Trang!!
Kotak kayu berisi botol kaca pecah hampir terkena aku.
Aku terundur ke belakang. Sekali lagi kotak kayu berisi botol kaca pecah. Aduh! Aku dah termasuk perangkap."Argh!" sangat silau. Sinaran lampu dari lori cangkuk terkena mataku.
Aku pandang ke arah orang yang diatas lori cangkuk itu. Hari semakin gelap hujan turun secara tiba-tiba.
"Mana kau nak lari hah? Bagi arnab tu kat aku sekarang!" katanya dengan perasaaan marah.
"Lepaskan pakcik dan cikgu Yushida!" tegasku.
Aku melangkah memhampiri ketua kumpulan The Dark Side. semakin aku melangkah semakin ramai pengawal pengawalnya keluar dari tempat persembunyian. Mereka menghalang aku dari terus maju.
Setapak aku kehadapan mereka semakin menghampiri aku. Kini mereka telah mengepung aku dengan bentuk bulatan. Mereka menyerang serentak. Aku menghalang serangan. Dua orang sudah tumbang. Mereka sambung menyerang aku.
"Bagi arnab tu atau pakcik dan Cikgu kau mati!" ketua kumpulan The Dark Side semakin geram.
"Never!" jeritku.
"Oh.. kau tak nak bagi ye?" dia tersenyum sinis. Ditangannya ada sebilah pisau yang tajam. Dia memotong tali yang digunakan untuk menggantung pakcik dan cikgu Yushida. Tali pertama dipotong.
"Jangan!" jeritku.
Pakcik dan cikgu Yushida semakin ke bawah.
"Ahhh!" Jerit mereka ketakutan.
"Masih tak nak bagitahu mana arnab tu?" katanya dengan tegas.
"Aku lebih rela mati dari bagi kau arnab tu!" aku cuba memberanikan diriku.
"Dasar tak takut mati! Nah kau!" dia menendang dadaku.
aku terundur ke belakang. Sakit. aku semakin bengang. Aku menenangkan diri sekejap sebelum kembali menyerang.
Pang!!
Satu tendang maut melekat dimuka ketua kumpulan The Dark Side.
"Berani kau!" jeritnya.
Tali kedua pula diputuskan.
"Tidak hentikannya!" jeritku.
aku dibelasah oleh pengawal-pengawalnya.PAMMM
Satu bunyi kuat kedengaran muncul Kung Fu Boyz bersama Cikgu Merlin.
"BERHENTI!" jerit Cikgu Merlin.
ereka berhenti dari terus menyerang aku."Biar saya yang lawan ketua dia yang lain pergi tolong Lee lawan pengawal-pengawal tu," arahnya kepada kami.
Cikgu Merlin menyerang ketua kumpulan The Dark Side. Ketua itu mengelak. Dua orang perempuan perisiknya datang menghalang cikgu Merlin menyerang ketuanya.
"Kau lawan kami," kata perisik pertama.
"Hiyaaaa," cikgu Merlin menyerang dengan mudah perisik iu mengelak. Satu tendangan diberi ke muka cikgu Merlin. Perisik itu kemudiannya memasukkan Cikgu Merlin ke dalam sebuah tong besar lalu ditengang tong tersebut dengan kuat. tong itu berpusing pusing. Perisik tadi menghampiri tong tersebut.
[Kembali dekat Lee]
"Bersedia Kung Fu Boyz!" arah Lee.
"Serang sekarang!" arah Lee lagi.
Mereka menyerang secara bergilir. Barisan pertama yang terdiri dari aku, Yuu dan Leo menyerang dahulu. Kami menumpaskan pengawal pengawal dahulu. Dah habis menyerang kami tunduk. Giliran barisan kedua pula menyerang. Mereka pijak belakang kami dan lompat meyerang ketua kumpulan The Dark Side. Tiga tendangan tepat kena di bahagian dada. Ketua kumpulan itu terundur kebelakang. Barisan semakin mara kami menyerang ketua kumpulan The Dark Side one by one. Mula-mula Yuu menyerang. Yuu disepak di bahagian pinggang . Dia terpelanting ketepi. Giliran Leo menyerang. Leo menumbuk perut si ketua. Tiada perubahan berlaku. Ketua itu menarik baju Leo dan mencampakkannya ke udara. Leo jatuh di atas kotak kotak. Aku jadi semakin geram. aku menghampiri Leo.
"Kau ok? Jangan mengalah bangun."
Sekarang giliran aku menyerang. aku meminta Mitsuya tunduk supaya senang kerja aku untuk menyiku kelapa si ketua. Aku lari dengan laju lompat dari belakang Mitsuya dan menghadiahkan sikuan maut kepada ketua kumpulan The Dark Side yang lain turut meyerang. Ichiro menggigit lutut si ketua. Mitsuya dan Shion menyepak bahagian kiri dan kanan pinggang si ketua menggunakan lutut. Leo menumbuk perut si ketua manakala Yuu pula menumbuk bahagian belakang badan.
