Bir Azerbaycan Türkü soydaşımız; Elçibey qururlu,karalı ve vatana halka bağlı insandı.1971-den bizi kurtarmaq için çalışdı ve buna nail odu.Azerbaycandan rus ordusunu hiç Aliyev çıkaramazken o bunu yapdı.Ancaq çok üzülüyorum ki,Elçibeyi şimdi kitaplarda kahraman gibiyok,daha çok vatan haini gibi yayınlıyorlar.Sadece söylüyorlar ki,Aliyev buranı kurdu,her şeyi o yapdı.Ancaq benim sade halkım düşünmüyorlar ki,Aliyev geldikden sonra 4 il ermeniler tarafından işqal olundu.Ne qarip ki,Ben Azerbaycanda yaşıyorum ancaq /elçibey haqqında yeni-yeni gerçek bilgiler alıyorum.Ben Aliyev diyil Elçibey olmak isterim.
Kendisi de Turancıydı.Azerbaycan,KKTC ve Türkiye birleşsin diyerek Turan'ın bence temelini atacak bir muazzam hareket olacaktı. Hükümet ve diplomasi elbette buna da izin vermedi. Atatürk'ü çok severdi. Ben Atatürk'ün askeriyim diyen birisydi. Hatta ''çok işkence gördüm, çok çektirdiler hiç birine yanmam da, bir atatürk rozetim vardı yakamda onu aldılar ya elimden hala onun için yanarım...''
Diyen birisi ve Turancı olan Elçibey Türkeş ile çok yakındılar. Azerbaycan'a gidildi Türkiye'ye gelindi. Ali Kınık olsun Sinan Oğan olsun samimiyetligi vardı. Ve Ankara'da vefat etti. Ruhu şad olsun mekanı uçmağ olsun.Arkadaşlar suan cok mesguldum geç döndüm ama kisa zamanda daha başarılı yazi cikartacagim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Türklük Türkçülük Ülkücülük
NonfiksiHerkesin okuması gereken bazı sözler, müzikler ve benim yazılarım. Elimden geldiğince çabalayacağım doğru olanı yazacağım and olsun!