Thomas loopt naar zijn kamer en gaat op een sofa zitten. Hij wil meer weten over Lady Magdalena en hij opent het boek naar de eerste bladzijde.
13 september 1549
Lief dagboek,
Het is jammer dat ik de jongste ben in dit kasteel van mijn drie zusters Tabitha, Lilith en Lavinia. Tabitha en Lavinia zitten mij altijd te treiteren en mag niet met ze meedoen. Ik vertelt het altijd aan mijn vader, maar dan geef Tabitha mij de schuld. Het is dan altijd mijn schuld. Niemand in dit kasteel begrijp me, maar mijn oudste zus Lilith begrijpt mij. Zij is de oudste en ze gedraagt zich als een volwassene. Ik zie haar als mijn tweede moeder, maar onze echte moeder leeft jammer genoeg niet meer. Maar Lilith lijkt heel erg op mijn moeder, elke avond kamt ze haar zwarte haar. Met haar hemelsblauwe ogen wist ik precies wat ik moet doen. Elke keer leest ze mij een verhaaltje voor het slapen. Kortom hoe een echte moeder voor me kan betekenen.
Thomas wist niet wie ze waren, maar het meisje was wel de jongste in het kasteel. Snel gaat hij naar de volgende bladzijde. Lady Magdalena heeft niet meer zoveel geschreven, maar hij vond nog een bladzijde.
19 oktober 1549
Lief dagboek,
Vandaag liet Lilith mij voorstellen aan haar verloofde, omdat we anders geen geld hadden om de bediende en het kasteel te onderhouden. Lilith was de oudste en moet trouwen met een jongeman met bruin haar dat glanst in het zonmaanlicht. Hij heeft een fortuin van geld waar we alles mee kunnen betalen en de bruiloft is over een paar dagen. Onze familieleden zijn uitgenodigd om de bruiloft bij te staan. Voor de bruiloft is er een traditie in de familie dat we een schilderij moeten maken met de ouders, bruid en bruidegom. Dat heeft Lilith ook gedaan, maar ik mocht er niet bijzijn van de kersverse bruidegom. Vaak heeft hij gezegd tegen mij dat Lilith van hem is en van niemand anders. Als hij me betrapt dat ik bij Lilith ben, dan zou hij mijn leven kapot maken. Verdrietig moet ik zijn zin geven, Lilith gaf stiekem doormiddel van brieven aan dat zij haar toekomstige echtgenoot ook niet zit zitten. Maar ze durft niet tegen vader te zeggen, omdat haar vriend haar in de gaten houdt. Kon ik haar maar redden en dan vliegen we samen weg, weg van haar toekomstige echtgenoot, weg van mijn gemene zusters.
Thomas bladert verder, maar er is niet meer verder geschreven door Lady Magdalena. Maar zet wel Thomas aan het denken, wie was die vreemde echtgenoot.
JE LEEST
In love with a Vampire
Vampire*Voltooid* Thomas staat op het punt te trouwen met Katrin, de dochter van een graaf. Maar dan wordt hij gebeten en hij weet dat ook het leven van Katrin in gevaar is, terwijl hij een vampier is en zij een gewoon mens. Lukt het hem om zijn verloofde...