Cathy! kom je? Nora Damian en Amy komen zo aan!
Ik stond op, en klopte het zand van me af. Sinds dat ik gisteren begonnen was, had ik al aardig wat gedaan, maar dag viel totaal in het niet bij al het werk wat ik nog moest gaan doen.
Ik liep terug naar de serre, en liep door naar de keuken.
Voordat ik iets kon zeggen, ging de bel.
'Daar zijn ze!' riep Maria, die enthousiast naar de voordeur vloog.
Ik ging bij de trap staan, en besloot me een beetje op de achtergrond te houden. Ik was niet goed met sentimentele dingen.
Het moment dat de deur openging, kwam er een meisje binnengerend. Op haar rug hing een dora rugzak, en in haar hand een half versleten konijn. Ze was door en door nat.
Ze rende op haar moeder af en knuffelde haar been en heup.
Het was een leuk gezicht.
Maria tilde haar op, en ze sloeg haar armpjes om haar moeders hals. Kort na het jongste zusje, kwam de oudere zus, Nora, binnen. Ze was een lang en slank persoon, met sluike blonde haren waarvan een plukje achter haar oor was gehangen. haar gezicht was fijntjes, met kleine oortjes en een wipneusje. Ze droeg een lichtroze trenchcoat. verder had ze een koffer bij zich met stickers uit verschillende landen erop geplakt.
Achter haar kwam een jongen mee. ook hij was lang en slank. Op zijn hoofd zat een pet, waar weer een capuchon overheen zat. Hij keek op, en zijn ogen gleden door de grote hal, tot ze bij mij bleven hangen. Hij keek me kort aan, en besteedde zijn aandacht toen aan zijn moeder, die hem net in een knuffel trok.
Hij was lang, had sneakers aan en het haar dat onder zijn pet vandaan kwam zat nat op zijn voorhoofd geplakt.
Een donkerharige vrouw met krullen kwam ook binnengestapt. Nu gaf ook Nora haar moeder een knuffel, en ze begon haar jas uit te trekken. Maria en de vrouw begonnen vrolijk te babbelen. Nora stond er nu een beetje verloren haar haar uit te knijpen, terwijl de jongen zijn kletsnatte bomberjack uitdeed.
Nu leek me een goed moment om mezelf voor te stellen.
Nora en ik zouden nota bene de hele zomer bij elkaar slapen, dus kennismaken zou wel handig zijn.Ik liep naar de deur, en tikte het meisje aan.
'Hoi' zei ik.
Het meisje draaide zich om, en leek even van haar stuk gebracht.
"H-hoi" Ze wreef nog wat druppels van haar gezicht.
"Ik ben Cathy." Ik glimlachte naar haar en zwaaide kleintjes. Ze glimlachte terug."Ik ben Nora."
"Het is echt vreselijk weer buiten zeg. Ik dacht dat jullie weggebracht werden?"
Ze glimlachte mistroostig. De auto was kapot, dus we moesten met de trein en toen nog een eind lopen." Ik knikte, en ze begon haar haar nog wat meer uit te knijpen.
Ik keek nu naar de jongen.
"Hoi, ik ben Cathy." Hij stopte met rondkijken en keek me aan. Hij had opmerkelijk lichte ogen, alsof ze dwars door je heem konen kijken. Heel vreemd. Er kroop een rilling over mijn rug.
"Damian" Hij knikte kort naar me."Jongens als jullie nou even wat droogs aan gaan trekken? Dan kunnen jullie daarna naar de keuken komen. Ik laat de kamers wel zien. Het is wat anders omdat Cathy er nu is.
god wat ben ik blij dat mijn lieverds eindelijk thuis zijn."
*
We liepen naar de keuken, en iedereen ging zitten. Blijf jij ook nog even? vroeg Maria vrolijk aan de vrouw met de donkere krullen.
JE LEEST
Through The Portal
FantasyEen hele zomer bij je stikvervelende tante blijven is een ding. Een hele zomer op een matras op de grond kan ook nog, en dan ook nog eens zonder telefoon in the middle of nowhere. Cathy springt nog liever van een klif dan dat ze dit moet doorstaan...