"Aduhhh!" jerit si ketua kesakitan. Dia menolak kami kuat sehingga terlepas dari tubuhnya. Tiba- tiba kedengaran siren. Datang sepasukan polis menahan ketua kumpulan The Dark Side dan konco-konconya.Sementara itu, Cikgu Merlin cuba mengintai kepalanya di keluarkan sedikit. Perisik pertama menyepak kepala Cikgu Merlin. Cikgu Merlin memasukkan semula kepalanya ke dalam tong. Sekali lagi di keluarkan kepalanya. Perkara yang sama juga dilakukan oleh perisik pertama. Cikgu Merlin masukkan semula kepalanya ke dalam tong. Dia terbalikkan kedudukannya kaki di depan manakala kepala dibawah. Cikgu Merlin menyelek kaki perisik pertama. Perisik pertama terjatuh. Cikgu Merlin pantas keluar dari tong terebut. Perisik kedua menghampiri Cikgu Merlin. Cikgu Merlin mengundur ke belakang sehingga ke penjuru dinding. Dia mencapai sebatang paip dan mula menyerang perisik kedua sehingga pensang. PIhak polis segera menahan mereka berdua.
Kembali kepada Lee dan rakannya...
Aku memegang perutku yang terasa sesak. Disana kelihatan Suzu memanggil-manggil namaku. Akhirnya aku dapat juga merasakan menjadi super hero walaupun hanya seketika. Yuu memapah aku dan kami semua beredar dari situ. Keesokan harinya satu sekolah heboh tentang berita kung fu boyz membantu pihak polis menangkap penjenayah yang licik.Hem... nampaknya cerita aku pun hampir tamat.
"Lee,kau nak join tak satu pertandingan kali ini bertemakan silat?"Soal Yuu kepada aku.
"Selagi kung fu boyz bersama aku akan join pertandingan tu" Balasku.
Sekali lagi aku menyertai pertandingan tetapi kali ini aku bersama kung fu boyz. Pengacara sudah bersiap sedia untuk memanggil perserta, manakala semua perserta tidak sabar mahu bertanding termasuk la aku.
"Lee Shinji"Panggil pengacara itu.
"Wow! nama kau yang la" Kata Leo teruja.
"Haha kau je yang lambat kita orang dah habis lawan dah" Perli Mitsuya.
"The game is begin"
"Good luck Lee" sokong kung fu boyz.
"Thank guys" Akunaik ke atas pentas. kedengaran ramai orang menyorak untukku.
"Malaya Tiger sila ke atas pentas" ucap pengaca itu lagi.
"Aik macam mana kau boleh sesat dekat sini?"Soalku hairan.
"Tu semua tak penting, yang aku tahu akhirnya kita berjumpa jua Lee" Katanya sinis.
"Mulakan" Arah pengacara.
"Aku akan mulakan langkah pertama"Katanya lalu menyerang aku di bahagian pinggan. Aku cuba mengelak menundukkan badan. Dia masih tidak berpuas hati dan terus menerus menyerang aku. Segala serangannya berjaya aku. Aku mengambil peluang ini untuk membalas serangan dengan memegang kakinya dan menendang kakinya lalu menolaknya kebelakang. Stu mata di berikan kepada aku. Dia bangun semula dengan perasaan marah yang meluap-luap. Dia menyerang aku lagi berkali-kali dia cuba menendang aku. Aku pusing ke kanan dan ke kiri, aku menagkap kakinya yang sebuk je nak tendang aku dan membuat pusingandan memcampaknya. Dua mata diberikan ke pada aku.
"Tak guna Kau!" Dia berlari ke arah aku dan cuba slek kakiku. Aku hampir terjatuh namun tangan kananku menghalang diriku dari terus jatuh.
"Nice trick" Ucapku sengaja nak naikkan kemaraan dia. Kali ini aku pula yang menyerang aku berlari ke arahnya dan mengunci pinggangnya lalu aku pusing ke kanan. Serangan aku berjaya dia terjatuh dahulu sebelum aku.
"Priffttt Prifftt" Wisel berbunyi menandakan perlawanan antara aku dengan Malaya sudah pun tamat. Aku berjabat tangan dengannya dan turun dari pentas.
Beberapa tahun sudah berlalu. Aku telah pun membuka kelas kung fu di sini dan sekarang Suzu telah pun secara rasminya menjadi teman aku. Cerita aku dah hampir ke penghujung, aku gembira kerana aku sekarang tidak seperti dulu.
- TAMAT-
Heheheh maafla author lambat update.
YOU ARE READING
Budak Kungfu
ActionNovel ini mengisahkan seorang pelajar yang bernama Lee Shinji yang meminati kungfu dipaksa bersekolah di Asia atas sebab kes kena buang sekolah iaitu atas kesalahan tidak pernah dia lakukan. Mampukah dia melindungi orang yang disayangi? Nikmati la...