iii. We Zijn Voor Elkaar Gemaakt. Toch?

197 10 5
                                    

Charlie stuiterde gelukkig binnen in het DAM. "Charlie? Heb je iets te vertellen?" Vroeg Alex nieuwsgierig. Charlie zuchtte verliefd. Alex sperde zijn ogen open. "No way! Zijn jij en Jimmy eindelijk samen?!" Vroeg hij enthousiast. Charlie slaakte een kreetje. "Ja, we zijn gisteren naar de bioscoop gegaan en hij heeft me getrakteerd op popcorn en toen onze handen elkaar raakten... Het was precies of er een vuurwerk in mijn buik ontplofte!" Ratelde Charlie. Alex zat geïnteresseerd te luisteren. "En toen nam hij mijn hand in de zijne en streelde hij met zijn duim mijn hand en... Ik kreeg het zo warm! En oh, Alex, na de film keek hij me heel diep in mijn ogen, en de vlinders in mijn buik... En toen hij me kuste! Niet te beschrijven! Ik voelde me zo gelukkig! Ik had zo'n licht gevoel in mijn hoofd!" Ratelde Charlie maar voort. "Ik ben zo blij voor je!" Zei Alex eerlijk en hij gaf Charlie een knuffel. "Dankje." Fluisterde ze, duidelijk gelukkig.

Alex was oprecht blij voor Charlie en zij en Jimmy waren helemaal voor elkaar gemaakt, maar... Hij had zich nog nooit zo gevoeld zoals Charlie daarnet had beschreven. Of wel? Het kan toch niet dat hij niet verliefd is op Emma? Emma was perfect voor hem! Ze waren niet voor niets al een half jaar samen!

"Alex!" Alex kon zich nog net op tijd omdraaien voor Emma in zijn armen vloog. "Hey liefje." Zei hij met een glimlach. Hij kuste haar teder en lang. Hij lette op wat hij voelde, maar... Hij voelde zich vooral op zijn gemak. Hij voelde geen vlinders of geen vuurwerk, hij had geen licht gevoel in zijn hoofd en zijn hart klopte op het normale ritme. Alex stopte de kus en keek Emma in de ogen. Dit kon niet goed zijn. "Zie ik je vanavond?" vroeg Emma. "Ja, natuurlijk. Ik had toch gezegd dat ik zou komen?" Vroeg Alex. Emma glimlachte en knikte. "Tot straks." Zei ze. Alex kuste haar kort.

*

Alex keek op toen Jules de klas in kwam en glimlachte breed. "Hey!" zei Alex enthousiast. "Hey, Alex! Heb je zin om vanavond eens echt naar het script te kijken?" Vroeg Jules terwijl hij zich naast Alex neerzette. Alex' glimlach verdween meteen. "Ik heb afgesproken met m'n vriendin vanavond, sorry." Antwoordde hij. Hij voelde een lichte pijn in zijn hart toen Jules hem teleurgesteld aankeek. Hij zag de teleurstelling op z'n gezicht veranderen in verwarring. "Jij hebt een vriendin?" vroeg Jules verward. "Euh... Ja?" Zei Alex voorzichtig. Hij wist niet hoe hij moest reageren. "Ik dacht gewoon dat... Nee, laat maar." Zei Jules.

Alex wou doorvragen, maar hij werd onderbroken door de leerkracht: "boeken op pagina 52 alsjeblieft." Alex zuchtte. Hoe zou hij zich in godsnaam kunnen concentreren nu?

*

Later die week hadden Alex en Jules een momentje gevonden om te oefenen voor hun theaterles. Alex voelde meteen dat Jules heel wat afstandelijker was dan de vorige keer; en het deed hem echt pijn. "Alles ok?" Vroeg Alex midden in de repetitie. "Ja, waarom zou er iets niet ok zijn?" Vroeg Jules kort. Alex kromp ineen. Jules' gezichtsuitdrukking verzachtte en hij sloeg een arm om Alex' schouders. "Sorry, het is heel moeilijk om uit te leggen." Zei Jules. Alex voelde hoe zijn lichaam reageerde op Jules' aanrakingen. Zijn hart klopte in zijn keel en hij kreeg kippenvel op zijn armen. "Alsjeblieft, stop met zo te doen? Ik vind dat écht niet leuk." Gaf Alex toe. Jules sloeg zijn andere arm ook om Alex heen om hem een deftige knuffel te geven. Alex smolt in de omhelzing. Al zijn zorgen waren even helemaal verdwenen. Alles in dat moment was Jules. Jules en zijn sterke armen, Jules en zijn warmte, Jules en de affectie die hij aan hem gaf.

"Sorry." Zei Jules nog eens. Alex glimlachte. "Het is ok." Zei hij. "Het is ok."

Toen hij een uur later naar huis vertrok, voelde Alex de knuffel nog altijd.

*

Emma lag in Alex' armen terwijl ze samen naar een film aan het kijken waren. Hij genoot nog altijd heel erg van haar gezelschap, maar hij kon niet anders dan denken aan wat Charlie hem had verteld.

Alex had al van moment één een geweldig gevoel bij Emma gehad. Hij had zich goed en veilig gevoeld, hij had zich geliefd gevoeld en hij was echt gecharmeerd toen ze hem had opgebiecht dat ze gevoelens had voor hem. Was hij er misschien te veel van uitgegaan dat hij verliefd was op haar? Juist omdat hij zich zo goed voelde bij haar?

Nee, dat kan niet. We zijn niet voor niets al een half jaar samen. Ik ben verliefd op Emma, ik hou van Emma. Wij zijn voor elkaar gemaakt.

"Ik hou van je." Zei Alex uit het niets. Emma keek op met een grote glimlach. Ze kuste hem teder. "Ik ook van jou, liefje." Zei ze nestelde zich weer in zijn armen.

"Hoe gaat het trouwens met de voorbereiding voor je test van theater?" vroeg Emma geïnteresseerd. "Echt goed. Het is een leuk stuk om te spelen; en Jules is geweldig." Vertelde Alex. Emma glimlachte. "Je bent precies wel enthousiast over Jules?" vroeg ze. Alex glimlachte en knikte. "We komen echt goed overeen." "Misschien moet je hem eens uitnodigen om samen iets te gaan eten ofzo? Dan kan ik hem leren kennen?" stelde Emma voor. Alex knikte enthousiast. "Ik vraag het hem morgen."

Ghost Rockers - Volg Je Gevoel (Julex)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu