Ika:Fang,apa yang saya ceritakan pada awak semalam.....ianya satu rekaan je.
Fang:Eh?! Jadi,apa yang berlaku sebenarnya.......?!
Zul:Tak perlulah risau.....aku akan ceritakan.....
Boboiboy:Cerita pasal apa?
Zul:Kebenaran.......
Semua memandang antara satu sama lain.Kebenaran yang mereka tunggu akhirnya tiba....
Zul:
Dulu,orang ramai cuba mencari cara untuk menggunakan teras tenaga tetapi apa yang mereka dapat hanyalah kegagalan. Sehinggalah suatu hari,seorang saintis yang terkemuka mendapat tahu cara untuk menggunakannya.Saintis itu ialah profesor dave.Dia mendapati satu2nya cara untuk menggunakannya adalah dengan menggunakan benda hidup sebagai perumah.Sudah tentulah perumah perlulah mempunyai fizikal dan mental yang teguh. Ramai yang mencuba tetapi tiada yang bertahan.Semua orang mendiamkan diri.
Zul:
Kalau nak cerita satu2 memang tak sudahlah jadi,dave gagal bla bla bla semua hilang harapan bla bla bla dave jadi gila bla bla bla bersumpah akan cari cara untuk guna teras tenaga.Faham?Semua:Err...faham kot....
Zul:
Baguslah sebab ini yang nak aku ceritakan.Boboiboy,ibu awak merupakan salah seorang saintis terkemuka.Dia mengembara ke seluruh galaksi hanya untuk mencari cara menggunakan teras tenaga.Sehinggalah dia tiba di bumi.Di sini,dia dan yang lain boleh menyelidik tanpa halangan kerana orang bumi masih tak maju.Walaupun ibu awak masih muda,dia menunjukkan peningkatan dalam proses ujikaji dan membuat keputusan untuk tinggal dibumi.Apa yang dia dapati ialah,teras tenaga boleh menukar dirinya menyerupai makhluk hidup dan cara untuk menyekat tenaga tersebut.Dia berjumpa dengan ayah awak dan awak mula lahir.Bayi kecil,comel dan tembam.Saat itulah,teras tenaga mengalami perubahan. Ianya semakin tidak stabil hari demi hari.Sehinggalah awak berumur empat tahun,awak mula menghidap penyakit yang tidak diketahui.Boboiboy:Pe...penyakit?
Zul:
Ibu awak tak dapat terima hakikat tersebut.Dia dah guna pelbagai cara tapi,badan awak semakin lemah.Satu2nya harapan yang dia miliki hanyalah teras tenaga.Ayah awak menjaga awak manakala dia menyelidik.Sehinggalah awak berumur 6 tahun,ayah awak buat keputusan untuk datang ke tempat penyelidikan sambil membawa anaknya.Waktu itulah,kristal yang mengandungi teras tenaga mula meletup. Sebahagian tenaga hilang tanpa dikesan manakala sebahagian lagi,berada dalam diri awak,boboiboy.Boboiboy membuat pandangan sayu.Semua orang memandang ke arah boboiboy.
Boboiboy:Jadi,sekiranya saya tiada teras tenaga ni.....saya dah lama mati.....tapi....kenapa saya masih bertahan? Pakcik kata semua orang yang jadi perumah takkan dapat bertahan?!
Zul:Memang betul.Walaupun mereka gunakan alat yang saya cipta,mereka mungkin tetap takkan dapat bertahan juga.Di sebabkan itulah yang membuatkan awak special boboiboy.Awak masih kecik,tapi masih lagi hidup.......dan awak merupakan bahan eksperimen yang berharga.Sudah tentulah awak diburu....terutamanya prof. Dave........
Gopal:Aik? Prof. Dave masih hidup?! Bukan dia sepatutnya dah mati ke?! Kan dah lama dia menyelidik.....!
Zul:Tulah......kecik2 tak nak belajar......untuk pengetahuan korang.......prof.Dave telah menghasilkan klonnya sendiri,sebab tulah masih hidup.
Ying:Haiya...jadi yaya kena kawal sebab nak tangkap boboiboylah!
Kaizo:Macam tu rupanya.....jadi, apa patut kita buat?
Zul:Buat bodoh jelah......
Ika:Master......
Kaizo:Serius jelah💢💢💢💢
Zul:Bluek....👅
Kaizo:💢💢💢💢💢
Zul:Hahaha......gurau jelah....apa yang patut kita buat ialah.......
BERSAMBUNG....
YEAH!!!!
MERDEKA!!!
CUTI SEKOLAH SELAMA
SEMINGGU!!!!
SAYONARA,ADIOS!
YOU ARE READING
SECRET OF WHITE HAIR
RandomSeperti yang kita tahu ..... terdapat rambut putih pada rambut boboiboy.Apa rahsia disebalik warna ini?(story ni cuma rekaan je =3=)