Aku pandang sepi. Melihat kedua dua manusia itu bergelak tawa dgn bahagia. :').
Dia, Hariz.
Pernah menjadi ex aku suatu ketika dulu. Tidak lah lama mana tpi.. dlm beberapa bulan yg lepas. Kah.. kah.. lawaknya rasa.Aku bukanlah tidak boleh move on dgn dia.. tpi atas sebab pernah menyukai dia .. aku akui aku masih sayangkan dia. Aku.. aku .. rindu kan dia..
Dia, Hariz.
***
"Amboi, termenung sorang-sorang " Alya menegur ku dari belakang membuatkan aku tersentak .
Aku roll eyes sebelum berkata "Aku-"
"Amacam .. dh sampai planet mana ?"
Okay, ni yang buat aku nak sepuk budak ni " Kau nih suka sangat menyampuk bila aku nak cakap"
"Hehe sorry Azra Safiya bt Hazmi "
And lagi satu perangai budak ni -menyebut nama penuh aku- . Bruh
***
Aku buka pintu bilik. Lantas aku tersenyum melihat bilik aku yang bersepah . Bertuah sungguh Puan Hanim mempunyai anak dara seperti ku .Haih.. bilik anak dara .Dan seperti biasa , rutin harian ku selepas balik sekolah ialah merebahkan diri yang penat -selepas mengerah keringat untuk belajar -di atas katil. Padahal bukan belajar pun.
Dan seperti biasa, rutin aku juga untuk menghadap phone . Aku capai phone aku . Bapak banyak notification.
Notification biasa dari Instagram, Twitter dan whatssap.
Aku merasakan yang aku akan biarkan Notification begitu saja . Kerana motif utama aku sekarang ialah tidur.Aku letakkan phone ke tepi.. dan aku terlelap.
***
Aku tersedar setelah terdengar azan asar berkumandang .
"Astaghfirullah" aku menekap muka. Tertinggal solat lagi .
Aku membuka stokin . Lalu mencampakkannya ke arah yang aku sendiri tidak tahu di mana. Lantaklah.
Aku capai tuala dan mandi .
***
Aku baring atas katil setelah selesai menunaikan solat fardhu asar dan mengqada solat fardhu zohor.
Aku merenung siling yang kosong dan hanya mempunyai lampu dan kipas yang berpusing pada skala 3.
Aircond? Akan dipasang suatu hari nanti.
Apa dh terjadi dgn aku ?
Aku mcm tak terurus . Tidak seperti dulu .
Kenapa aku jadi begini ?
Aku pun tak tahu .
Atau..
Aku buat buat tak tahu.
Hmm.
***
YOU ARE READING
RASA
Random"does anyone know, does anyone know .. how it makes me feel " - (goodbye) 2NE1 lagu ni.. hmm rasa? Rasa yg aku sendiri alami .. dan aku sendiri tak tahu .. atau.. Aku buat buat tak tahu.