Hooftstuk 7

25 2 2
                                    

'Ahh jullie moeten zeker Alice en Jaden zijn.'

Ik knik. 

'Julius verwacht jullie al.'

Alsof hij geroepen is komt Julius achter ons de tent binnen.

'Ahh ik zie dat jullie al kennis hebben gemaakt.

'Nee niet echt.' Antwoord ik.

'Alice en Jaden dit is Lucas. De man achter de rebellen. Lucas, Alice hier is je nieuwe lerares.'

'Aangenaam kennis te maken.' Zeg ik.

'Insgelijks.'

'Alice ga jij met mij mee? Dan zet ik je broertje af bij de keuken.' Zegt Julius.

Jaden's gezicht klaart direct op.

'Okey.' Zeg ik. Met z'n drieën lopen we weer terug. Als we bij de keuken tenten komen is er niemand meer.

'Holana!' Roept Julius.

Dan beweegt er een van de tent flappen achter de tafels waar de broodjes lagen. Er komt een stevig gebouwde vrouw naar buiten met korte rode krulletjes en bruine ogen. 

'Wat is er?' Vraagt ze.

'Ik zou graag willen dat je op deze jongen hier lette en hem wat leerde. Hij heet Jaden. ' antwoordt Julius.

Haar enigste antwoord is een knik. Jaden kijkt mij aan en ik geef met een knikje aan dat hij haar moet volgen. Dan verdwijnt Jaden ook achter de tent flap. Het voelt raar om zijn verantwoordelijkheid kwijt te zijn. Ik kan er niet lang over nadenken want Julius zegt alweer

'Kom op we gaan verder.' We lopen richting de school tenten.

'Elke tent heeft een nummer, nummer 1, 2, 3 en 4. Jij gaat les geven aan leerlingen van 10 tot 17 in normale vakken. Wiskunde, geschiedenis en nog meer. Je gaat gevecht's les geven aan leerlingen van 10 tot 13. Daar naast krijg jij nog tijd om van een van de jongens uit jouw groepje nog wat gevecht's lessen te krijgen.' 

We lopen nu tent 2 in. In het midden van tent 2 staat een meisje met bruin krullend haar en bruinen ogen. Als ze ons ziet kijkt ze verschrikt naar de grond.

'War ben jij hier nog aan het doen?' Vraagt Julius aardig.

'Ik was wat vergeten en kwam het even ophalen.' Zegt het meisje eerlijk.

'Mag ik vragen hoe je heet?'

'Iris ik ben Iris.'

'Ahh, Iris mag ik je voor stellen aan Alice ze is nieuw hier.'

Nu kijkt Iris mijn kant op een glimlacht vriendelijk. Ik mag haar direct. 

'Hallo ik ben Iris.' Zegt ze nu tegen mij.

'Ik ben Alice.' En ik glimlach terug.

Julius onderbreekt ons vriendelijk en zegt

'Iris als jij nu weer terug gaat gaan wij weer verder.'

'Okey.'

En voordat ik het weet is ze de weer weg. Nu kijk ik de kamer rond. Er liggen kussens op de grond waar je op kan zitten en in de hoek ligt papier en pennen. Voorin staat een krijtbord op een stoel en daarvoor licht nog een kussen. Waarschijnlijk voor de leraar (of lerares).

'Ik wilde je dit laten zien omdat jij morgen hier je eerste les geeft over normale vakken voor kinderen van 11 plus je broertje. Welke vakken kan je zelf bepalen. Je krijgt vaste klassen. Elke klas heeft 25 kinderen jij hebt 5 klassen elke klas op een vaste dag. 

Maandag, 11 jaar (deze klas dus), normale vakken

Dinsdag, 13 jaar, gevecht's klas

Woensdag, 17 jaar (waaronder de leden van je groep) , normale klas 

Donderdag, 12 jaar, gevecht's klas

Vrijdag, 14 jaar, normale klas. 

Tent 2 is jouw vaste tent behalve bij gevechtstraining dan verzamel je op het pijl en boog sportveld. Dat je geen 1 klas de hele week krijgt is omdat je het dan rustig houd. Op zaterdag ochtend krijg jij les in vechten van een van je groep leden. ' Zegt Julius dan.

'Ik ga nu weer en jij kan je dan klaar maken. En als je klaar bent dan kan je nog wat oefenen op de schietbaan. Je broertje is tot het avondeten bezig.' Hij glimlacht naar mij en loopt de tent uit. Waar zal ik morgen is mee beginnen? Ik moet lang nadenk maar dan heb ik de goede volgorde. We hebben van 8:15 tot 12:00 dat is 3 uur en drie kwartier. Elk vak drie kwartier er zijn dus 5 vakken. 

1e vak = Aardrijkskunde 

2e vak = Wiskunde

3e vak = Engels

4e vak = Geschiedenis

5e vak = Natuurkunde

Als voor bereiding teken ik de kaart van Europa op het bord en zet er een paar stippen neer die de kinderen moeten invullen. Dat moet wel genoeg zijn. Ik loop naar buiten en denk aan Julius voorstel om de trainen. Ik wil wel met mijn eigen wapens trainen dus loop ik terug naar onze tent en loop dan naar de bijl en boog baan. Ik zal toch wel met een kruisboog op een pijl en boog baan mogen? Vast wel. Denk ik bij mezelf. Ik ga bij de streep staan en mik op het middelste doel. En.. Net mis. Ik mik nu nog een keer alleen nu schiet ik hem iet sneller weg en.. Raak. Ik glimlach bij mezelf. Ik ga nog even door en dan hoor ik achter me.

'Hey Alice ook aan het trainen.' 

Demi komt aan gelopen met een meisje achter zich aan met paars stekeltjes haar en bruine ogen ze heeft een zwarte jurk aan die tot haar enkels rijke en nog een meisje die er heel basic uit ziet en zwart haar en een verlegen hoofdje. 

'Ja jullie ook?'

'Ja, Alice dit is Lara (wijzend op het meisje met de rare kleding stijl), en Alice dit is Kate. '

Ik schut het Lara haar hand en ze zegt

'Ik ben Lara half punker half gothic.

'Ik ben Alice.’ Zeg ik lachend omdat Lara het heel vrolijk zegt en zich er niet voor schaamt. Daarom vind ik haar aardig. Ook zij glimlacht nu.

Nu schut ik Kate een hand.

'Ik ben Kate acrobate.’

‘Alice.’ Ik laat haar hand los.

'Leuk jullie te ontmoeten. Zullen we samen trainen?' Stel ik voor.

'Ja leuk!' Antwoord Demi. 

We gaan naast elkaar staan en mikken allemaal op onze doelen. Na een tijdje liggen we alle vier plat van het lachen door de pijlen die overal en nergens heen gaan. Als je Kate langer dan 10 minuten kent merk je dat ze helemaal niet zo verlegen is en de gekst dingen met haar lichaam kan. Dan horen we achter ons.

'Ahh het vieze werkje heeft zich bij de loser's aangesloten.'

Ik hoef me niet om te draaien om te weten dat het Cloë is. Maar Demi draait zich om.

Dark lightWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu