'Babe wordt je wakker?' vraag ik zachtjes. Ik raak Zayn's schouder aan en voel zijn spieren aanspannen. Zayn knippert met zijn ogen en komt overeind. 'Goeiemorgen' zegt Zayn schor. Ik hou van zijn sexy krakende ochtendstem. Hij drukt een kus op mijn wang en houdt me even vast. 'Ik ga ontbijt maken, kom jij zo?' vraag ik. 'Is goed'. Ik sta op en loop de kamer uit.
Ik doe brood in de toaster en pak een koekenpan met eieren, spek en boter. Is begin eieren te bakken als Zayn aangekleed uit de kamer komt. 'Doe je je haar nog?' vraag ik. Zayn komt achter me staan en slaat een arm om mijn middel. 'Straks' mompelt Zayn. 'Wil jij de toast er uit halen?' vraag ik. Zayn doet wat ik zeg en legt de toast op de borden. Ik chop het ei met spek in twee en leg ze op de verse toast. Als we gaan zitten valt er een stilte.
'Is er iets?' vraag ik. 'Nee' mompelt Zayn met zijn mond vol. Ik geef hem een corrigerende tik. 'Komt het door wat je gisteren tegen me zei?' vraag ik. 'Hoe kan jij er zo rustig mee omgaan? Je bent godverdomme gedrogeerd en verkracht!' roept Zayn ineens. Ik laat de toast vallen op mijn bord en sta op. Ik pak mijn rugzak, sleutels en loop naar de gang. 'Cara ga niet weg' zegt Zayn. Ik trek mijn gloednieuwe bomberjack aan en laat de rits open maar doe wel de capuchon op. Ik doe mijn rugzak aan als Zayn de gang inloopt. 'Cara sorry' zegt Zayn. Ik weet dat er tranen stromen, dit is erg. 'Weet je waarom ik zo deed? Omdat dit traumatiserend voor mij is geweest en ik het gewoon wil vergeten!' roep ik. Zayn zet me klem tegen de deur. 'Ik weet dat máár al te goed, wat zou jij vinden als een of ander gestoord wijf mij zou drogeren en verkrachten? Me een hele moordende week niet zien en je nachten lang schuldig voelen als je me niet liet gaan? En als je me vind het al te laat is en het gene wat jij wilde hebben door dat wijf is afgepakt?' zegt Zayn. 'Toen ik daar lag verloor ik alle wil om te leven Zayn! Ik was klaar voor de dood want dit kon er ook wel bij! Maar jíj was diegene die me in leven bleef houden omdat ik dan iemand zou hebben later!' gil ik zowat. Ik laat mezelf op de grond zakken terwijl ik mijn hoofd in mijn handen leg en begin te snikken. Zayn zakt voor me neer en pakt mijn schouders vast. 'Sorry' zegt hij zacht.
Ik kijk op en snik een keer. Hij trekt zich tegen me aan en omhelst me. Ik klamp mezelf vast aan hem en begraaf mijn hoofd in zijn shirt. 'Rustig maar' fluistert Zayn. Hij legt zijn handen onder mijn bovenbenen en tilt me op zodat ik mijn benen om zijn middel kan slaan. Hij drukt ons tegen de muur waardoor ik in balans hang. 'Ik had niet zo moeten doen, je hebt zeker de twee ergste jaren gehad en dit kan ik er niet bij doen' zegt Zayn. Ik kijk hem aan. 'Het geeft niet, ik liet al die emoties opstapelen' zeg ik. Ik veeg de tranen van mijn wangen. 'Luister: ik breng je naar de academie, ik haal je weer op en ik ga voor je koken' zegt Zayn. 'Deal'.
~*~
Intimidatie is iets natuurlijks. Weten wie de baas is ook normaal in de rangorde. De academie is intimiderend. Ik slik en zet de eerste stappen naar binnen. Meerdere studentes staan in groepjes bij elkaar. 'Ahhh dan ben jij Cara Hamilton' zegt een stem. Ik doe mijn capuchon af en kijk de vrouw aan. 'Ja, sorry dat ik te laat ben' verontschuldig ik me. 'Geeft niet, u bent ook de laatste en we snappen dat sommige de weg nog niet konden vinden' zegt de vrouw. 'Nou, ik ben Barbara, ik ben u mentor dit jaar. De academie geeft gewoon lessen zoals op voorgezet onderwijs alleen moeilijker en langer. U zal in een klas van 22 studenten zitten' legt de vrouw genaamd Barbara uit. Ik knik en volg haar naar een groepje. 'Dit is de laatste, volg mij maar' zegt Barbara en iedereen loopt mee.
Eenmaal in het lokaal is het alles wat ik me had voorgesteld. Het is meer een soort kleine zaal met een soort secties waar alles staat wat een artist nodig heeft. Met een opstapje in het midden met daaromheen schildersezels. Vast voor studies van poses. 'Je naam staat bij de units, leg daar maar je spullen neer en maak het naar je smaak' zegt Barbara als ze gaat zitten aan haar bureau. Ik loop naar de hoek waar de mijne staat, er staat een bureau, kruk, kast, lades en een schildersezel. 'Vet heh?' vraagt een stem naast me. Ik draai mijn hoofd en zie de jongen met donkerbruin haar en groene ogen naar me glimlachen. 'Eh ja' antwoordt ik. Ik leg mijn schetsboek neer en de rest op het bureau. 'Ik ben Landon' stelt de jongen zich voor. 'Cara' stel ik me voor. Ik leg allerlei dingen neer als mijn telefoon trilt. Ik pak het ding en zie een berichtje van Zayn.
Zayn❤: Hoe is het? Mis je me?
Ik negeer het bericht en doe de telefoon weer in mijn zak als ik een luide knal hoor. Ik draai me om en zie een angstaanjagend knappe jongen bij de deur. Zijn ogen schieten door de zaal en rustte even op de mijne voordat ze naar Barbara schoten. 'Ace wat is er?' vraagt Barbara zakelijk. 'Iemand heeft je hulp nodig' antwoordt de jongen. Barbara staat zuchtend op en verlaat de zaal. 'Eerstejaars' mompelt Ace 'goed opgemerkt' zeg ik nuchter. Ace kijkt naar me en grijnst. 'Zozo een waar kunstwerk' grijnst hij. Ik rol met mijn ogen. 'Ga terug naar de ballebak jongen en verzin geen hopeloze pick-up lines'.
~*~
Zuchtend doe ik de capuchon op en loop de academie uit. Zayn staat bij de poort en glimlacht naar me. 'Hey!' roep ik. 'Hey schoonheid!' roept Zayn terug.
A/N
Cara is lang niet grappog genoeg, daar moet verandering in komen. *smirk smirk*.
Vote
Comment
Follow
Xxx Famke
JE LEEST
The Joking series: College years
Fiksi Remaja'Eerder welkom in Londen voor jouw, ik woonde hier al 16,5 jaar' zeg ik. 'Ik ben moe' zegt Zayn. 'Dan ga je slapen' zeg ik. 'Alleen met jouw' zegt Zayn. 'Kleuter'. 'Hamiltrut'. 'Zayniewenie'. ♡♡♡ Je dacht dat na de middelbare...