HDS 4

1K 48 3
                                    

POV. Nikki.

Tijdsprong naar maandag.

Ik hoor mijn wekker afgaan. Het irritantste geluid dat je in je ochtend maar kan horen. Wie heeft dit ding ooit bedacht. Ik mag hem of haar niet. Ik sta uiteindelijk wel op. Ik stap uit mijn bed en sta voor mijn kast. Wat zal ik aan doen?

Ik heb een saai setje gekozen, want ja ik ben een 'nerd' dus heb ik een zwarte broek en een grijze shirt aan gedaan.  Ik ga naar de badkamer en trek alles aan. Kleren, schoenen, pruik en mijn lenzen niet vergeten. Zara komt ook naar binnen. Zij is al wel omgekleed en heeft bijna hetzelfde aan als mij.

Ik loop naar beneden en zie Nick en Jeremy al zien zitten. "Hier heb jij je oortje." Zegt jeremy en geeft mij een oortje. Ik stop hem in mijn oor. Je kan hem niet zien, want het is heel klein, bijna een moedervlek zal je denken. Jeremy en Nick zien daarin tegen super stoer eruit. "Nou die stoere kleren helpen wel hoor." Zeg ik lachend. "Ja toch?" Zegt Jeremy glimlachend. We kletsen en ontbijten wat. We hebben afgesproken dat Zara en ik wél optijd naar school gaan en dat Nick en Jeremy express wat later naar school gaan.

Zara en ik lopen naar school, want het is niet zo ver. We lopen naar binnen. Het ziet er heel gewoon uit. Kluisjes, gangen. Wat moet er anders in een school staan? We zien een bordje met 'kantoor directeur' dus we lopen daar naar toe. Zara klopt. "Kom binnen." Hoor ik de directeur zeggen. Zara en ik lopen naar binnen.

"Dus jullie zijn Nikki en Zara?" Vraagt de directeur. Voor de duidelijkheid onze voornaam is niet veranderd, maar ons achternaam wél. We knikken. "Top, hier hebben jullie je rooster en jullie kluisjes sleutel. De les is al begonnen dus kunnen jullie dadelijk er naar toe. Trouwens jullie zitten in de zelfde klas." Legt de directeur uit. We knikken en lopen weg. Ik kijk op mijn sleutel en kijk waar mijn kluisje is. Naast die van Zara yesss. "Onze boeken zitten al in onze kluisjes." Zegt Zara. Ik knik. We pakken de goede boeken uit ons kluisje en stoppen die in onze tas.

"Lokaal 104." Zeg ik hardop. "Kom dan gaan we." Zegt Zara. "Wacht, even checken of alles goed zit." Zeg ik en wijs naar mijn pruik en lenzen. Zara knikt. We kijken naar elkaar of alles goed zit en knikken.

Ik klop op de deur. "Kom binnen." Zegt een vrouwenstem. Hier gaan we dan. Zara en ik lopen verlegen naar binnen. "Dit zijn de eerste twee die nieuw zijn op deze school." Zegt de vrouwenstem. Ik kijk voorzichtig op en zie iedereen kijken. "Stel jullie maar aan ons voor." Zegt ze. "Ik ben Nikki e...en ik ben 18 jaar oud." Zeg ik verlegen. Zara doet precies hetzelfde. Ja we moeten ons nou eenmaal heel nerderig gedragen, niet dat ik iets tegen Nerds heb. "Gaan jullie maar zitten." Zegt ze en wijst naar twee lege tafels. Ik kijk nog rond, typisch de jongens zitten helemaal achteraan en de meiden vooraan, je ziet gewoon duidelijk een splitsing. Zara en ik pakken onze spullen en gaan aan het 'werk'.

Na een halfuur later hebben we huiswerk gekregen en hebben nu tijd om het te maken. De deur zwaait open. De jongens nemen het wel te serieus om badboys te spelen ofnii?
Zara en ik kijken elkaar aan, maar gaan snel naar de deur. Dat zijn Nick en Jeremy helemaal niet. Dat zijn twee onbekende jongens met een meisje ernaast. Onze docente kijkt heel boos. "Wat doen jullie zo laat?!" Zegt ze boos. "Geen idee." Zeg de middelste jongen. "De volgende keer optijd of anders gaan jullie maar nablijven." Zegt ze en zucht. Ik ga weer verder met mijn werk. Ik voel dat er ogen op me branden, maar schenk er geen aandacht aan. Ik hoor iets in mijn oortje. "Meiden we gaan nu pas weg." Hoor ik Jeremy zeggen. Ik kijk Zara aan en we knikken. We gaan weer verder met ons werk.

Ik hoor weer geklop op de deur. Dit keer zijn het hopelijk wel de jongens. Ja dat zijn ze. Ze stellen zich voor en gaan achter ons zitten. Hun krijgen uitgelegd wat ze moeten maken, maar zoals ik het hoor zitten ze gewoon te kletsen. "De badboys uithangen helpt wel, we hoeven niks te maken." zegt Nick in iedereens oortje. Ik schud lachend mijn hoofd, niet te duidelijk.

De bel gaat. Eindelijk. Zara en ik lopen het lokaal uit en lopen naar ons kluisje. We kletsen wat.

We zijn bij de kluisjes gekomen, wisselen onze boeken lopen weer kletsend verder, maar we botsen tegen mensen aan. Zara bots tegen de een, ik bots tegen de ander. Ik val op de grond, net als Zara. Ik kijk op.

A New Begin, A New Start. •deel 2• ✔Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu