Boboiboy's pov
Aku dekat mana ni? Kenapa mak ayah kat sini? Apa yang diorang buat? Kenapa diorang nampak cemas? Aku nak tau,aku nak tau. Aku berjalan ke arah mereka. Apa cahaya tu? Kepalaku sakit. Mereka menjumpaiku tapi...... kenapa mereka nampak takut?
Boboiboy membuka matanya. Kepalanya masih lagi terasa sakit.Apa yang terjadi?? Mimpi ke? Tapi kenapa rasa seperti pernah berlaku? Sewaktu dia berfikir mengenai mimpinya. Tiba2.....
Fang:ABANG JANGAN NAK MENGARUT!!!!
Kaizo:Kenapa? Betullah ada hantu kat hospital ni.
Fang:Mana abang dapat??
Kaizo:Internet. Dalam ni juga ada tertulis cara nak tinggikan badan.
Fang:💢💢💢(tunggulah aku jadi lebih tinggi dari kau)
Kaizo:Tunggu 10 000 tahun lagilah nak kalahkan abang hencem kau ni.🌟
Fang:😠😠😠💢💢
Gopal:Be....betul ke.....😨
Kaizo:Kau nak aku baca kuat2 ke?????😎
Gopal:(matilah aku😢😢)
Fang:Boleh tak abang jangan buat perangai???💢💢
Kaizo terus melayari internet. Tiba2,kaizo menutup hpnya.
Fang:Kenapa??
Kaizo:Tak perlu nak tau.....
Fang:Pelik punya abang.
Boboiboy hanya tersenyum saje.Tiba2 dia perasan,macam mana dia boleh dengar diorang??? Apa jadi kat badan aku ni dowh....😢
Tak lama kemudian rakan2nya dan kaizo(penyibuk) tiba di bilik di mana boboiboy ditempat.
Yaya:Hai,boboiboy!Kau ok ke tak ni?
Boboiboy:Dah ok kot.....
Ying:Haiya...ada kot pulak?
Boboiboy hanya tersengih. Sejujurnya,dia bahkan tidak tau apa yang terjadi. Petunjuk yang dia dapati hanyalah mimpi yang di alaminya.Kaizo memerhati boboiboy dengan pandangan yang tajam. Diorang bahkan dapat merasai aura membunuh dari kaizo.
Kaizo:Kalau kau ada masalah bagitau jelah.😧
Boboiboy:Eh?!
Kaizo menuju ke arah boboiboy lalu mengusap kepalanya.
Kaizo:Kau masih ada lagi kawan yang boleh diharapkan.Sekarang yang kau perlukan hanyalah cuba untuk berharap dan percaya dengan mereka.😊
Fang:Mana abang dapat ayat tu??
Kaizo:Internet.😏
Fang:(dah agak dah...)
Boboiboy mula mempertimbangkan kata2 kaizo. Dia mula membuat keputusan iaitu memberi tau mereka apa yang berlaku pada dirinya.
Boboiboy:Korang,boleh bagi masa sekejap??
Selepas penerangan.....
Kaizo:Macam tu rupanya....
Yaya:Mungkin yang kau lihat tu merupakan salah satu serpihan memori masa kau kecik.
Boboiboy:Jadi,apa aku patut buat??
Kaizo:Yang boleh kita lakukan hanyalah menunggu pakcik kau.Mungkin dia tau sesuatu. (Terutama topi kau tu).
Boboiboy:Nampaknya begitulah.
Boboiboy tau yang dia hanya boleh menunggu sebelum mengetahui kebenaran.Dalam pada masa yang sama,dia dapat merasakan sesuatu yang bahaya menanti mereka.
Kaizo'pov
Seperti yang aku jangkakan. Boboiboy memang kunci utama bagi misteri ini.Dalam pada masa yang sama,mereka dalam bahaya. Ufufufu~ menarik,sangat menarik. Terujanya aku...... berkemungkinan dapat berlawan dengan musuh baru.Tapi,aku rasa macam pernah dengar dengan nama tu.Ah,lantaklah....
Oh,aku juga belajar sesuatu yang baru.Tak sangka yang dibumi ini ada sesuatu yang mengerikan seperti ini......(Korang kenal sape ni)
Apa2 pun.Aku akan berusaha untuk mengenal internet dan budaya orang bumi.Chau dulu~~~
Tak jauh dari hospital..... kelihatan seseorang memerhati mereka.
Hey,white hair.I see you.I know you.You're smiling with happiness. It's so cute.With your friends.
Hey,white hair.You can smile
righ now.Not for long....
I will take everything.
While you're searching
your memories.
I wonder,will you smile
like this again?
When you fall into the
darkness........
I will make sure,
you're mine....
Until that time,
WE'RE YOUR ENEMIS(AUTHOR)
SEE YA~~~
YOU ARE READING
SECRET OF WHITE HAIR
RandomSeperti yang kita tahu ..... terdapat rambut putih pada rambut boboiboy.Apa rahsia disebalik warna ini?(story ni cuma rekaan je =3=)