CHAPTER 16

403 14 9
                                    

BEBERAPA TAHUN KEMUDIAN...

JUNGKOOK P.O.V

Jantung aku berdebar sepanjang Jimin solekkan aku.Haih..Aku bukannya suka sangat bersolek ni,kalau bukan sebab hari ni  wedding aku,tak adanya aku nak bersolek.Kalau korang nak tahu aku akan berkahwin dengan.....







Jhope...














Eh tak la..gurau je,dah tentulah dengan kekasih hati,Taehyung a.k.a V.

"Wah..comelnye kookie.."ujar Jin sambil mencubit pipi aku.
"Auch! Hyung..sakitlah."ngaduh aku manja.
Jimin ketawa melihat aksi adik beradik itu.

Tiba tiba kedengaran bising di luar bilik aku.
"Kenapa pulak tu?"soal Jimin pelik.
Mereka memandang pintu yang terbuka besar.Ternampak muka Taehyung yang tersenyum manis dan dibelakangnya Jhope.

Aku ternampak Taehyung lantas menundukkan wajahnya.Malu beb!!
"Wait! Kenapa kau masuk V?"soal Jimin pelik.
"Aku mana boleh berpisah dengan my baby lama lama."ujar Taehyung sambil ambil duduk di hadapan aku.

"Haih..Jimin,Jin hyung,aku dan Suga dah halang Si V ni dari masuk ke dalam bilik Jungkook,tapi dia nak jugak masuk..Tak sabar betul.3 Jam lagi kot."ujar Jhope geram.
"Hey..3 jam bagaikan 3 tahun kot."balas Taehyung.

Jhope memutar matanya dengan malas.
"Suga mana? Tak nampak pun?"soal Jimin pelik.
"Ada kat bawah dengan Rapmon."ujar Jhope.

Mereka berbual sementara di Vkook pula.aku makin menunduk apabila Taehyung memandang aku dengan asyik.Aku memukul pahanya tu.
"Auch! Sakitlah baby."ujar Taehyung.
"Jangan la tengok..pergi la dekat luar.Malu la."luahku.

Aku mendengar dia ketawa kecil.
"Baby..tengok babe.."pinta Taehyung.
Aku memandangnya namun aku terkaku apabila dia kiss aku tepat di bibir aku.
"You so sweet..I want you so badly."bisiknya di telingaku dengan romantik.

Merah mukaku apabila membayangkan diri aku dengan dia berseorangan...dalam...bilik...berdua....malam...ini...OMG!!!!!!!

JIN HYUNG..KOOKIE NAK TIDUR DENGAN HYUNG MALAM NI!

"Jangan nak mengelak ye baby..I see you again baby.Dalam sebulan je,baby pasti akan jadi macam Jin hyung."ujarnya.Lantas aku berpaling ke arah Jin hyung yang tengah mengandung.

Gulp!

OMG..Aku memandang ke arah Taehyung yang sedang smirk ke arahku.Taehyung ketawa dengan aksiku yang terkejut lantas pergi ke arah Jhope.Sempat dia berikan aku pandangan gatal serta jilat bibirnya yang buat aku ngeri.Dia dan Jhope keluar dari bilik aku dan mungkin dah bersedia di gereja.

Lama itu,aku,Jimin dan Jin hyung pergi ke gereja.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Jantung Jungkook berdebar lagi laju apabila sudah berdiri betul betul depan pintu gereja.Jin hyung dan Jimin menenangkan Jungkook.

"Hyung pun pernah rasa perasaan ni tau.Tenang la."ujar Jin sambil senyum.
Jungkook senyum kepada Jin dan mengangguk.
"Sila bukakan pintu ye.Kami dah bersedia."ujar Jimin yang berada di belakang Jungkook.

Pengawal itu mengangguk dan membukakan pintu itu.Kelihatan ramai tetamu yang hadir di perkahwinan mereka.
Jungkook senyum manis bercampur gementar apabila ramai orang memandangnya.

"Wah..comelnya.."
"Sesuai dengan CEO Kim.."
"CEO Jeon sangat padan dengan CEO Kim tu kan.."
"Mereka bagai pinang dibelah dua."

Macam macam reaksi positif yang diberikan oleh para tetamu.
Taehyung menghulurkan tangannya kepada Jungkook sambil senyum manis.

Jungkook yang malu terus menyambutnya dengan senang hati.

If I Told You// kth x jjk //✔Where stories live. Discover now