part 15

53 1 0
                                    

(}>ONLY ONCE LOVE YOU<{)
-
-
-
[]>Part 15<[]
-
-
-
-
-
-
-
-
[ Majlis pertunagan ]

Jimin mencari..ii kelibat seseorang yang dia ternanti sedari tadi. Tetapi kelibat itu langsung dia tak nampak"

Aish... mana pulak la umji ni.. tak kan dia tak datang pulak.. kata tadi datang.. ni apa cerita.. "omel jimin. Sebenar nya umji la yang dia tunggu sedari tadi bahawa umji akan hadir bersama alih keluarga nya"

Jimin ssi!!..

"Panggil satu suara. Yang di panggil pun terus menoleh ke arah belakang melihat siapa kah yang telah memanggil nya apata lagi suara itu tidak asing kepada nya"

Oh.. umji ah.. "ujar jimin mendekati umji.. tiba..ii pandagan nya tertumpu kepada seorang yeoja yang tak asing kepada nya siapa lagi yeoja yang selalu akan bertengkar dengan nya kalau bukan wendy"

Aish... yeoja pelik ni buat apa pulak di sini.. tak megejut kan.. sebab dia kan pekerja chorong noona.. mesti la chorong noona yang suruh dia hadir.. "bisik jimin di dalam hati bila musuh ketat nya hadir di hari pertunagan hyung nya. Bukan setakat dia. Kei dan namjoo jugak turut hadir "

Annyeong jimin ssi.. kami tak lewat kan.. mian buat awak lama tunggu... "ucap umji tersenyum buat jimin" dae.. ani.. pertunagan pun baru nak mula.. err.. awak tak datang dama..ii dengan yeoja pelik ni kan.."kata jimin menunjuk diri wendy di sebelah umji. Mata wendy membulat bila jimin suka mengelar nya yeoja pelik tak kira di mana pun"

Bo!.. yah.. namja mata sepet.. aku tak pelik la.. kau tu yang gila!! "Balas wendy menahan had marah nya" oh... jinjja.. hahaha.. dah tahu pelik tak nak megaku pulak.. arasseo.. aku tak kan gelar kau yeoja pelik kat sini cukup kat sekolah je kot.. aku tahu kau pasti malu kan.  Buat rambut macam tu tak malu pulak.. kau ni memang yeoja pelik..

"Kata..ii jimin menusuk hati nya pedih di pendegaran nya. Kalau di sebab kan rambut pelik itu jimin selalu memanggil nya yeoja pelik.. kalau di sebab kan gelaran jimin kebanyak kan pelajar mula memanggil nya yeoja pelik sesetengah pelajar memanggil nya si yeoja berambut unik..dia ingin memotong rambut nya itu biar orang sekeliling nya berhenti memanggil nya pelik termasuk jimin.. tetapi dia tak mampu melaku kan nya. Sejak dia berjanji dengan oppa nya bahawa dia akan menjaga rambut yang oppa nya suka kan.. oppa nya yang meningal 12 tahun lalu berkata bahawa rambut nya begitu unik dan cantik"

Mwoya..  yah.. kau nak menangis ke.. asal  mata kau ma...-PLAK!!! Aaahhh!!! Ausss!~~' yah!! Appeo!!~~~ "jerit jimin megusap kaki yang di tendang oleh wendy"

Untuk pegetauhan kau.. aku tak akan menangis di sebab kan kau gelar aku yeoja pelik la namja gila mata sepet!! Ai!! Pabbo!.. "geram wendy terus berlalu pergi meningal kan jimin dan umji di situ.

Kwenchana..."tanya umji membantu jimin bangun" hehe.. dae.. kwenchana.. sakit sikit je ni.. aish.  Dia tu memang macam tu ke.."jawap jimin bertanya kembali" nacam tu macam mana awak maksut kan.." tanya umji balik" ani.. maksut aku.. wendy tu memang macam tu ke.. iya Dia nampak je waja ceria tapi Pelik.. garang nak telan aku pun ada.

"Terang jimin lebih jelas biar umji faham" oh... ani.. dia tak garang sebenar nya.. itu bukan sikap dia yang sebenar... tapi sejak oppa dia meningal sebab megidap kenser tulang belakang.. wendy beruba menjadi garang.. wendy sebenar nya seorang yeoja yang muda di buli.. tapi oppa nya selalu berkata kepada nya lema akan buat kita selalu di buli.. tak bermakna kuat kita tak di buli.. cuma itu terpulang kita menjaga diri kita.. sebab tu tak ada sesiapa pun yang berani membuli wendy lagi..

