In timp ce radeam si vorbeam cu Mihnea isi face simtita prezenta Vali. Mihnea il analizeaza din cap pana in picioare. Observ pe gatul lui Mihnea o urma lasata de niste buze date cu un ruj rosu. Din cate imi aduc eu aminte in seara asta nu am ales un ruj rosu. Ma uit la Vali si vad ca si el are aceasi pata pe tricou. Nu era de la mine sigur. Eu nu l-am sarutat pe Vali.
Ma ridic de pe canapea si plec.
-Unde te duci? Se auzi vocea lui Mihnea.
-Te-a lasat fraiere pentru altu mai bun. Raspunde Vali. Si ii aud rasul.
Nu aud ce mai spun pentru ca ies din casa.
Eram in curte. Nu era multa lume.
Era o seara de primavara. Cald. Cerul era plin de stele. M-am pus pe iarba, era destul de rece pamantul, dar chiar aveam nevoie sa ma intind si sa privesc stelele.
-Ani, trezeste-te! Trebuie sa mergi la scoala!
-Dar mama, nu vreau!
-Draga mea, esti abia clasa a VI a. Mai ai pana in clasa a XII a. Cand o sa termini clasa a XII nu o sa mai trebuiasca sa te duci. Cei mai frumosi ani sunt cei de liceu. O sa vezi! Gata cu vorbitul este timpul pentru scoala!
Ma dau jos din pat si ma duc la baie. Intru si inchid usa in urma mea.
Oglinda era sparta, peretii erau plini de sange, iar perdeaua de la dus era trasa. Nu puteam vede ce se afla in cada, dar un lucru era sigut, vroiam sa ies cat mai repede. Am deschuiat usa si m-am dus direct la mama. Plangeam, iar mama incerca sa ma linisteasca. Dupa ce m-am mai linistit mama s-a dus sa vada ce s-a intamplat.
Am auzit-o plangand si urland. L-am cautat pe tata in toata casa, dar nu era. Am iesit pe geam sa vad daca masina lui era in parcare. Culmea era ca se afla in fata blocului, iar soferul il astepta pe tata in masina.
Era deja ora 7:30 si tata trebuia sa fi plecat de 20 de minute. Un gand negru imi navalea prin cap. Ca tata era acela care sparse oglinda si se omorase. Dar nu puteam crede. Avea o viata pe care si-o dorea oricine. Avea un loc de munca stabil, avea o sotie care il iubea si 3 copii.
Ii simt mainile mamei cum imi atinge pielea mea fina si imi sopteste la ureche:
-V-a veni nasa ta si te v-a lua la ea. Vei sta o saptamana. Nu mai mult!
-Unde e tata? Ce s-a intamplat?
-Uite ce este, tatal tau te-a iubit foarte mult, dar oamenii se duc in Rai. Cei buni se duc acolo, iar cei rai stau aici si se chinuie.
-Adica eu sunt rea?
-Nu! Tatal tau a......
-Murit.....?
-Da!
Imi suna telefonul. Pe ecran scria ,,Iubitul,,
-Alo!
-Unde esti?
-Iesi afara si o sa ma vezi!
Inchid la el si incerc sa imi sterg lacrimile cat pot eu de repede, dar pana sa imi sterg lacrimile, cineva imi acupera ochii.
-Mihnea?
-Cum ai stiut? Si isi ia mainile de la ochii mei.
Zambesc.
-De ce plangi?
-Nu plang!
-Ba da!
-Nu conteaza!
-Pata de ruj?
-Deci stiai!
-Da!
-Nu plang doar pentru o pata pe ruj pe care am vazut-o pe camasa iubitului meu. Stai linistit!
-Atunci?
-Am spus ca nu conteaza, dar nu e din cauza ta!
-OK!
Se aseaza pe iarba langa mine. Statea in fund. Imi pun capul in poala lui si stau si ma uit la stele, iar el se joaca in parul meu.