Bu hastalığa sahip kişiler dikkat çekmek ve sempati kazanmak amacıyla ciddi bir hastalıkları ya da psikolojik bir travmaları var gibi davranırlar. Zaman zaman psikolojik etkilerin vücutta etkili olduğu ve kişinin gerçekten hasta olduğu da görülebilir.
Munchausen Sendromu, halk arasında hastane bağımlılığı ya da 'hastalık hastalığı'olarak da bilinir.
Aslında amaçları hastanede kalarak doktor, hemşire ve diğer görevlilerden ilgi görmektir. Sağlıklı yollardan göremediği ilgiyi sağlık kurumlarından görmeye çalışırlar.
Bu kişiler belli bir miktar tıp bilgisine sahip oldukları için kendilerine doktorları inandıracak kadar belirtileri yaratarak hastaneye başvururlarUnutmamak gerekir Munchausen sendromu, bir kişilik bozukluğudur ve istatistiklerin gösterdiğinden daha yaygındır...Munchausen sendromunun komplikasyonları, ölüm ya da intihar da dahil ciddi sorunlara yol açabilir
Ama yine de kişi gerçekten ağır bir hastalığa yakalanır, psikolojik tedavi görür veya hayatta gerçek bir motive kaynağı bulursa tedavi mümkün olabilir...Bir de bu sendromun Proxy modeli vardır...Kişi bir başkasında aynı belirtileri yaratır ya da uydurursa, buna Munchausen by Proxy sendromu denirSendromun bu gelişmiş versiyonu genellikle bu ebeveynin çocuğa uyguladığı şiddetle sonuçlanır...Eminem'in annesinin Proxy hastası olmasından mütevellit yazdığı "Cleaning Out My Closet" şarkısını dinleyebilirsiniz.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Psikolojik Hastalıklar
Non-FictionPsikolojik Hastalıkları bulunmaktadır. Kurgu olmayan da ilk #41 içine girdi