Ika pov
Korang pernah terfikir tak berada di tempat yang tidak diketahui di mana tiada siapa dapat kembali? Pernah tak terfikir merasai kesakitan yang pasti akan dialami? Pernah tak korang terfikir tentang perkara tersebut yang korang takkan dapat lari darinya?
.............................................................segalanya bermula dari satu mimpi ngeri yang merupakan salah satu realiti dari hidupku. Di mana aku melihat gumpalan mayat bertaburan serta hujan darah membasahi badanku.Api marak bagaikan laut yang meliputi negaraku.Melihat satu persatu benda yang ku hargai musnah di depan mata dan........ mereka pergi ke tempat yang tidak diketahui..........takkan kembali..........
Cahaya hilang dari mataku. Aku......aku takut.......jika hal itu berlaku padaku.......apa yang akan terjadi bila aku tak dapat melihat hari esok? Aku takut......tolonglah sesiapa......selamatkan ku!
.....:kau ok?
sape tu?
.....:dah berapa lama kau tidur?
ti.....dur?
.....:Dari sejarah dan keadaan kapsul ni.......kau mesti orang terakhir dari puak kau.
orang.....terakhir........
....:mesti sedih bukan.....sebab melihat tragedi tersebut. Tapi sekarang kau perlu bangun untuk melihat hari esok.
Hari.....esok....
....:bangun,lika.
aku membuka mata.Kelihatan seorang budak lelaki sedang berdiri di depanku. Berambut hitam,bermata coklat dan agak kurus.
Dia tersenyum.
Zul:Nama saya rai.l.zul
me:peliknya.
Zul:memang pun.(senyum)
me:jadi apa kau nak?
zul:Aku nak kau ikut aku.
me:Untuk? dan apa aku dapat?
zul:Tujuan hidup kau dan jadi musuh orang jahat.
me:Hero?
zul:Tak.....bukan hero,bukan penjahat. hanya......orang ketiga,
berada di antara baik dan jahat.untuk beberapa sebab aku tak kesah pasal lelaki ni.
me:ok,aku ikut kau.
zul:bagus! Memandangkan kau dah tidur lebih dari seratus tahun jadi aku akan ajar kau dari a ke z.
me:se.....seratus tahun!
zul:haah. Baguslahkan.......
me:apa yang bagus?
zul:sebab kau masih hidup.
Bagus........sebab aku hidup? Huh! apa yang tinggal untukku?
Keluarga? Aku yang terakhir. Harta? satu sen pun takde. Yang tinggal cuma kuasa ini.......Zul:Oh ya,apa kuasa kau?
wow jujurnya.
Me:Mm.......tak macam orang lain.
zul:kalau taknak bagitau pun takpe......
Kami terus berjalan meninggalkan tempat tu. Meluangkan masa bersama,mengembara, berlatih, main dan lain2. Hahahhaah tak sangka, yang aku masih boleh gembira. Tapi, ketakutan itu menghantui ku lagi apabila aku berjumpa dengan dirinya.
To be continue.....
YOU ARE READING
SECRET OF WHITE HAIR
RandomSeperti yang kita tahu ..... terdapat rambut putih pada rambut boboiboy.Apa rahsia disebalik warna ini?(story ni cuma rekaan je =3=)