The real end

906 57 137
                                    

Bbb hanya duduk tidak bermaya. Kenapa? Kenapa pakcik kena pergi?

....:Sebab nak gunakan kuasa tu perlukan korban.

Bbb hanya mendiamkan diri.

....:Well.....kalau kau x nak dengar pun takpe, aku masih kena cakap juga.

Kaizo dan yang lain datang menghampiri.

Kaizo:Apa maksud kau?

....:Aku rasa baik aku bagi tau nama aku dulu. Aku cruz, ketua pencuri khazanah. Sebelum ni kami semua merupakan budak tepi jalan. Zul selamatkan kami. Sebab tulah kami tolong dia dalam lakonan ni.

Kaizo:Lakonan?

Lucy:Zul....nak kami berlakon jadi orang jahat.Pasal Kumpulan jahat dulu tu.... semua tu hanyalah rekaan....

Ying:Ma....mana yaya!?

Lucy:Tak perlu nak risau. Dia dengan Alice dan annable.

Kaizo:Jap,annable?

Lucy:Uh.....nampaknya alice dah suka ngan patung tu.......kalau korang nak patung tu balik ambiklah.....

Kaizo:Eh........tak payah! Dengan senang hatinya bawaklah patung tu jauh2!

Lucy:O.....key.....

Cruz:Uhum! Apa2 pun, bbb secara x sengaja menjadi perumah kepada teras kuasa sewaktu Dr Dave dan ibu bbb menjalankan eksperimen. Disebabkan ibu bbb takut yang anaknya akan dijadikan sebagai tikus makmal jadi dia letupkan makmal dan semua yang berkaitan dengan eksperimen ni. Diorang mati dalam proses......

Kaizo:Jadi....apa sekarang?

Cruz:Kami akan padam memori kalin semua.

Bbb:TAKNAK!!!

Y,G,&F:#bbb.......

Bbb:AKU TAKNAK LUPAKAN PASAL SEMUA NI! WALAUPUN MEREPEK,AKU MASIH LAGI TAKNAK!

Kaizo:Aku...aku pun menolak ketidak adilan ni.

Bbb:Kapten......

Lucy:Korang tak perlu nak risau, Apabila bbb dapat mengawal kuasa teras nanti,memori tu akan kembali semula.

Bbb:Be...betul ke?

Cruz:Itu pun kalau kau dapat kawallah.....aku tak jamin..

Kaizo:Sebelum tu.....apa fungsi teras tenaga?

Bbb:Dan suara hantu hari tu!?

Cruz:Pasal suara tu mungkin suara teras tenaga dan pasal fungsi pulak.....teras tenaga adalah komponen penting dalam membuat kuasa dalam sfera kuasa. Sebab tu zul nak hapuskan memori korang semua.

Lucy:Jadi....tolong berkumpul di sini. Sekejap lagi proses pemadaman memori akan dijalankan......

Cruz:Hey,White hair.....before Your memory can return.......We are enemies.....

Dan semuanya menjadi putih.....

Bbb pov

Pakcik......dah takde......
Maknanya.....selamat tinggal...

THE END

SECRET OF WHITE HAIRWhere stories live. Discover now