Haikyuu!! 1. kötet review

454 11 1
                                    

©Whispwill -nek a képért~ *nemreklám*
Mangaka: Haruichi Furudate
Állapot: Fut
Hossz: Jelenleg 246 fejezet
Magyar fordítás: Van, az Angel-Style fordításában

~Ahol én tartok: 7. fejezet (első kötet vége)

Mivel ebben a pillanatban fejeztem be az első kötetet, így elég friss az élmény :D Na, de elég legyen a szövegelésemből, kezdjünk is bele~

Egyik főszereplőnk, Shoyo Hinata, akinek minden álma, hogy bekerüljön egy igazi röplabda csapatba, és egy meccset játszhasson, amióta megpillantotta a TV-ben a 'Little Giant'-ot*.
Mire ez összejön neki (igaz, egy összekapart csapattal, de most ez nem lênyeg), és kijutnak egy versenyre, már végzős lett, ám talán pont emiatt sokkal izgatottabb, mint a csapattársai, azonban pechükre az egyik legkemémyebb ellenfelet fogják ki.
És itt találkozunk másik főszereplőnkkel, Tobio Kageyamaval, aki 'The King of the Court*' becenevet kapta.
Sajnos, mint ahogy arra számítani is lehetett, veszítettek, de emiatt Hinatában sokkal erősebb lett az elhatározása, így abba az középiskolába megy, amelybe a 'Little Giant'* is járt, azonban itt nem várt emberrel találkozik...
A vitáik miatt kizárják őket a tornateremből, de képesek lesznek együtt működni?

Személyes vélemény~
♣ Történet~
Egy kicsit jobban kifejtem, így enyhén SPOILERES lehet annak (mondjuk az is max 3 rész, de na), aki még semmit sem látott belőle.

Eddig röplabdás mangával nem találkoztam [mondjuk nem kerestem (, de ez most mellékes)], szóval ez érdekesnek látszott. Egy jó ideje bele szerettem volna kezdeni, de csak most jutottam el idáig. Szóval, a történetünk eléggé a lényegre tör, és már is a versennyel indít. Oké, itt persze történik, aminek történnie kell, aztán meg (ejj de nagyon meglepő módon) csapatunk veszít.
Itt egy kis sablon cuccal találkozhatunk, a pici fiú veszít, bosszút forral, hogy legyőzi és társai, elkezd keményebben edzeni, tehát minden, ami ehhez a kliséhez tartozik.
Majd jött a fordulat, nevezzük bonyodalomnak ha jobban tetszik, ami egy kicsit meglepett volna, ha nem láttam volna a borítót.
Eddig egy klisé halomhoz hasonlítanám.
DE ettől függetlenül valamiért tetszett, és megfogott benne, nem is a történetben, hanem inkább magában a mangában.
Igen, eddig nem mondta róla semmi jót, de nem rossz! Itt wattpadon olvastam egy kedves fiatal embertől, hogy a klisékkel nincs baj, addig, amíg úgy meg tudod írni, hogy olyat adj vele, amit eddig más nem. De ugorjunk is a karakterekre~

♣ Karakterek
• Hinata: Egy hiperaktív, kicsit túlbuzgó fiúcska, amivel itt a mangában nincsen semmi baj, hiszen az olvasó valamilyen szinten drukkol neki, annak ellenére, hogy tudja, mennyire reménytelen a helyzetük, és le is tud valamennyit tenni az asztalra, mert remek reflexei vannak és rendkívül gyors is.
A következő kötetekben karakter fejlődést várok tőle.
• Kageyama: Eleinte rettenetesen unszimpatikus volt nekem, majd egyre szimpatikusabbá vált számomra. Ahogy egy kicsivel többet tudtam meg róla és a múltjával kapcsolatban, könnyebben tudtam vele azonosulni, mert én is átestem már hasonló helyzeten.
De miért is volt unszimpatikus?
Már maga az alakja is, ahogy először megláttam a mangában olyan érzésem volt, hogy megtaláltam azt a karaktert, akit rühellni fogok, de mindenhol ott lesz, de kellemesen meglepődtem, amikor kiállt Hinata mellett pedig egy "senki" volt hozzá és a csapatához képest.
Bár ez nem változtat azon a tényen, hogy lehetne kedvesebb a csapattársaihoz.
Hatalmas NAGY karakter fejlődést várok tőle, ahogy a csapat befogadja, és ez megváltoztatja valamennyire a személyiségét.
• Tsukki: A karakter úgy, ahogy van irritál, már azzal, hogy megjelenik, mondjuk az is benne lehet a dologban, hogy az ilyen provokáló embereket a IRL sem bírom. Nem értetem, hogy mi a jó ebben. 
A többiek eddig nem hagytak nagy benyomást bennem, szóval ugorjunk a következő pontra.

  ♣  Rajzolás
A rajzolással nincsen mondhatni semmi bajom, még a játék is egész jól követhető. 
Azonban az emberrajzolással nem vagyok teljesen megelégedve, mert Kageyamanak gyakran elég pszichó feje van, de ez fokozatosan kezd el el tűnedezni, ahogy haladok a mangában, szóval így a problémám lassan nem is lesz probléma :D

♣ Összegzés
Annak ellenére, hogy klisés, nekem tetszett, mint ahogy azt már fentebb is kifejtettem. 
Ajánlom azoknak, akik szeretik a sport mangákat, illetve yaoi fanoknak, mert ahogy tájékozódtam rengeteg ship rejlik benne. 

Mivel nem tudom, hogy mit rejteget magában a manga, így a későbbiekben még találkozhattok egy újabb review-val.

* Ezeknek a magyar fordításait nem ismerem, mivel angolul olvastam. Nem tudom, hogy lefordították-e (valószínűleg igen, de) nem akarok mást mondani, mint a magyar fordításban.
De megjegyzésként:
- Little Giant - Apró óriás
- The King of the Court - A pálya királya

MangAjánlókМесто, где живут истории. Откройте их для себя