Disebabkan ending dia macam...hampeh kelapa..So,sis buat la speacial part ni..Tapi,jangan terkejut okay? Haha..Ape yg nak diterkejutkan?Oklah..Stay tuned.
Beberapa tahun kemudian...
"Assalamualaikum.."pintu utama diketuk.Tidak beberapa saat kemudian pintu dikuak dari dalam.
"Waalaikumussalam..Ha!Fiq!Dah sampai pun"sapa uminya,Aliana.Tubuh Rafiq didakapnya penuh kasih.
"Umi sihat?"soal Rafiq setelah bersalaman dengan Aliana.Aliana mengangguk.
"Adik-adik mana?"soal Rafiq apabila melihat keadaan rumah yang sunyi sepi.
"Ada..Jap umi panggil.Zara!Zarhan!Meh sini!Abang.."
"Yeay!!Abang Fiq balik!"belum sempat Aliana menghabiskan ayatnya,pantas suaranya dicantas.
"Yow!Adik-adik abang.Meh sini peluk abang!"panggil Rafiq ceria.Pantas kedua-dua adik kembarnya datang ke dalam dakapannya.
"Rindunya abang dekat korang..Dah besar dah sekarang"luah Rafiq.Pipi adik-adiknya dicium rakus.
"Memanglah dah besar.Kamu pun dah 2 tahun tak balik rumah.Busy memanjang" sampuk Zarif yang tiba-tiba muncul di sebelah Aliana.
Rafiq yang melihat Zarif segera menyalami tangan babanya itu.
"Busy study la baba..Bukannya sengaja tak balik"balas Rafiq.
"Orang lain pun study jugak.Tapi tak adalah sampai tak balik macam kamu ni.Kesian umi kamu ni.Hari-hari meroyan panggil nama kamu.Duk panggil "Fiq!Fiq!" aje kejenya."perli Zarif sambil menjeling isterinya disebelah.
Mata Aliana membulat.
"Amboi.Amboi..Sedapnya mengata orang. Kamu jangan percaya cakap baba kamu ni.Actually,bukan umi yang meroyan.Baba kamu yang meroyan.Hari-hari dia masuk bilik kamu.Bila tanya kenapa dia masuk bilik kamu.Dia akan jawab saja.Padahal dia rindukan kamu..Ye idok?Kan abang kan?"usik Aliana sambil menyiku lengan Zarif beberapa kali.
"Eh!!Mana ada!"nafi Zarif.Mukanya dibuat-buat serius.
"Elelele...nak senyum tu senyum je la..Jangan malu-malu.."usik Aliana lagi.Dagu suaminya digoyang-goyangkan.Dan hasilnya berjaya!
Zarif terlepas ketawa.
"Hahahaha!!!Yeay!Abang kalah!"jerit Aliana lalu tawanya pecah.Ahli keluarga yang lain turut ketawa melihat telatah Aliana.
"Dah.Dah.Rafiq pergi masuk bilik rehat.Mesti kamu penat kan?"ujar Aliana.Rafiq mengangguk lalu melangkah masuk ke dalam biliknya.
*************
Keesokan paginya...
"Fiq.Jom teman umi hantar adik-adik kamu ke sekolah"pinta Aliana kepada anaknya.Rafiq yang sedang menonton televisyen memandang wajah uminya.
"Okay.Kejap.Fiq ambik kunci kereta.Umi dengan adik-adik tunggulah dekat luar dulu"pesan Rafiq lalu berlari anak untuk mengambil kunci kereta.Aliana mengambil remote tv lalu dimatikan.
"Fiq berhenti dekat sini je.Nanti umi hantar adik-adik sampai ke pagar tu"ujar Aliana.Rafiq mengangguk.
Apabila kereta diberhentikan,Aliana membuka pintu kereta lalu menghantar anak kembarnya hingga ke pintu pagar.
YOU ARE READING
Suami Aku Si Kaki Buli!
RomanceNur Aliana...seorang gadis yang garang.Pantang dicabar!Selagi dia tak dapat apa yang dia inginkan,selagi itu dia akan berusaha.Tapi,ada satu perkara yang Aliana lemah.Soal hati..Sejak cintanya ditolak,hatinya mula tetutup untuk mana-mana lelaki pun...