Cara ziet er nog steeds beeldschoon uit als op de dag dat ik haar voor het eerst zag in de bus. Met een paar mappen vast loopt ze naar me toe als een jongen haar tegenhoudt. Ze hebben een korte woordwisseling wat Cara laat lachen en haar telefoon aan heb geeft. Even later krijgt ze hem terug en ze nemen afscheid. 'Wie was dat?' vraag ik als ze bij mij is. 'Niet eens een kus?' vraagt Cara verbaasd. De jongen kijkt nog wat mij de kans geeft om te laten zien wie de baas is. 'Natuurlijk' zeg ik voordat ik haar kus. Ze beantwoordt voor even een pakt dan mijn hand vast. 'Kom' zegt Cara. 'Doei Landon!' roept ze nog naar de jongen die zwaait.
'Een studiegenoot' zegt Cara als ik mijn arm om haar heen slaan. 'Ik heb je gemist' vertel ik haar. Cara glimlacht en we lopen naar het metrostation.
Zodra we thuis van strompelt Cara naar de bank en laat zich er op vallen. 'Ik ben moe' zucht Cara. Ik loop naar haar toe en leg een deken over haar heen. 'Ga maar slapen' zeg ik. 'Ik maak je wakker zodra het eten klaar is'. Ik druk een kus op haar voorhoofd.
~*~
Ik schud de pan om het vlees te verspreiden als ik twee armen om mijn middel voel. 'Het ruikt lekker' zegt Cara zacht. Ze heeft haar hoofd op mijn rug gelegd. 'Lekker gepit?' vraag ik. 'Mhm'. Ik zet het vuur lager en draai me om. Ik sla mijn armen om haar heen en onhels haar innig. 'Heb je honger?' vraag ik. Ze schud haar hoofd. 'Ik denk dat ik weer ga slapen' zegt Cara. Er is iets aan de hand met haar. Cara laat me los en strommpeld naar de slaapkamer. Ik zucht en zet het vuur af. Ik loop naar de slaapkamer en zie Cara al met alleen mijn shirt als pyjama in ons bed liggen. Ik loop naar haar kant en ga naast haar zitten. 'Wat is er Cara? Waarom doe je zo afstandelijk?' vraag ik zacht. Ik ga met mijn hand door haar haren. 'Is er iets?' vraag ik wanhopig. 'Er is niks Zayn, ik ben gewoon... moe' zucht Cara. 'Oké... slaap lekker' zeg ik. Ik verlaat de kamer met een naar onderbuikgevoel en loop als eerste naar haar rugzak. Ik open hem en zie de lunch en tussendoortjes die ze had ingepakt nog er in zitten. Geen wonder dat ze moe was! Ze heeft niks gegeten, nu ik er over nadenk ook niet ontbeten. Máár dat is mijn schuld
Neidig bons ik op de deur tot Brittany opendoet. 'Ugh' en ze slaat de deur weer dicht. Ik houdt hem tegen en laat mezelf binnen. 'Wat moet je van me?' vraagt Brittany geïrriteerd. 'Cara eet nauwelijks meer sinds je haar praktisch een aandachtshoer noemde' zeg ik. Brittany kijkt me verbaasd aan. 'H-hoe bedoel je?' vraagt Brittany. 'Ze eet niks meer' zeg ik. Leer luisteren bitch. Brittany gaat zitten op de leuning van de bank. 'Waaróm treiter je haar? Wat heeft Cara jouw misdaan?' vraag ik vijandig grommend. 'Niks! Cara heeft me nóóit iets misdaan! Ik ben gewoon jaloers op haar' roept Brittany. 'Dus jij vindt het dan oké om haar nog meer shit te geven die zal al genoeg heeft gehad! Ze heeft zeker de rotste twee jaar van haar leven gehad!' roep ik. 'Het spijt me!' roept Brittany. 'Nee dat doet het niet' grom ik. 'Dat je dat paar dagen geleden nog durft te zeggen. Cara is fucking onzeker over zichzelf en dat helpt niet!' snauw ik. 'Je moet toch ziek van jezelf zijn als je dat bij een ander doet' zeg ik walgend.
~*~
Neidig sla ik de deur dicht. 'Rotwijf' mompel ik. 'Zayn?' vraagt een stem slaperig. Ik kijk naar de deuropening van de slaapkamer en zie Cara staan. Ze heeft haar pyjama aan en haar haren zitten deels voor haar gezicht. Haar wangen en neus zijn rood en ze klijkt nogal slaapdronken. 'Ik dacht dat je sliep' zeg ik zacht. 'Ik heb wat gegeten van wat je hebt gemaakt' zegt Cara nog steeds slaperig. Ik kijk de keuken in en zie een vies bord en bestek staan. Ik loop naar haar toe en omhels haar. 'Ik vind het fijn dat je iets hebt gegeten' zeg ik zachtjes. 'Ik heb pas volgende week weer school, onze mentor heeft onverwachts verlof en die kan ons alleen les geven. Ik krijg wel thuis opdrachten' zegt Cara zachtjes. Ik laat haar los en til haar bruidsstyle op. 'Ik leg je in bed, je bent moe' zeg ik. 'Het is oké' zegt Cara zacht. 'Nee dat is het niet, morgen gaan we het hierover praten' zeg ik. Ik leg haar neer op ons bed en ga me omkleden. 'Hoezo?' vraagt Cara. 'Omdat je bijna niks hebt gegeten' zeg ik. Ik trek mijn pyjamabroek aan en loop naar haar toe.
'Cara ik geef meer om je dan wíe dan ook, ik wil niet dat je weer in die roes komt van 4 jaar geleden' zeg ik zacht. Ik ga naast haar liggen en zie haar van slag kijken. 'Denk je dat ik dat niet zie?' fluister ik. 'Ik had het niet eens door' zegt Cara zacht. Ze gaat rechtop zitten en staat op. Cara loopt de kamer uit en ik zucht.
A/N
Oh drama nu, humor komt echt wel terug hoor. Ik ben druk met een intakeopdracht voor de school waar ik naartoe wil. Dus ik heb het druk. Ik heb btw een Rants boek nu! Ik ga een uitgebreide beschrijving doen van mijn karakters zodat jullie alles te weten komen!
Vote
Comment
Follow
Xxx Famke
JE LEEST
The Joking series: College years
Teen Fiction'Eerder welkom in Londen voor jouw, ik woonde hier al 16,5 jaar' zeg ik. 'Ik ben moe' zegt Zayn. 'Dan ga je slapen' zeg ik. 'Alleen met jouw' zegt Zayn. 'Kleuter'. 'Hamiltrut'. 'Zayniewenie'. ♡♡♡ Je dacht dat na de middelbare...