part bonus

77 3 0
                                    

(}>ONLY ONCE LOVE YOU<{)
-
-
-
-
-
[]>Bonus<[]
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
[ Dua Bulan Kemudian ]

Chorong Pov...

Kini dah dua bulan suho meningal kan aku.. tak ada kabar berita yang aku dapat dari nya sejak dia kembali ke jepun.. aku sangat rindu kan dia rindu setiap kali dia ada untuk ku.. rindu setiap kali megusik ku.. kenagan singkat selalu bermain di fikiran ku..

Ku terus berjalan di tengah..ii orang ramai di taman nami.. mencari ketenagan ku teringat kan kenagan yang aku cipta bersama suho.. tetapi setiap kali aku teringat kan nya setiap kali jugak aku akan menangis. Aku megangap diri ku tak berguna tak menghargai kehadiran suho selama ini. Kini aku sedar.. sebagai mana aku memerlu kan suho di samping ku.. begitu jugak suho sangat perlu kan aku..
.
.
.
Chorong ah... "aku menoleh ke arah pintu saat kini aku telah berada di taman rumah melihat jalan bila bayagan suho berada di situ sedang melambai ke arah ku..

Ternyata jun su sedang memerhati ku di sebalik pintu rumah. Pelahan..ii ku mendekati jun su oppa dan terus menangis dalam peluk kan nya melepas kan tangisan dan kesedihan ku.. pada siapa lagi harus aku luah kesedihan ini.. hanya suho yang ada untuk ku tetapi kini suho telah membawak diri meningal kan aku"
.
.
.
[ Dua Bulan Seminggu ]

Anggin bertiupan membawak dedaun kering di halaman taman.. ombak bergelora di penuhi kecauwan burung.. saat ini chorong termenung sendiri di coffe nya melihat ke luar jalan di mana titisan hujan membasahi jalan.. kengan nya terimbau di mana suho perna melindungi nya di bawa hujan dengan saat dia menangis seperti mana hujan sedang turun membasahi mereka..

Suho perna berkata menangis di bawa hujan tak akan buat dia nampak.. dan buat dia risau.. dan suho hanya membiar kan nya menangis dalam sambil menyandar kan kepala nya di dada suho"

Termenung kan siapa...

"Tegur satu suara. Chorong tersenyum sambil mengeleng kan kepala nya bila melihat bomi sedang memerhati nya sedari tadi"

Bila sampai... "tanya chorong sekadar bertanya" baru je.. dari luar lagi tahu kereta taejun berhenti depat coffe kau ni aku dah nampak kelibat awak.. megelamun panjang kau ya.. "jelas bomi melabu duduk berhadapan chorong yang sedang membetul kan duduk nya"

Mian.. tak perasan pulak.. taejun mana.."sambung chorong. Dia tahu sebenar nya bomi sedar apa yang dia lamun kan dan fikir kan saat ini. Bukan sekali bomi melihat keadaan nya begitu tetapi kerap setiap kali bomi datang ke coffe itu"

Macam mana awak nak perasan kalau fikiran awak melayang ke jepun sana.. "balas bomi. Chorong memaksa diri nya tersenyum buat bomi. Sebab kata..ii bomi memang ada benar nya"

Taejun tak ikut sama.. sebab dia ada hal kata nak hurus rumah chingu yang akan datang dalam seminggu ni.. entah saya pun tak kenal sangat.. saya tak nak gangu jadi saya buat keputusan datang sini jeguk awak..

"Sambung bomi tak ingin chorong terasa dengan kata..ii nya. Bomi cuma tak nak chorong berkadaan seperti dulu lagi seperti mana dia perna kehilagan luhan yang membuat kan dia tak tentu alah. Dan keadaan itu kembali dapat di rasa kan chorong"

Kau apa kabar.. aku tengok kau tak begitu sehat.. tengok la keadaan kau dah susut tu.. kau jaga tak makan kau.. 

"Chorong mengeleng kan kepala nya sebagai jawapan nya. Bomi pun turut megeluh melihat keadaan chingu nya itu. Chorong berwaja pucat. Badang chorong jugak turut turun"

'Awak harus bersabar chorong.. dia tak kan lama di sana.. dia pasti akan kembali buat kau.. bukan kah dia dah janji.. aku pasti dia akan kota kan janji dia.. dan kau harus sabar.. dia bukan bodoh buat kan kau lama menanti nya..

"Pujuk bomi menyedap kan hati chorong. Bahawa suho akan kembali buat nya mereka harus menanti masa itu..dan bersabar"

Sampai bila aku harus menanti bomi... aku dah berkali..ii hubugi dia.. tapi hp dia mati.. apa alasan nya sampai kan dia harus tinggal kan aku.. dulu luhan yang perna aku cinta.. kini suho jugak turut tingal kan aku~~~ 

Dah cukup lama bomi~~ dah cukup lama dia tinggal kan aku.. setiap hari aku teringat kan dia.. bagi aku dah cukup lama.. aku cuma ingin penjelasan nya.. cuma itu~~

"Ungkap chorong teresak menahan tanggis nya. Setiap kali chorong rasa ingin menangis setiap kali itu jugak dia merasa dada nya sesak..sesak seingah tak ada rung untuk bernafas"

kalau aku jadi suho.. aku jugak akan buat keputusan macam tu.. kau sedar tak selama ini suho banya berkoban untuk awak.. seingah dia lebih memili kebahagia awak dan biar kan diri tersakiti.. awak sedar tak semua tu.. dia seorang yang mampu bahagia kan awak chorong..  tapi awak.. sikit pun awak tak berpaling memandang nya.. awak dah buat dia terluka.. biar kan dia merasa apa yang awak rasa.. awak perna tak rasa apa yang dia rasa..

Dia buat begitu sebab dia sayang kan kau.. dia tingal kan kau sebab dia menyangka kau akan kembali kepada luhan dan bina hidup baru bersama luhan.. tapi ternyata semua tu tidak.. perasaan siapa yang harus di jaga.. aku kesian tau tengok suho.. kau fikir dia seorang namja yang kuat ke di belenggu masahala apata lagi ini melibat kan soal perasaan.. mana letak nya perasaan kau chorong.. kalau kau ingin menyesal dengan perbuatan kau dan baru menyedari nya a-

Aku tahu~~~ aku salah~~ aku salah sebab tak menyedari lebih awal~~ kalau aku tahu.. aku tak kan sia kan nya.. sebab aku sangat sayang kan dia~~~ aku cinta kan dia bomi!~~~ aku tak boleh hidup tampa dia!!~~~ hiks~~~ aaahhh~~~~

"Ungkap chorong menangis di hadapan bomi.. bernasip baik la coffe itu telah tutup lebih awal. Di kalau tidak mereka akan menjadi tontonan orang ramai"

Bomi menarik chorong memeluk chorong menenang kan chorong saat ini perlu kan teman mendegar isih hati nya"

Aku.. aku tahu kau jugak mula hargai suho.. kau tak sama dengan musim chorong.. yang boleh beruba hati.. walau pun musim beruba tapi hati kau tetap ada bersama nya.. aku pasti.  Dia akan kembali untuk kau.. itu aku pasti...

"Bisik bomi pelahan megusap kepala chorong.  Bomi jugak turut menitis kan air mata nya melihat keadaan chorong.. di sebab kan suho.. hidup chorong sepenuh nya beruba. Di sebab kan pemergian suho jugak hidup chorong di penuhi tangisan nya"
.
.
.
.
[ Kediaman park ]

Oppa.. buat apa.. "tegur chorong melihat oppa nya sedang berada dalam bilik nya apa yang lebih chorong hairan kan. Jun su sedang megemas baju..ii nya ke dalam bek roda"

Oppa nak kamu pergi rumah ahjuma dan ahjishi.. tenang kan diri kamu di sana.. oppa pun dan kabar kan ahjuma dan ahjishi bahawa kamu akan duduk sana selama yang kamu mahu..

"Terang jun su ingin chorong duduk di rumah ahjuma mereka yang berada di seoul.. yang tak jauh dari tempat mereka duduki yang hanya memakan 1  jam  ke sana..

Oppa.. kwenchana.. chorong tak kan apa..ii di sini.. chorong tak nak susah kan oppa dan ahjuma.. dah banyak oppa bantu chorong.. dan chorong tak nak oppa susah hati..

"Ungkap chorong duduk di katil nya menatap oppa nya" kamu tak perna susah kan oppa.. dalam keadaan chorong begini buat kan oppa risau kan kamu.. pergi la.. pergi ke soul.. balik bila kamu rasa dah ok.. cuma itu yang oppa nak..

"Pujuk jun su megusap..ii kepala chorong agar saeng nya itu mendegar kata. Akhir nya chorong menganguk kan kepala nya patu dengan pemintaan oppa nya akan ke seoul"
.
.
.
Kwenchana.. asal nampak termenung je ni... "tegur jun su saat ini sedang dalam perjalanan menuju ke rumah ahjuma mereka ia ada la saeng kepada appa mereka yang tingal. selama ini ahjum la yang megambil mereka dan megangap mereka seperti anak sendiri..

Aniya oppa... "balas chorong hanya menatap ke luat cermin kereta melihat hujan turun membasahi bumi. Chorong memejam kan mata nya ingin melupa kan masahala nya buat seketika..
.
.
.
sesampai mereka ke tempat tujuan.
Chorong tersedar saat kereta yang di pandu oppa nya berhenti di sebuah rumah nan cantik itu. Chorong pun membetul kan skaf di lehet nya serta topi di kepala nya. Keadaan di luat begitu sejuk. Apata lagi musim sejuk akan tiba"

Aigo.... anak omma dah kembali... tengok la kamu.. badan kamu dah susut.. ige mwoya.. apa jadi dengan kamu sayang.. tengok la mata kamu yang bengkak ni.. kwenchana.. omo..omo.. waeyo....

"Puan park terkejut bila chorong hanya memeluk nya langsung tak ada jawan di setiap pertanyaan nya. Dia menoleh ke arah jun su ingin kan jawapan. Jun su hanya membalas dengan gelegan nya"

Kwenchana.. kajja.. kita masuk.. omma dah siap kan makan malam.. selepas makan kamu pergi berehat saja.  Mesti kamu penay jalan jauh kan..

"Lanjut puan park megajak chorong dan jun su masuk ke dalam. Mereka pun patuh dan terus masuk ke rumah berehat"

[ Bilik ]

"Puan park menutu pintu bilik pelahan..ii tak ingin chkrong tersedar dari tidur nya yang baru saja di buai mimpi" ahjuma.. chorong dah masuk tidur ke.. "tanya jun su melihat puan park turun setelah menemani chorong seketika"

Only Once Love You &gt;&lt; Complate &gt;&lt;Where stories live. Discover now