'Niet te geloven dat mijn kleine meisje gaat studeren' zegt mama. Ik doe mijn koffer dicht en kijk haar aan. 'Met Zayn nog wel' zeg ik. Op dat moment komt Zayn binnen. 'Is dat de laatste koffer?' vraagt Zayn. Ik knik en rits hem dicht.
'Bel je ons zodra jullie op het vliegveld zijn?' vraagt mama. Ik knik en geef mijn ouders een stevige knuffel. 'We bellen nog wel, en als er iets mis is kan ik altijd bij oma terrecht' zeg ik. 'Zorg goed voor haar' zegt pap tegen Zayn. 'Zal ik doen meneer' zegt Zayn. De taxichauffeur toetert ongeduldig en ik geef mijn ouders nog een laatste omhelzing en stap dan in.
~*~
'Wat teken je?' vraagt Zayn. We zitten in de wachtzaal te wachten tot onze vlucht gaat boarden. Hij vertrekt over twee uur maar er was vertraging. Ik zit leunend tegen Zayn aan te tekenen in mijn schetsboek. 'Jouw toen je net sliep' antwoordt ik. Hij kijkt naar het papier en trekt zijn wenkbrauw op. 'Beetje raar' zegt Zayn. Ik kus hem op zijn wang. 'Nee hoor' zeg ik. Ik ruim mijn spullen in mijn handbagage op. Zayn slaat zijn arm om mij heen en kust me op mijn haar. 'Dus nu je op de kunstacademie zit ga je je haar nu ook pimpelpaars verven?' zegt Zayn grinnikent. 'Waar zie je me voor aan?' vraag ik. 'Een irritant puistje die maar niet weggaat' antwoordt Zayn grinnikent. Ik geef hem een klap op zijn borst.
'Dat is niet aardig' zeg ik quasi verontwaardigd. Zayn begint te lachen. 'Jij soms ook niet tegen mij hoor' zegt Zayn. Ik sla hem nogmaals tegen zijn borst. 'Je slaat me zelfs, je doet aan mishandeling' zegt Zayn. 'Ik ga het zeggen' zeg ik. 'Niet waar iedereen het kan horen' smeekt Zayn. 'Zayniewenie' zeg ik grijnzend. 'Oh nee' zegt Zayn dramatisch als hij zich op de grond laat vallen en doet alsof hij dood gaat. Ik grinnik en geef een tikje met mijn schoen tegen de zijne. 'Leef je nog?' vraag ik. Zayn komt overeind en gaat weer zitten. 'Ik zou jouw nooit achterlaten' zegt Zayn. Ik lach als de omroep aangaat.
*De vlucht naar Londen gaat nu boarden. Willen de passagiers zich bij de gate melden*
Zayn en ik kijken elkaar aan. 'Het gaat gebeuren' zeg ik zacht. 'Klaar voor ons avontuur?' vraagt Zayn. 'Alleen met jouw' antwoordt ik.
JE LEEST
The Joking series: College years
Teen Fiction'Eerder welkom in Londen voor jouw, ik woonde hier al 16,5 jaar' zeg ik. 'Ik ben moe' zegt Zayn. 'Dan ga je slapen' zeg ik. 'Alleen met jouw' zegt Zayn. 'Kleuter'. 'Hamiltrut'. 'Zayniewenie'. ♡♡♡ Je dacht dat na de middelbare...