"Cerita umji.. jimin baru tahu apa yang membuat kan wendy tak perna berhenti melawan dan megalah dengan nya. Sebab dia tak ingin di buli seperti mana pelajar yeoja di buli dan terus menangis. Mungkin dia tak megenali wendy sebab dia tak perna ingin tahu soal wendy selama ini"

Waeyo jimin ssi..."kejut umji dari lamunan jimin" dae?.. ani.. kajja.. kita ke depan.. sebab majlis dah nak di mula kan.. omma dan appa awak tak turut sama ke.. "ajak jimin mempinpin tangan umji menuju ke hadapan. Dia tak sedar bahawa umji sedang menahan malu nya di perlaku kan begitu"

Dae.. omma dan appa tak dapat hadir sebab sibuk.. "terang umji akan kesibuk kan omma dan appa nya" em.. jinjja.. kwenchana.. yang penting kamu hadir itu dah buat saya gembira.."sambung jimin tersenyum" dae... err.. ahah.. gomawo..  "ucap umji malu. Fia pun membalas gengaman tangan jimin menuju ke riang tamu itu"
.
.
.
Berbalik kepada chorong yang di irigi oleh bomi turun ke bawa yang telah siap. Tiba..ii langka chorong terhenti membuat kan bomi pelik"

Wae..wae.. jagan cakap awak nak batal kan pertunagan ni pulak..."teka bomi takut" PLAK!!! aaahh~~~ appeo.. chorong ah.. sakit la~~ "kata bomi megusap kepala nya yang telah di tampar oleh chorong"

boleh pulak awak fikir sampai ke situ.. "marah chorong mencengkap pingang nya. Bomi tersengek seperti kerang busuk" habis tu.. kau megapa kau berhenti.. sebab tu aku fikir sampai ke situ.  Setahu aku kakau orang tu teragak..ii ingin turun bermakna dia ingin batal kan pertunagan nya atau pun perkahwinan nya... "terang bomi lebih lanjut dengan mimik muka nya"

Ani!.. aku.. aku cuma cemas je.. iya la.. aku bukan nya nak hadap suho je.. aku kena la hadap para tetamu jugak.. tu je.."ucap chorong mengengam tangan nya yang terasa cemas. Bomi pun mengengam tangan chorong untuk megadap nya"

Hye.. kwenchana.. tarik nafas dalam..ii dan tenang kan fikiran awak.. semua nya pasti akan baik..ii saja.. percaya la.. "balas bomi membuat kan chorong tenang"

Molla... sejak luhan oppa tak ada.. suho banyak bantu saya.. di susah mahu oun senang.. saya terima pertunagan ini bukan di sebab kan ingin membalas jasah nya.. tetapi saya terima pertunagan ni sebab saya ingin melupa kan luhan.. yang perna singga di hati ni.. walau pun kebahagian saya dan luhan hanya sementara.. itu tak bermakna saya akan lupa kan nya.. saya selalu belajar dari pegelaman saya.. dan tengok la sekarang.. hehe.. saya akan bertunag.. ada kah saya akan ba- kamu akan bahagia chorong.. "potong bomi terhadap kata..ii nya"

Tak apa yang mustahil di dunia ni chorong.. kita akan bahagia kamu itu yang kita pilih.. kebahagian tak akan kemana kalau kita kecapi nya.. sebab saya tahu kamu sekarang ni sedang di tempat tu.. bahagia la bersama suho.  Saya tahu dia mampu menjaga kamu macam mana taejun jaga saya.. "lanjut bomi memberi chorong semagat"

Mwoya!... la.. patut la.. korang boleh pulak berbual..ii di sini.. semua tetamu dah menanti tu.. "tegur jun su. Sebenar nya jun su dan tetamu sedang menanti mereka. Sebab itu jun su membuat keputusan naik ingin melihat apa yang menyebab kan chorong dan bomi lambat"

Aniya oppa..."jawap chorong. Jun su menatap satu..ii saeng yang dia ada itu. Melihat chorong memakai gaun yang dia hadia kan untuk chorong membuat kan dia sedar saeng nya bakal bertunag dengan seorang namja yang dia boleh haraf kan dapat menjaga chorong"

Kamu nampak yeppeo..."puji jun su. Chorong tersipu malu di punji oppa nya sendiri" gomawo oppa.. ucap chorong" oppa haraf kamu kuat kan semagat dan bahagia la.. kecewa sekali tak bermakna kamu akan kecewa selama..ii nya.. palli.. semua orang dah menanti kamu.. palli..

