525 80 7
                                    


〔Eunbyul〕

Aku terbangun. Oh wow aku kat hospital lagi.

Nanti dulu.

HUWAA AKU KAT HOSPITAL LAGI? APA JADI DUH SEMALAM?

Tangan kanan aku berbalut. Oh ya semalam ada babun kejar aku. BABUN KEBENDA BADUT ITU HAA TAK GUNA.

Aku capai segelas air di meja tepi aku. Baru aku perasan ada sticky note tertepek kat gelas itu. Aku baca nota itu sambil minum air. Haus gila ini weh.

 Haus gila ini weh

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Pffft.

Bersembur aku.

Baymax? Rajin manusia ini siap lukis lagi ha.

Okay baru aku ingat. Maskot semalam. Dia dah selamatkan aku. Dua kali.

Mungkin aku patut jumpa dia hari ini dan berterima kasih?

Hm, mungkinlah.

---

"Eun pergi mana? Semalam kenapa tak balik? Tahu tak oppa risau gila? Ini kenapa tangan ini berbalut bagai ya ampunn pucatnya muka engkauuu. "

Aku tersengih mendengar bebelan oppa kesayangan aku. Serupa macam makcik jemah benarlah.

"Semalam, orang Mr. Koh tahu Eun ada kat funfair. Apa lagi, dia kejarlah Eun satu funfair itu." ceritaku sambil mengambil tempat untuk duduk.

"Lah, then apa jadi? "

"Ada satu makhluk di sebalik maskot tolong Eun. Lepas itu Eun pengsan kot sebab sedar sedar dah ada dalam wad." ceritaku lagi. Sejun tepuk tangan tiba - tiba.

Okay, dah kenapa?

"Uyoo, hero. Bil hospital itu macam mana?"

"Baymax dah bayarkan."

"Baymax?" Sejun menyengetkan kepalanya sambil berkerut.

"Manusia itu pakai maskot baymax."

"Kalau nak jumpa dia, bagitahu oppa. Oppa nak bagi something kat dia sebab dia dah tolong Eun." Sejun oppa flip hair. Amenda seh abang aku ini.

"Ha, okay." Aku menguap.

" Sejun oppa." panggilku. Sejun yang baru nak bangun, duduk kembali.

"What?"

"Mr. Koh dah tahu kelemahan Eun."

"Serius ah?"

"Semalam konco dia kejar pakai baju badut sebab itulah Eun tak syak apa - apa. Ingatkan itu pekerja funfair. Tapi bila tiba tiba dia kejar Eun bawa parang bagai itu, hm." aku menunduk. Tiba tiba tubuhku terasa dipeluk.

"Eun takut?" Aku mengangguk. Aku rasa dilindungi.

"Maaf sebab oppa tak teman Eun semalam." kata Sejun lagi.

"Ah, its okaylah."

"Hoho."

"Tapi, belanja Eun bubbletea~ " aku memandang Sejun sambil mataku dikelip banyak kali.

"Dah agak. Nasib baik oppa ada kupon buy one free one muahahha. Bubbletea special untuk tuan puteri Eun, esok kat kedai biasa?"

Hekhek, kupon pun kuponlah~ Aku tersenyum puas. Orang bayarkan weh tak bahagia keww?

"Eun teringin nak tahu siapa yang ada dalam maskot itu." luahku.

"Yalah, esok Eun pergilah jumpa dia." Rambutku diserabaikan. Aku mencebik sambil menjeling Sejun tajam.

Kalau sehari tak rosakkan rambut aku memang tak boleh ke duh.

❛ Baymax. ❜ + p.jiminWhere stories live. Discover now