1. Coperta
Coperta ta creioneaza perfect, sau aproape perfect as putea spune, misterul creeat de titlul cartii, sustinut de un baiat, un copilandru mi se pare care priveste inainte, fix, parca marcat de ceva ce vazuse, iar dupa rasfoirea cartii tale, imaginatia mea se sincronizeaza cu aceasta imagine. Imi inchipui ca acest copilandru, firav, a fost marcat, ca si mine de altfel, de scena in care pictoriul a reactionat "impulsiv". Parul sau.. cred ca face toata coperta prin complexitatea sa stranie, conturata bine-inteles de domnul White.
Stiu ca ar trebui sa fac o rubrica speciala in care sa povestesc chestia asta, dar trebuia sa o scriu aici. Cred ca tu ai fost cea care m-a impulsionat sa fac recenziile anterioare deoarece ardeam de nerabdare sa iti citesc cartea din simplu motiv al intitularii ei. Ai fost extrem de inspirata cand ti-ai botezat creeatia "Tuse de nebunie", pentru ca, daca ma crezi, jumatate din cititorii tai au fost atrasi de acest titlu mirific si plin de mister. Bravo!!!
2. Descrierea
Pot spune fara nici o urma de nesiguranta, deci ferm convinsa ca este o descriere absolut impecabila, sincer. De la primul paragraf m-ai capturat, iar nu multe scriitoare au acest talent. Ai creeat o atmosfera de mister primejdios si vicios, tentant oarecum care atrage si da foarte bine la public.
Dupa asta ai inceput sa descrii perfect personajul principal cu aproape toate particularitatile sale de adept al artei vicioase, cu regula lui ucigatoare, impreuna cu firava si nevinovata Mary Anne Doe. Expeptional!!
3. Povestea
Povestea la inceput este exceptional de originala si misterioasa. Ai descris un vicios si total nepasator, rupt de lume.. pictor! E o performanta incontestabila, mai ales ca ai facut si o atmosfera tainica mirifica. Tot acest scenariu ruginiu si monoton, aromat cu fum de tigareta si atingerile violente ale pensulelei de panza insufletita sunt luminate de o tanara, inocenta si prea nevinovata fata, intitulata fara gram de rusine simpla si fara sclipire. Nerusinarea si nepasarea personajului principal este revoltatoare, dar fascinanta. O carte perfecta, pana la sfarsitul primei parti in care tot acest scenariu a fost ucis cu aceeasi vulgaritate si nepasare, orbire si furie. Stii si tu ce se intampla atunci, iar de asta m-am si abtinut sa o recomand mai departe, dar ce sa zic?! Face parte dintr-o poveste exceptionala, ucisa de acest sfarsit macabru..
4. Continutul
Continut impecabil. Am o simpla si singuratica intrebare: Harry S il inchipuie pe pictor? P.S Nu uita de plata