19. Zayn

1K 56 3
                                    

'Hoe lang nog tot boarden?' zeurt Cara. Ik pak de koffiebekers van de medewerker aan en overhandig de latté aan Cara. 'Nog een half uur' zeg ik. Cara kreunt gefrustreerd en ze loopt met haar rugzak naar de winkels. Ik loop haar achterna als ze ineens een soort gil laat horen. Ik haast me naar haar toe als ze ineens een winkel induikt. En een nogal onverwachte winkel: een Harry Potter winkel. O ja klopt, die zit in Heatrow airport. 'Omg omg omg Gryffindor sjalen!' is Cara aan het roepen als ze een rood met gele sjaal pakt. Ik loop naar de kassière. 'Hoeveel kost hij?' vraag ik met een knik naar de sjaal. '22,67 pond' antwoordt de kassière. Ik knik en betaal de sjaal ongemerkt. Ik loop weer naar Cara en pak de sjaal uit haar hand. Ik haal de kaartjes er vanaf en doe hem om haar nek.

'Cadeautje' knipoog ik. Cara trekt haar wenkbrauw omhoog. 'Hoezo?'. 'Hoezo? Ik wil je een sjaal cadeau doen hoor' zeg ik. We lopen de winkel uit en richting de gates. 'Je geeft teveel aan me, ik wil niet financieel jouw belasten' zegt Cara. 'Jij belast jezelf financieel met het importeren van glitter' zeg ik zo nuchter als het maar kan. 'Touché'.

'Maar glitter is niet zó duur hoor' zegt Cara. 'Wel met de hoeveelheid die jij gebruikt' zeg ik. Cara schenkt me een blik waardoor ik grijns. 'Je bent vervelend' mompelt ze. Ik lag en sla mijn arm om haar schouder. 'Ik ben niet vervelend, ik heb gewoon gelijk' zeg ik. Ik tik met mijn vinger op haar neus wat me een dodelijke blik bezorgd.

~*~

'Mam!' roept Cara als we de aankomsthal inkomen. Cara laat haar spullen vallen en rent naar ouders toe. Ze vliegt ze pakant in de armen en ik raap haar spullen op. Ik loop naar ze toe tot Cara ze uiteindelijk los laat. 'Ik vind het fijn dat jullie er zijn' zegt Eva. Ik knik en wordt omhelsd door Eva. 'Laten we naar huis gaan' zegt Matthew.

~*~

Cara ligt tegen me, rug tegen borst en onze benen zijn verstrengeld. Ze moet wakker worden, ze moet zich voorbereiden. Ik ontknoop me van haar en druk een kus op haar wang. 'Nog paar minuten' mompelt Cara. Ik sta op en trek mijn broek aan. Cara rolt zich op als een buritto en begint weer te slapen. Ik pak de uiteinde vast en geef er een ruk aan waardoor ze ontrolt en op de grond valt met een gil. Ik begin te grinniken als ik een 'auw' hoor ik. Cara komt omhoog en haar complete haar zit door de war. 'Kutjong' mompelt Cara. Ze gaat staan en kijkt me boos aan terwijl ik haar geamuseerd aankijk. 'Ik wil niet weg' mompelt Cara als ze naar me toe loopt om haar hoofd tegen mijn borst legt. Ik sla mijn armen om haar heen en omhels haar.

'Wat ga je aantrekken?' vraag ik. Cara rommelt door haar koffer en haalt er een... is dat een jurk? Wauw. 'Je draagt een jurk?' vraag ik. Ik probeer de sfeer luchtig te houden maar dat is moeilijk. Cara moet goddammit vertellen hoe ze een trauma heeft opgelopen. 'Nee, ik denk dat ik zwarte jeans en een sweater aan doe' zegt Cara zacht. Ze is bloednerveus, dat zie ik. 'Je hoeft niet nerveus te zijn bij mij hoor' glimlach ik. Cara kijkt me aan en ik zie wallen onder haar ogen. 'Heb je wel geslapen vannacht?' vraag ik. Cara haalt haar schouders op. Ik zucht en trek een shirt aan. Cara loopt haar oude badkamer in en komt even later met haar bh aan terug. Ze is gewend dat ik er niet super erg meer op let en trekt een sweater aan gevold door skinny jeans.

Ik ga op bed zitten en kijk hoe Cara haar iconische rode hoge all-stars aan doet. Ik wil niks zeggen, ik wil haar niet nog nerveuzer maken. Ik kijk naar haar handen die aan het strikken zijn en zie de ring thank god om haar vinger. Ik ben blij dat ze hem altijd aanheeft. Zelfs voor dit.

A/N

TE kort hoofdstuk i know maar het volgende hoofdstuk wordt heftiger.

Vote

Comment

Follow

Xxx Famke

The Joking series: College yearsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu