xv. Ik Hou Van Je

262 13 24
                                    

AN: Een driedubbele update, gewoon omdat het kan :D Speciaal voor Gittedes ;) De lyrics onderaan het hoofdstuk zijn van Volg Je Gevoel, waarnaar dit verhaal vernoemd is ;) Het liedje staat hierboven, voor mijn ene lezer die de Ghost Rockers niet kent ;) <3


"Het is zomervakantie!" Riep Alex enthousiast en hij huppelde de school uit. Zijn vrienden en Jules lachten met zijn gekke uitspatting. "En het is bijna je verjaardag!" Zei Charlie ook enthousiast. Alex lachte. "Ik zend jullie nog een uitnodiging, want er zal een barbecue zijn bij mij thuis. Wat denk je daar van?" Vroeg hij enthousiast. Zijn vrienden juichten en Alex lachte. "Jimmy, kom je nog wat mee naar mij thuis?" Vroeg Charlie aan haar vriendje. Jimmy knikte enthousiast. "Graag." Zei hij. "Vriendjes, tot morgen voor het eerste zomerconcert!" zei Charlie enthousiast voor ze Jimmy's hand vastpakte en hem wegtrok van de school. "Wij zijn ook weg. Tot morgen Alex!" zei Mila en ze liep hand in hand met Jonas de andere kant van Charlie en Jimmy uit.

"Alex?" vroeg Jules terwijl hij zijn armen om Alex middel liet glijden. Alex werd er meteen helemaal rustig door en sloeg zijn armen om Jules' nek. "Ik heb echt zin in de vakantie. Een vakantie samen met jou." Gaf Jules toe. Alex voelde de vlinders weer gek worden en hij glimlachte breed. "Ik ook. Ik kan echt niet wachten om allemaal leuke dingen te doen samen." Antwoordde hij liefdevol. Jules glimlachte en drukte zijn lippen zachtjes op die van Alex. Alex beantwoordde de kus met veel liefde.

*

"Jules, dit is mijn moeder, mama, dit is Jules." Stelde Alex zijn lief aan zijn moeder voor toen Jules binnen kwam. Het was vandaag Alex' verjaardag en Jules was al wat eerder gekomen om zijn ouders deftig te ontmoeten. "Jules, welkom in de familie." Zei Iris.

"Aaah, Jules is er. Dag Jules, ik ben Rick, Alex' vader." Stelde Alex' vader zichzelf voor. Alex glimlachte breed en legde zijn hand op Jules' onderrug. Ze keken elkaar even verliefd aan. "Wel, jullie hebben elkaar ontmoet. Tijd om alles klaar te zetten nu!" zei Alex opeens enthousiast. Jules lachte en volgde Alex naar de keuken.

Alex sprintte rond in het huis om alles op tijd klaar te krijgen voor zijn vrienden zouden komen. "Heeey, wees eens rustig." Zei Jules lachend en hij legde zijn handen op Alex' schouders. "Maar..." "Niets te maren! Wij gaan buiten zitten, al een glas homemade ice tea drinken, net zoals jij hem graag hebt en we gaan genieten. Het is je verjaardag!"

Je zag zo de spanning uit Alex verdwijnen. Hij glimlachte en kuste Jules kort. "Je hebt gelijk." Zei hij. "Laten we er van genieten!"

*

Alex glimlachte gelukzalig terwijl hij rondkeek. Al zijn vrienden zaten bij hem aan tafel, het was mooi weer, er stond goeie muziek op in de achtergrond, zijn vader stond aan de barbecue, zijn moeder was de drankjes aan het maken samen met Jules en Jules, die was helemaal geaccepteerd in de familie.

Jules zette enkele drankjes op tafel en zette zich naast zijn vriendje neer. "En? Leuk feestje?" Vroeg hij met een brede glimlach. Alex lachte en knikte. "Heel leuk." Antwoordde hij. "Maar dat komt ook wel een beetje door jou." Knipoogde hij. Jules lachte en kuste Alex' wang. "Ik hou van je." Zei Jules liefdevol. Alex voelde de vlinders in zijn buik helemaal gek worden en zijn hart maakte een sprongetje. Het was de eerste keer dat Jules die woorden uitsprak en het maakte hem enkel nog maar meer verliefd dan hij al was.

"Ik hou ook van jou." Antwoordde Alex met een brede glimlach op zijn gezicht. Hij kuste Jules teder op zijn lippen.

Het hele pad tot hier was heel erg moeilijk geweest, maar het was het ook allemaal waard geweest. Hij had Jules gevonden, hij had zijn ware liefde gevonden. En naast dat had Alex één ding geleerd: volg altijd je gevoel, wat anderen ook mogen zeggen.


Volg je hart, want dat heeft het nooit mis

En wees nooit, nooit bang

Volg je gevoel


Einde

AN: Dit was het dan, mijn Julex-verhaal :) Bedankt voor het lezen allemaal! Ik hoop dat jullie ervan genoten hebben. :) <3 x

Ghost Rockers - Volg Je Gevoel (Julex)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu