Pada keesokan harinya,Boboiboy bangun seperti biasa.Dia melihat fang.Gaya tidor yang aku takleh comen.Boboiboy cuba menggapai topinya. Sayangnya, topi tersebut telah tiada.
Boboiboy:Aduh.....macam mana ni.........dahlah kepala aku sakit.
Boboiboy melangkah keluar dari bilik sambil memegang kepalanya.Dia menuruni tangga dengan pelahan-lahan lalu menuju ke dapur.Kelihatan tok abah menyediakan sarapan pagi manakala kaizo hanya duduk goyang kaki.
Boboiboy:Selamat pagi.....*sakit*
Kai&tok:Pa.......gi?!
Boboiboy:Kenapa ni.....?*takde tenaga*
Tok abah:Apsal ngan rambut kau ni?
Boboiboy:Hah????
Kaizo:Tak ke rambut kau ni makin putih?
Kepala boboiboy berasa berat. Dia tiada tenaga malah kepalanya sakit.Sekarang rambut dia pulak buat hal.Apa dah jadi? Apa patut dia buat? Kenapa? Semakin boboiboy berfikir, semakin tak tentu arah dibuatnya.Sesiapa tolonglah! Fikiran boboiboy semakin bercelaru.Dia dah tak dapat menahan kesakitan ni.Tiba2 badannya mula tidak stabil lalu jatuh atas lantai.Tok abah dan kaizo meluru ke arahnya.Ianya seperti semalam.Dia tak dapat mendengar dan melihat. Badannya kaku.Semuanya gelap. Boboiboy mengalah.Biarlah apa jadi,dia dah tak kesah.Boboiboy pengsan.Tak lama kemudian, ochobot datang membawa topi milik boboiboy.Kaizo pula membawa boboiboy masuk ke dalam bilik.
Tok abah:Apsal kau bawa topi boboiboy sana sini?
Ochobot:Ochobot periksa topi boboiboy tadi sebab ada yang tak kena semalam.
Tok abah:Pelik? Pelik apa bendanya?
Ochobot:Ini bukan topi biasa, ini......
Unknown:Alat untuk menghentikan aliran kuasa dan tenaga,bukan...?*senyum*
Ochobot:Macam mana kau boleh tau?!
Unknown:Simple je.......sebab master aku yang buat topi tu.
Ochobot:Sape kau sebenarnya?
Unknown:Musuh kepada orang jahat*senyum*
......................................................
Di kedai tok abah......Ying:Haiya... Mana semua orang ni?Tok abah tak jaga kedai ka?
Gopal:Entahlah.....Aik? Yaya ke tu?
Ying:Sape pulak kat sebelah dia?
Seseorang berdiri di belakang mereka berdua.
Lucy:Hey,nak main satu game tak?
Ying&gopal:💦
Lucy:Gamenya senang je....korang kena kembalikan kawan korang semula sebelum anne tangkap korang.
Ying dan gopal terkejut. Persekitaran mereka berubah dari taman ke bilik kanak2 perempuan.
Ying:Haiya apa semua ni?!
Gopal:Ama! Apa!
Lucy:Let's the game begin*smile*
AUTHOR
Buu.............bersambung lagi~
YOU ARE READING
SECRET OF WHITE HAIR
RandomSeperti yang kita tahu ..... terdapat rambut putih pada rambut boboiboy.Apa rahsia disebalik warna ini?(story ni cuma rekaan je =3=)