"Kata jun su megajak chorong turun ke bawak" gomawoyo oppa~~ gomawo selama ini menjaga chorong~~"ucap chorong menahan air mata nya" hye.. megapa ni.. saeng tak tak perlu sedih.. nanti waja kamu nampak comot sebelum para tetamu pandang kamu.. suho pasti akan ketawa kan kamu.. sebab suho memang kaki megusik.. dah la.. oppa tak nak kamu menangis macam dulu lagi.. oppa nak kamu kecapi kebahagiaan bukan selalu menangis.. oppa tak suka kan nya.. dah tanggung jawap oppa menjaga kamu selagi oppa mampu..

"Balas jun su memeluk saeng nya megusap kepala nya. Bomi yang melihat hubugan adik beradik itu terasa sedih seingah dia yang menunpa kan air mata.. dia tahu chorong dah cukup menderita dengan pemergian luhan. Kali ini chorong akan bahagia"

Aigo... kajja.. suho dan keluarga nya dah menanti tu. Nanti apa pulak mereka fikir.. "lanjut jun su. Chorong pun menganguk kan kepala nya sebagai balasan nya. Di ikuti bomi dari belakang.. semua tetamu tertempu dengan chorong yang di irigi jun su. Suho terpukai dengan keindahan di depan mata nya. Melihat chorong turun bersama gaun berwarna hijau muda itu. Seingah la chorong berdiri di sebelah nya suho masih menatap nya"

Aik.. dah tak lepas ke menatap saeng aku.. hyung tahu la saeng hyung yeppeo.. sampai kan kamu tak berkelip menatap nya.."usik jun su. Suho yang di usik chorong pulak yang terasa tempias nya merasa malu. Sedang kan suho hanya tersenyum mengaruk tengku nya"

Waw.. beruntung nya jimin ssi dapat seorang unnie yang yeppeo.."ucap umji menepuk..ii tangan nya" tu dah tentu la.. tengok hyung saya la.. kan dia handsome.. tapi saya lagi handsome hehe.. "puji jimin terhadap diri nya sendiri sambil tersengek"
.
.
.
baik la.. di sebab kan para tetamu dah hadir semua nya.. kita akan melanjut kan pertunagan mereka yang akan bahagia. Chukkahae untuk kamu berdua.. hyung haraf kamu menjaga chorong amcam mana hyung menjaga nya.. saeng ah.. oppa haraf lepas ni tak ada lagi tanggisan dari kamu.."ucap jun su panjang lebar. Chorong menganguk kan kepala nya sebagai jawapan nya"

Baik la.. suho kamu boleh sarung kan cincing di jari chorong. "Suruh jun su. Suho pun patu mendegar kata. Omma suho menyera kan kotak cincing kepada suho untuk di pakai kan kepada chorong. Tampa membuang masa suho menyarung kan cincing ukirang yang memuas kan hati suho ke jari chorong yang tepat..ii muat di jari nya sambil mrncium tangan chorong. Semua tetamu memberi tepuk kan gemuru kepada dua pasagan yang sepadan itu"

Gomawo..."ucap suho berbisik" untuk apa.."balas chorong ingin tahu" sebab terima pertunagan ni.."sambung suho pulak" ani.. saya yang sepatut nya megucap kan terima kasih sebab ingin bahagia kan saya.. gomawo... "ucap chorong memeluk lengan suho herat. Suho pun megusap kepala chorong berali ke waja nya. Memain kan ibu jari nya di pipi chorong"

Dae... oppa akan jaga kamu.. "kata suho mengelar diri nya oppa. Chorong tersenyum iklas bila suho mengelar diri nya oppa" daen.. kamsamnida oppa.."ucap chorong ceria"

Oh ya... oppa cakap sepupu oppa akan datang.. mana dia.. tak nampak pun.. "tanya chorong melihat sekeliling" dia dalam perjalanan bersama tunang nya.. kejap lagi sampai la.. oppa dah bagi alamat yang betul.."jawap suho menerang kan akan kelewatan sepupu nya irene yang sanggup datang dari china ke korea semata..ii ingin hadir di masa pertunagan nya itu"

Jinjja.. ara.. nanti kalau mereka dan sampai kenal kan la dengan chorong.. "lanjut chorong di balas dengan anguk kan kecil suho"

Onnie!!

