Sampai di airport di Korea,mereka turun ke Busan.Apabilaberada di rumah neneknya,rumah itu kosong dan usang seperti sudah lama orang tinggalkan rumah itu.
"Mereka pindah ke dear?"soal Tuan Jeon.
"I dont know about it.,mereka tidak cakap pun yang mereka berpindah."ujar Puan Jeon pergi ke rumah jiran bersama dengan Tuan Jeon.Jungkook memandang rumah itu.Walaupun rumah itu usang tetapi ia tetap cantik di mata Jungkook.
'Segala kenangan kita ada di sini hyung..Where are you now? I miss you a lot.'bisik hati kecil Jungkook sedih."Jungkook,lets go back to Seoul now,neighbour tell mummy they moved this house last year."ujar Puan Jeon.
"Jungkook,kita akan balik ke rumah lama kita dulu okay?"ujar Tuan Jeon.
Jungkook panik kerana risaukan Jin dan neneknya.
"T..Tapi Jin dan nenek?"soal Jungkook sedih.
"Honey..we promise to find grandma and Jin okay?"soal Puan Jeon.
Jungkook mengangguk faham.Mereka pun berlalu pergi ke Seoul.Sampai di rumah agam mereka,Jungkook terus masuk ke dalam biliknya.Selesai mandi dan mengemas bajunya,dia turun ke bawah dan pergi keluar bersiar siar setelah meminta izin dari keluarganya.
'Hyung..Kookie akan cari hyung.Kookie rindukan hyung.'bisik hatinya.Akibat kecuaian Jungkook,Jungkook tersepak batu.
"Ah!"Jungkook menutup matanya lama tetapi langsung tidak berasa sakit mahupun jatuh.
'Aikk?Apesal tak rasa apa2 pun?'soal hatinya pelik."Are you okay kid?"soal suara itu.Cepat2 Jungkook membuka matanya dan terkejut melihat lelaki yang sangat kacak.
'Wah..dia ni angel atau manusia?'soal hatinya resah.
"Hello kid?"soal lelaki itu semula.
"Hah? Oh! Er..saya okay,thank you for saving me er..."
"Its okay..By the way,I'm Kim Taehyung.And you are?"soal Taehyung sambil senyum manis.
"I'm.."Kereta meluncur laju di belakang Jungkook menyebabkan Taehyung menarik Jungkook ke dalam pelukannya.Jantung Jungkook berdegup kencang bagai nak meletup.'Ra..rapatnya..'
"Jungkook."
"Hmm?"Mereka bertentangan mata.
"Saya Jungkook,Jeon Jungkook.Nice to meet you."ujar Jungkook lantas menyembunyikan wajah kemerahannya.
Taehyung menahan senyum apabila memandang Jungkook yang sedang malu.
"Sa..Saya pergi dulu..bye!"ujar Jungkook lantas berlari pulang ke rumahnya.
"Eh..wait! Jungkook!"panggil Taehyung tetapi malangnya Jungkook tidak mendengar.
Taehyung ketawa dengan aksi Jungkook sebentar tadi.
Taehyung ingin berjalan ke rumahnya tetapi tergamam apabila terpijak sesuatu.Taehyung memandang dompet Jungkook yang jatuh.
Taehyung senyum manis.
"We will meet again my little cute."ujar Taehyung sambil ketawa riang.
TAEHYUNG P.O.V
Aku masuk ke dalam studio Big Hit,Tempat yang aku dan rakan rakan aku berlatih menari.
"Taehyung!"panggil Rapmon,ketua kumpulan BangtanBoys.
"Hey hyung."ujar Taehyung.
"Hey..gembira nampak,kau baru jumpa buah hati ke?"perli Jimin sambil ketawa.
"Senyap la pendek..kalau ye pun apesal?"soal Taehyung geram.
Semua terkejut.
"Biar betul?!"semua serentak bertanya.
"Tak sangka aku!"ujar Jhope
"Wahh..teringin aku nak jumpa dia!"ujar Jin
"Sejak bila pulak dia ada kekasih?"soal Suga
"Kenapa kau tak cakap kau ada kekasih! Sampai hati kau!"marah Rapmon.
"Berani kau panggil aku pendek!"marah Jimin geram.
Taehyung membiarkan Bangtan begitu sahaja dan masuk ke dalam bilik kerana malas melayan perangai bangtan.
"Ahh..rindunya aku dekat budak tu..he so cute!"ujar Taehyung gembira.Tiba tiba Taehyung teringatkan dompet Jungkook lantas dia membuka dompet itu dan memandang gambar Jungkook yang comel.Taehyung senyum gembira memandang gambar Jungkook."Kenapa la dia ni comel sangat?I swear I will be his my love.That my promise."ujar Taehyung.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
This is my new chapter,I hope you like it.I'm so sorry about all my mistake.Hope you enjoy it and I make sure new chapter will comeback tomorrow.Bye..love you all.
#BANGTANBOYS
YOU ARE READING
If I Told You// kth x jjk //✔
Romance"Jungkook!!! Cepat laa!!!"-Puan Jeon "Nyeong..Iruman Jeon Jungkook imnida.Hope we can be friendly with me."-Jungkook "He's cute."Taehyung Jangan terlalu gembira dengan sesuatu pertemuan,kerana ia akan mengundang kesedihan.Adakah dengan pertemuan mer...