De volgende morgen word ik wakker met tranen op mijn wangen. Ik droomde over de dode gezichten van mijn ouders. Jaden ligt nog te slapen dus doe ik mijn kleren aan poets mijn tanden en borstel mijn haar. Als ik klaar ben en weer op het matras ga zitten hoor ik ineens: BAM BAM BAM. Drie keer achter elkaar hard genoeg om het iedereen te laten horen maar niet zo hard dat je het 2 km verderop nog kan horen. Het is het geluid van een gong. Ik bedenk me dat dit waarschijnlijk de reden moet zijn dat ik me niet druk hoef te maken over dat ik me zou verslapen. Ook Jaden wordt nu wakker.
'Wat is dat Alice?' Vraagt hij.
'Ik denk dat dat onze wekker is dus kleed je maar gouw aan.'
Terwijl Jaden zich klaar maakt. Zit ik me te bedenken hoe het zou zijn om Juf te zijn. Ik krijg direct overal de rillingen. Als Jaden klaar is hoor ik buiten.
'Schiet op ik sta hier niet voor niks.'
Ik weet direct dat het Daniël is. Maar wat hij hier nou komt doen is voor mij een vraag. Ik loop naar buiten en zijn ogen ontmoeten de mijnen. Ik krijg alweer kriebel. Nu moet ik daar echt mee stoppen roep ik me zelf toe. Hij zal vast een vriendin hebben die honderd keer knapper is dan ik. Bij die gedachte krimpt mijn maag in elkaar.
'Wat kom jij hier doen?' Vraag ik dan maar bot weg.
'Ik ben jullie gids vandaag of je het nou leuk vind of niet.' Zegt hij sacherijnig.
Dan komt Jaden de tent uit gelopen.
'Hallo, Daniël is het toch?'
'Ja, Jaden is het toch?
'Ja helemaal correct.'
'Ik ga jouw en je zus een rondleiding geven dus let maar goed op.'
Dan beginnen we te wandelen. De grote tent is dus de tent waar je je moet zijn tussen 7:15 en 7:45 om je taak op voor de dag te zien. Het lawaai dat we gehoord hadden was de wekker voor 7 uur dezelfde wekker was er ook voor 20:00 voor het eten en 12:00 voor het middag eten. Voor het eten moest je bij 2 van de 6 tenten in het midden zijn. Het ochtend eten begon om 7:30. De andere 4 tenten waren voor school net zoals ik al dacht. 300 meter verder op staan de wc's. We lopen langs de vuurplaats waar alle plaatsen nu al bezet zijn. Sommigen kijken ons aan en sommigen begroeten Daniël. We lopen verder en komen de trainingsplekken tegen. Er staan doelwitten overal, van ronde schietschijven tot grote lappen popen. Er staan al een paar mensen te oefenen. We komen langs de bijl en boog oefenbaan. Uit het niets komt er een pijl die het doelwit naast ons raakt. Ik draai me om om te kijken van wie de pijl is. De pijl is van een perfect meisje, lange benen, geweldig mooi blond haar, helder blauwe ogen en een mini rokje met blouse en hakken. Ik probeer één foutje te ontdekken maar die vind ik niet. Ze komt op ons af gewandeld en zegt (meer tegen Daniël dan tegen ons) 'Hey, hoe is het er mee hebben ze je opgezadeld met een irritant klusje?' Daarbij kijkt ze gemeen naar mij. Ik weet nu al dat ik haar niet ga mogen.
'Mooi schot Cloë (spreekt het uit als klohee. Hihi klinkt bijna het zelfde als klote hee. Misschien zit daar wel een verband in.).' Antwoord Daniël niet lettend op de gemene opmerking. Waarschijnlijk heeft hij ook een vriendin met zo'n soort uiterlijk (en zo'n imago).
'Wie heb je bij je?
'Alice en Jaden ze zijn nieuw hier. Ik moet ze een rond leiding geven.' Cloë gaar nu een beetje aan Daniël's arm hangen.
'Ahh, maar heb je zin om naar dat vieze werkje nog even samen te trainen?' Ze zegt het tegen Daniël. Maar haar blik kijkt in die van mij en zegt 'Af blijven!'. Daniël heeft het niet door maar zucht en zegt
'Nee daarna heb ik nog een opdracht.'
Ik moet mijn lach inhouden als ik Cloë's hoofd van blij maar betreurd zie gaan.
JE LEEST
Dark light
Science FictionWat doe je als je ouders zijn vermoord en jij zelf in een wereld leeft waar veel mensen op hun 17 worden vermoord. En jij bent bijna 17. Ook heb je nog een broertje waar je op moet letten. Dan komt er ook nog eens een man bij je die zegt dat hij van...