"Panggil tiga suara yang berbeza itu. Chorong tahu dan sangat kenal suara yang memanggil nya itu. Siapa lagi kalau bukan tiga pekerja cofe nya wendy kei dan namjoo"

Oppa ke sana dulu.."tunjuk suho membiar kan chorong berbual..ii dengan tiga pekerja nya itu. Suho pun berlalu pergi meningal kan chorong menuju ke arah omma dan appa nya"

Waw.. onnie nampak yeppeo.. macam mimpi je onnie sekarang ni bertunang dengan suho ssi... hehehe.. iya la.  Suho ssi kan handsome apa yang kurang dengan dia. Dah la baik. Periatin. Dan penyayang.. waw.. kalau la semua namja macam tu alangka bahagia nya hidup..

"Kata kei beragan sambil mengengam tangab nya" ai..aigo!!... kalau pun semua namja berwatak kan macam suho oppa.. tiada yang akan pandai yeoja lembab macam kau tu.. "marah namjoo semlat megetuk kepala kei yang sedang merigis kesakitan"

Yah!!.. kemanhae!!.. kalau tak onnie akan halau korang berdua balik.."ancam chorong. Kedua..ii nya tersengek" onnie.. chukkahae... atas pertunagan onnie.. haraf onnie akan bahagia.."ucap wendy senyum ceria" gomawo.. sebab korang bertiga hadir.. onnie hargai nya sangat.."jawap chorong memeluk ketiga..ii yeoja itu"

Noona!! "Panggil jimin di ikuti umji di sebelah nya. Wendy menjuling kan mata nya ke atas malas melihat kemesraan jimin yang bagi nya di buat..ii" oh.. jimin ah.. waeyo..."sahut chorong bertanya" ani.. ni ah.. chingu jimin nak tengok noona lagi dekat.. dia kata noona yeppeo.."sambung jimin menunjuk umji"

Annyeonghaseyo.... "ucap umji menunduk kan kepala nya tanda hormat" annyeong.."balas chorong pulak" onnie nampak rapat dengan wendy ya.."tanya umji. Chorong menatap wendy dan kembali menatap umji" dae.. sebab wendy pekerja onnie di cafe.. dia budak yang baik.."balas chorong pulak" wae.. korang kenal ke..."kali ini chorong pulak yang bertanya"

Onnie ini la sepupu wendy umji yang wendy perna cerita tu.."cela wendy memperkenal kan umji" omo.. jinjja.. wendy banya cerita tentang kamu.  Dia kata kamu memang sepupu terbaik nya.. "cerita chorong lebih lanjut"

Hehehe.. aniya.. rasa nya wendy sepupu yang terbaik umji.."kata umji pulak.. jimin yang terasa di situ di habai kan. Iya la dia saja namja kat situ"
.
.
.
Pada masa yang sama luhan dan irene pun sampai. Luhan meletak kan mereta di luar pafar rumah besar itu. Luhan menatap rumah di hadapan nya itu di balik cermin kereta. Luhan merasa dia perna melihat rumah itu di mana..ii tetapi ingatan nya tak begitu jelas di mana kah dia perna melihat nya"

Oppa.. waegurae..."tegur irene megejut kan luhan" dae??.. ani.. oppa cuma  penat kot.. kajja.. "jawap luhan megajak irene keluar. Mereka pun di sambut oleh seorang namja yang nenyambut setiap tetamu. Irene melihat..ii sekeliling ruang taman terhias cantik itu"

Suho oppa odiea.. "bisik irene pelahan mencari..ii kelibat suho di sekeliling.. oppa mari kita ke hujung sana.. mana rahu suho oppa ada kat sana.."Tunjuk irene di cela..ii ramai orang. Luhan pun membalas dengan anguk kan nya. Seingah la irene ternampak krlibat suho sedang berbual..ii dengan chingu appa".

Suho oppa!!.. annyeong!!... "panggil irene. Suho tersenyum melihat kelibat irene di situ bersama luhan tunang nya"

sampai pun..Oppa fikir kan dah sesat dah tak tahu jalan.. "ujar suho di balas dengan senyuman irene" aniya.. luhan oppa ni ah.. bawak irene pusing..ii je kata jalan tu la kata jalan ni la.. irene mana perna datang sini.. luhan oppa pun begitu..

