BAB 30^^

8K 280 14
                                    

Zarif membuka mata apabila terasa sesuatu yang berat menghempap badannya.Wajahnya yang ditutupi sesuatu dialihkan.Eh?Rambut?Rambut siapa ni?!Zarif segera menolak tubuh lembaga itu kasar.

"Aduuhhh!!!Apa tolak-tolak ni?!"marah lembaga itu.

Zarif mengerutkan dahinya.Aik? Macam pernah ku dengar suara itu..Tetapi di mana ya??Hurrmm..Macam suara...Zarif membeliakkan matanya lalu menoleh memandang lembaga yang terbaring di atas karpet.

"Sayang?!Apa sayang buat ni?"soal Zarif yang jelas terkejut.Aliana meramas rambutnya kasar.

"Buat apa?!Abang tu yang dah kenapa?! Tolak orang sampai jatuh tu dah kenapa?!" marah Aliana.Matanya tajam merenung suaminya.

"Abang pulak yang kena?Sayang tu lah.Tiba-tiba tindih abang.Dah kenapa?Bukan ke sayang..."ayat Zarif tergantung.Dia memandang isterinya sambil tersenyum penuh makna.

"Apa tengok-tengok?"soal Aliana kasar.

"Bukan ke sayang kata sayang berani? Kenapa tiba-tiba tidur dekat abang pulak? Sayang takut ek??"giat Zarif.

"Mmm..Mana ada."nafi Aliana.Matanya merenung ke tempat lain apabila Zarif cuba untuk melihat anak matanya.

"See?!"jerit Zarif tiba-tiba.Terhinjut badan Aliana.

"Hisy dia ni!Nak terkeluar jantung ni tau!" marah Aliana sambil mengurut dadanya.

"Hehe..Sorry yang.By the way,see?!Abang dah cakap dah..Sayang ni action je tau.Pantang dicabar konon.Pidah!"tukas Zarif seraya tersenyum sinis.Muka Aliana memerah.

"Mana ada!Yana memang berani pon.Dah la.Malas nak layan abang.Pergi mandi lagi bagus.Huh!"Aliana berlalu meninggalkan suaminya yang sedang ketawa mengekek. Eeee!!!Malu!



"Bila mama balik?"soal Aliana apabila melihat kelibat mama mertuanya.

"Baru je balik..Oh ye!Bunyi apa bising-bising dekat atas tadi tu?"soal mamanya.

"Bunyi bising?Bunyi apa?"

"Bunyi macam ada benda jatuh.Takkan Yana tak dengar kot?"mamanya merenung wajah Aliana.

"Oh!Haaa..Bunyi tu..Itu bunyi..Bunyi barang jatuh.Ha.Ye.ye.ye..Barang jatuh." tempelak Aliana.Mamanya mengangguk.

"Yana dah makan?"soal mamanya prihatin.

"Err..belum lagi ma.Yana tak lapar lagi ni" ujar Aliana seraya tersenyum.

"Hmm..yelah.Baby tua tu dah makan ke belum?"soal mamanya seraya tergelak kecil.Aliana turut ketawa.

"Ohh..baby tua tu tengah mandi.Kejap lagi dia turunlah."

"Baru nak mandi?!Ish!Ish!Ish!!Perangai tak berubah.Macam manalah nanti nak jadi bapak budak kalau dia sendiri pon perangai macam budak-budak."omel mama mertuanya.Aliana tersenyum hambar.

"Bapak budak?!Heeee...Mama ni suka fikir ke situlah.I'm not ready yet okay?I'm still young."desis hatinya.

"Eleh!Young lah sangat.Dah boleh letak title moyang dah kau tu Yana oii!!Jangan nak perasan sangat ek"sela otaknya.

"Lantak kaulah otak.Yang pasti,jiwa aku tetap muda.Betul tak jiwa?"soal sang hati.

"Betul tu hati.Aku setuju!"sokong sang jiwa.

"What ever..Kalau korang nak tau,inilah perangai orang yang tak sedar diri macam korang berdua tu.Still young konon.Puih!" tembak sang otak.Maka,berlakulah pertelingkahan di dalam diri Aliana.

Pap!

"Oh anak ikan berkokok!"latah Aliana.Dia segera menutup mulutnya.Opss..Terlanjur.Mamanya ketawa mengekek.Ada ke patut ikan berkokok?Tak masuk dek akal sungguh si Yana ni.

Suami Aku Si Kaki Buli!Where stories live. Discover now