GAME

1.9K 119 11
                                    

Ying:Haiya,apa semua ni?!

Lucy:Eh? Tak paham ke?

Gopal:Dey,tambi! Mana ada orang paham dengan penjelasan kau tu!

Lucy:(What? Tambi?) Memandangkan korang tak puas hati,aku akan terangkan betul2.

Lucy:Bilik ini merupakan dimensi yang anne cipta menggunakan salah satu kuasa miliknya dan anne hanya mendengar arahan saya sebab kuasa ini milik saya.Seperti yang kalian lihat,bilik ini merupakan bilik kanak2 perempuan,cuma ada banyak pintu di sini.Apa yang korang perlu lakukan hanyalah bermain pemainan kejar2,cari budak perempuan tu(yaya) dan keluar dari sini. Apa2 pun,korang kena elakkan diri dari ditangkap oleh anne. Senang je kan?*senyum*

Ying:Itu je?

Lucy:Mm........Oh ya! Pintu keluar masuk ada di belakang korang.Sekiranya korang keluar, korang akan kembali semula. Selain korang,sesiapa yang masuk akan bermain bersama.

Ying:Ok,bila mula?

Lucy membelakangi badannya dari mereka berdua.Tiba2... terdapat satu lingkaran di sekeliling lucy.Ianya bercahaya menandakan lucy mengaktifkan kuasanya.

Lucy:Kuasa saya adalah 'mad puppet'.Membolehkan saya mengawal apa2 saja seperti patung.Saya seru anne,untuk bermain dengan korang *senyum*

Kelihatan muncul satu patung besar di hadapan lucy.Ying dan gopal bersiap sedia.Sudah tentulah,gopal cuba cabut lari tapi sayangnya,ying halang.

Lucy:Baiklah,let's the game start!

......................................................

Sementara itu,di dalam rumah tok abah.Terdapat seorang budak misteri yang datang entah dari mana.

Kaizo's pov.....

Waduh! Apsal ngan boboiboy ni asyik pengsan je! Tak cukup makan ke? Budak bumi ni lemah betul!(Eleh,lemah pun lemah. Tapi dia hampir tewaskan ko tau!)Aku memasuki bilik boboiboy dan kelihatan adik aku masih lagi tidor.Apa lagi,aku terus bagi dia flying kick.Dia memarahi aku tapi aku buat tak tau jelah.Aku meletakkan boboiboy di atas katil. Apa yang aku pasti,badan dia semakin lemah, manakala rambutnya sikit,sikit makin putih. Apa yang berlaku? Yang pasti ada kaitan dengan pakcik dan ibu bapanya. Aku menyuruh adikku untuk menjaga boboiboy sebab aku lupa nak sarapan tadi.Sarapan pertama aku dibumi.Apa agaknya ya? Aku menuruni tangga dan tiba2 kelihatan ochobot dan tok abah bersama dengan seseorang yang tak pernah dilihat sebelum ni. Siapa?

Kaizo's pov end......

Kaizo:Siapakah gerangan hamba datang ke mari?

Ochobot:Kaizo!

Unknown:Hamba datang ke mari sebab ada urusan mustahak dengan tuan hamba.

Kaizo:Apa dia?

Unknown:Mm......baiklah.Nama saya Ika.Saya merupakan orang bawahan Reizul ataupun orang yang korang kenali sebagai zul.Saya datang ke sini untuk melihat keadaan boboiboy.

Kaizo hanya terdiam membisu. Dia tak sangka yang dia akan mendengar nama tu lagi.

Ika:Tapi sebelum itu,nampaknya kita dah diserang.

Semua orang terkejut.Diserang? Bila? Kenapa takde sape yang perasan.

Ika:Nampaknya orang yang korang panggil ying dan gopal dah nak hampir ditangkap.

Kaizo meluru ke luar rumah.Dia terkejut melihat satu pintu yang berdiri dengan megah di kawasan ini.Dia terus memusing tombol pintu tersebut.

Flash back.......

(AUTHOR)
BERSAMBUNG........ESOK SEKOLAH
(WELCOME TO THE HELL)


SECRET OF WHITE HAIRWhere stories live. Discover now