"Cerita irene dengan mimik waja nya sebal dengan perbuatan luhan yang seinga mereka tertingal majlis memasang cincing. Luhan buat..ii tak dengan dengan omelan irene"

Jinjja.. kwenchana.. yang penting kamu dah sampai.. tu dah buat oppa gembira. "Lanjut suho " oppa.. mana tunang oppa.. nak kenal jugak.. odie.."lanjut irene mencari..ii kelibat chorong"

Jangka man.. rasa nya dia ada kat dalam.. korang jumpul la makan dulu oppa pergi panggil dia.. "kata suho menyuru irene dan luhan menjamu selerah. Suho pun berlalu pergi mencari chorong"

Chukkahae... chukkahae..."ucap tetamu yang hadir di situ kepada choring yang tak leka tersenyum kepada tetamu. Chorong mencari..ii kelibat suho dan tidak segaja terpandang kelibat seorang namja berambut kehitaman itu tiba..ii mata chorong membulat kaki nya terpaku.. tangan nya bergeletar chorong memajam kan mata nya sambil mengeleng..ii kan kepala nya. Dia tahu saat ini bayagan luhan sedang bermain..ii di pandagan nya"

Chorong ah... "tegur suho menegur chorong ke alam nyata nya. Chorong agak terperanjat melihan ke arah di mana dia ternampak kelibat luhan"

Waeyo.. kenapa kamu berpelu ni.. kwenchana..."tanya suho menepis peli membasahi dahi chorong yang nampak takut. Chorong pun memegang tangan suho dari dahi nya"

Kwenchana.. choring tak apa..ii.. mungkin penat je.."jawap chorong tak ingin mencerita kan hal sebenar" jinjja.. arasseo.. oh ya.. sepupu oppa dahn tunang nya dah sampai.. dia nak kenal kamu.  Kajja.. mereka dah tunggu tu.."kata suho kepada chorong bahawa irene telah sampai ke situ. Chorong hanya membalas dengan anguk kan kecil nya memeluk lengan suho menuju keluar"

Irene ah!... "panggil suho yang di panggil pun menoleh tersenyum dia melihat suho sedang di temani oleh seorang yeoja cantik itu"

Annyeong.. irene amida.. kamu mesti chorong kan.. hehehe.. suho banyak cerita soal kamu.. kamu betul..ii nampak cantik tak sia..ii cik abang la encik abang kita ni kan hahaha.."tawa irene. Suho hanya mengeleng kan kepala nya mendegar kata..ii irene"

Oh.. tunang kamu mana.. "suho baru perasan kelibat luhan tak berada di situ bersama irene" dia ke taolet kejap.. nanti datang la tu.."jawap chorong"

Suho tak usik kamu kan.  Suho ni memang kaki usik dan suka buat orang geram.. dan dia sedap ketawa kan kita.. suho memang tak boleh di percaya kamu tahu.. saya dah perna kena.. dan jimin jugak begitu.  Jadi hati..ii dengan dia se- PLAK!!!.. omo~~omo~~ .oppa appeo.. jagan la tahu ketuk kepala rene~~~ "keluh irene. Sedang kan chorong menutup mulut nya terkejut mendegar bunyi kepala irene yang telah di ketuk oleh suho"

Oppa tertingal apa..ii ke...

"Tegur seseorang.. irene suho menoleh ke arah suara itu berakhir dengan chorong menoleh ke arah suara itu.. alangka terkejut nya dia meliha kini luhan betul..ii di hadapan nya

Oppa..kenal kan ni la tunang suho oppa.  Chorong ssi.. kenal kan luhan tunang rene. "Kenal irene.. tangan choring bergeletar dan tak silap dengar bahawa itu memang luhan yang di kabar kan pergi meninggal kan nya di satu kemalagan"

O~~oppa~~~ luhan oppa~~~

"Bisik chorong membuat kan suho dan irene menatap chorong tak faham dengan apa yang di maksut kan chorong. Suho melihat chorong mula menitis kan air mata nya menatap luhan.. suho mula tertangkap dengan kata..ii chorong. Pandagan nya berali ke arah luhan dengan seribu pertanyaan. Sedang kan luhan megerut kan dahi nya tak faham. Tetapi dia jugak turut terperanjat menatap waja chorong yang tak asing kepada nya. Bahawa dia perna melihat waja chorong selama ini"
.
.
.
.
.
.
Bersambung..

Only Once Love You &gt;&lt; Complate &gt;&lt;Where stories live. Discover now