaan nya.. apa lagi itu melibat kan chorong"

hyung jagan nak tipu jimin la.. jimin tahu.. pemergian hyung memang ada kaitan dengan chorong noona.. dan jimin tahu.. chorong noona memang tak ada hati dengan hyung.. selama ini dia menerima pertunangan ini bersebab.. dia ingin melupa kan kisah silam nya.. dan jimin tahu semua tu sebab dengan tak segaja jimin terdengar perbualan hyung dan jun su hyung pada malam pertunangan hyung..

Tak sangka kan.. hyung sanngup bertunang dengan seorang yeoja yang langsung tak perna mencintai hyung.. jauh sekali membalas cinta hyung.. dan hyung sanggup terluka.. hyung sedar tak kesakitan tu hyung akan tanggung semua.. hyung sedar tak..

"Akhir nya jimin pun meluah kan apa yang tak pantas hyung nya laku kan.. bertunang dengan seorang yeoja yang tak mungkin membalas cinta kita itu ada la perbuatan melukai diri sendiri.. jimin sedar dan faham.. hyung nya memang perna terasa sakit sedih dan terluka akibat satu..ii nya noona mereka yang perna di lukai dan di kecewa.. seingah la noona mereka pergi tingal kan mereka membawak hati yang luka.. suho hyung nya la yang terasa tempias nya.. kehilagan seorang noona mereka ada la satu pukulan paling kuat tetapi hyung nya ada la seorang namja yang begitu tabah.. dan mampu tersenyum buat diri nya"

"Suho mendekati jimin dan megetuk kepala jimin yang telah merigis kesakitan sedang kan suho tersenyum"

Kita mencintai.. tak sama dengan di cintai.. kalau dia memang tak mampu membalas cinta kita.. buat dia cinta kan kita.. tapi iya tak sama dengan hyung jimin.. hyung begitu mencintai chorong.. sedang kan chorong masih mencintai namjachingu.. hyung tahu.. hyung tak mampu buat dia mencintai hyung.. tapi seboleh² nya.. hyung dah tingal kan kenagan bersama nya.. hyung tak haraf kan balasan apa pun..

"Ungkap suho panjang lebar.. baru la jimin sedar megapa hyung nya ingin bertunang dengan chorong.. niat nya ingin gembira kan chorong walau pun cuma dia yang mempunya perasaan kepada chorong.. membahagia kan chorong ada la keutamaan nya"

Dan hyung sanggup lepas kan chorong noona kalau noona menemui kebahagian nya.. dan biar kan diri terluka.. begitu kah hyung nak kan..

"Balas jimin pulak.. bagi jimin telah cukup suho menanggung luka.. dia tak ingin melihat hyung nya lagi berkeadaan begitu"

Kwenchana.. hyung tak apa² selagi hyung mampu.. hyung akan buat orang yang hyung sayang bahagia.. ah.. macam kamu dengan wendy.. sampai bila kamu nak bergaduh dengan nya.. tak baik terus nak bermusuh.. nanti lain jadi nya pulak..

"Terang suho menjelas kan begitu la sikap nya lebih suka memili kebahagiaan orang lain dari pada diri nya sendiri. Jimin mengaruk kepala nya yang tak gatal saat suho bahas soal wendy.. dia jugak tak faham sampai bila dia dan wendy bermusuhan.. apata lagi umji perna menyuruh nya berbaik dengan wendy.. bukan dia yang tak ingin kedamaian.. tetapi setiap kali dia ingin berbaik dengan wendy.. setiap kali jugak ada salah faham nya bersama wendy dan terjadi la satu pergaduan"

Ah.. kamu dengar tak ni..."kejut suho menyedari saeng nya sedang megelamun"

Only Once Love You &gt;&lt; Complate &gt;&lt;Where stories live. Discover now