De volgende avond toen de zon al onder was, ging Thomas als vleermuis naar zijn geliefde Katrin. Katrin zat op haar kamer, Thomas kon haar zien door het raam. Ze was aan het dagdromen bij het raam. Maar hij kon niet lang kijken of hij krijgt een brandend gevoel in zijn ogen door het felle licht, het brandt zo verschrikkelijk dat hij een andere manier moet verzinnen om de aandacht te trekken. Toen kreeg hij een makkelijk idee, hij vloog naar het balkon van Katrin's slaapkamer en hij klopt op de raam. Katrin keek op en loopt naar het balkon, net op tijd kon Thomas zich van gedaante verwisselen. Katrin kon het niet geloven en zwijgt.
'Ben jij het echt, Thomas?' vraagt Katrin vol verbazing.
Thomas knikte, maar dan viel Katrin flauw van verbazing. Net op tijd kon Thomas haar opvangen. Hij tilt haar op en brengt haar naar haar bed in haar kamer. Hij legt haar op bed, Katrin kwam even later weer bij.
'Jij leeft nog, maar hoe is mogelijk? En waarom ben je zo koud?' vroeg Katrin.
'Ssh, niet iedereen hoeft het te weten. Ik wou je graag zien, omdat ik je mis.' Zei Thomas.
'Thomas, dat is zo lief van jou. Maar diep van binnen zit ik vol verdriet.' Zei Katrin.
'Waarom vol verdriet, mijn liefste?' vraagt Thomas.
'We hebben een vreemdeling hier in dit huis, zijn naam is Jordy en hij is de zoon van een bevriend echtpaar. Ik ben bang dat ik met hem moet trouwen, maar ik wil niks met hem te maken hebben. Het enige wat ik wil is jou, want ik hou van jou.' Vertelde Katrin tegen Thomas.
'Waar is die Jordy waar je het over heb?' vraagt Thomas.
'Die heb ik niet gezien.' Antwoordde Katrin.
Maar dan ziet hij dat de zon bijna opkomt.
'Ik moet weer gaan.' Zei Thomas.
'Kom je me weer opzoeken?' vraagt Katrin.
'Ik kan om de dag je opzoeken.' Antwoordde Thomas.
Katrin geeft een kus op zijn voorhoofd.
'Ik hou van je.' Zei Katrin zacht in zijn oor.
'Ik ook van jou.' Antwoordde Thomas terug.
Hij verandert in een vleermuis en vloog terug naar het kasteel, daar wacht Graaf Marcellus op hem.
'Waar was jij? Je moet je studie doen.' Zei Graaf Marcellus boos.
'Ik moest naar mijn geliefde, want ik mis haar heel erg.' Antwoordde Thomas.
'Luister Thomas, jij bent een vampier met het zuivere bloed van een vampier. Zij is een mens en geen vampier. Ik wil niet dat jij de vampierenregel overtreedt, maar vergeet haar wel. Vanaf nu blijf je in het kasteel en ik hou je in de gaten.' Vertelde Graaf Marcellus.
Thomas loopt naar zijn kamer en gaat in zijn grafkist liggen, denkend aan Katrin. Maar hij was heel gelukkig dat ze elkaar even hadden gezien.
JE LEEST
In love with a Vampire
Vampire*Voltooid* Thomas staat op het punt te trouwen met Katrin, de dochter van een graaf. Maar dan wordt hij gebeten en hij weet dat ook het leven van Katrin in gevaar is, terwijl hij een vampier is en zij een gewoon mens. Lukt het hem om zijn verloofde...