❲Jimin❳
"Tangan dah okay ke?" Soal Jungkook. Aku tersengih.
"Dah nak okaylah ini kot."
"Aish, kalau Kookielah yang ada kat tempat perempuan itu, hyung sanggup tak protect Kook?" soal Jungkook tersengih - sengih membuatkan aku turut tersengih.
"Mestilahh~" aku mengusap kepalanya. Well, dengan tangan yang lagi satulah.
Bam!
Terkejut titeww.
Namjoon.
"Yah, jahanam pintu aku woi." Aku menatap sayu pintu yang tombolnya sudah longgar dan retak. Perlu ke aku ajar Namjoon cara nak buka pinTU YANG LANGSUNG TAK BERKUNCILAH MANGKUK BETUL INI DAH MASUK KALI KELAPAN TAHU TAKKK?
Okay, maaf.
Apa kes duh pakcik ini kalut sangat?
"W-wey sorry. Ada orang nak jumpa kau."
"Siapa?"
"Joohyuk."
Aku terkedu. Patutlah dia kalut semacam.
-
"H-hey Jimin." sapa Joohyuk kekok. Aku tersenyum nipis.
"Hm."
"Aku tahu kau tak selesa dengan aku tapi--"
"Hyung!" Kanak - kanak berusia 7 tahun berlari ke arahku dan memeluk kakiku.
"--tapi Wooseok nak sangat jumpa kau."
"Wooseok ah!" Aku mencangkung dan memeluk Wooseok yang tingginya paras pinggangku.
"Hyung, i miss you!" Wooseok pout sambil menekup pipiku dengan tangan kecilnya.
"Hyung pun~!"
"Hyung, kenapa Seok dah tak nampak gambar hyung dalam majalah? " soal Wooseok membuat aku terdiam.
"Wooseok beli semua jenis edisi majalah model sebab nak cari gambar kau." Aku memandang Joohyuk. Biar betik budak ini. Kayanya dia mak aih beli semua jenis majalah. Jangan dia mencuri sudah.
"Pakai duit akulah." kata Joohyuk seakan faham pandanganku padanya. Okay, that makes sense.
"Ah, hyung malulah asyik keluar gambar hyung je yang ada kat situ sebab itulah takde gambar hyung dah. " ha eloklah itu alasan kau ya Jimin.
"Eo? Bila lagi gambar hyung nak ada? Seok tunggu tahu? Seok nak tunjuk kat kawan kawan Seok." Mata bulat Wooseok memandangku. Aku sudah tak tahu nak jawab apa aduhmak.
"Kalau ada masa, nanti hyung try eh?"
"Jinjja? Janji eh?"
"Hm, maybelah."
"Alah, janjilah dengan Seok!"
"Alahh, hyung malulahh~" aku menutup mukaku acah malulah sangat. Aku terdengar Wooseok ketawa.
"Eh? Kenapa dengan tangan kau itu?" soal Joohyuk.
"Ah, kena air panas kelmarin."
"Sakit ke?" Wooseok membelek tanganku perlahan kemudian memandangku risau.
"Hyungkan kuat. Sakit sekejap je." Aku beri senyuman pada Wooseok."Aish, sikit pun bahaya tahu? Hati hatilah lain kali." Aku tersenyum nipis. Joohyuk memang baik. Cuma aku tak dapat terima kenyataan.
Bila nak move on woi Jimin!
"Joohyuk, maaf sebab layan kau dengan teruk. Aku tahu semua ini bukan salah kau tapi aku still layan kau dengan teruk." kataku pada Joohyuk jujur.
"Its okaylah. Aku salah juga sebab tak jaga Emylea elok - elok. Kalau tak mesti dia tak duduk kat hospital bermasalah itu."
"Benda nak jadi."
"Hyung, kata nak bawa Seok pergi funfair? Jomlah pergi~! Wooseok nak jumpa baymax!" Wooseok menarik - narik lengan bajuku.
Sebelum ini, akulah baymax.
Aku dapat berita yang si budak Subin itu yang ganti aku masa aku cuti ini daripada Hanbin. Sebelum ini budak itu jadi maskot dinosaur kuning ke coklat apa tah itu. Suka menari kot budak itu waktu pakai maskot ini. Terhibur aku.
"Oh, okay. Jom!!"
YOU ARE READING
❛ Baymax. ❜ + p.jimin
Fanfiction❪ complete ❫ ❝ Its not you, not even me. Its us. ❞ Highest rank : #73 in fanfiction [100318]