CHAPTER 5

350 17 1
                                    

        Sudah 2 minggu Jungkook bersama BTS.Mereka sentiasa menjalani kehidupan suka dan duka bersama.Bagi Jungkook,Jin adalah hyung yang paling baik,ceria dan suka buat lawak sama seperti abangnya.Malah bukan itu sahaja,Jimin,Taehyung dan Jin adalah orang yang paling rapat dengan Jungkook dan sentiasa ada bersama.
        
        "Jimin."panggil Jungkook dengan perlahan,maklum la tengah berada dalam kelas,lebih lebih lagi ada cikgu Math,D.O.Jimin memandang Jungkook sambil senyum manis.
"Taehyung mane? Tak nampak pun."soalnya
"Dia deman hari ni,nak melawat dia tak balik sekolah nanti?"soal Jimin.Jungkook mengangguk dan senyum manis.Tiba tiba....

"Jungkook dan Jimin!! Korang bual apa hah?Tak nampak ke saya tengah mengajar!!Berdiri di luar sekarang!!"marah D.O dengan mata bulatnya.Aksi D.O membuatkan Jungkook dan Jimin hampir ketawa.Akhirnya Jungkook dan Jimin keluar duduk di hadapan kelasnya.Mereka ketawa terbahak bahak apabila pintu kelas ditutup.
"Lawak la muka cikgu tu.."ujar Jungkook.Jimin mengangguk tanda setuju dengan Jungkook.
"Jungkook,jimin..buat pe di luar ni?"Soal Jin pelik lantas duduk di hadapan mereka.Mereka senyum sumbing."Kami kena denda sebab bercakap dalam kelas."ujar Jungkook lembut.Jin senyum mesra dan menggosok rambut Jungkook."Lain kali jangan buat macam tu lagi tau Jungkook."ujar Jin lembut.Jungkook membalas senyuman Jin dan mengangguk faham.Jin bangun dan memandang mereka.
"Hyung pergi masuk kelas dulu,good luck."ujar Jin lantas berlalu pergi.
         Jimin semacam tak percaya dengan aksi Jin tadi."Dia tu Jin hyung ke?"soal Jimin pelik.Jungkook ketawa kecil."Yela..tu Jin hyung.Kenapa?"soalnya."Pelik la,selama ni kalau dia dapat tahu kitorang kena denda,dia akan marah besar.boleh cair telinga kami."ujar Jimin lagi."Mood dia baik kot."ujar Jungkook.Jimin senyum gatal."Entah2 dia sukakan awk tak Jungkookie.."Perkataan Jimin membuatkan pipi Jungkook merona merah."Ishh!!Mana ada la.Jangan salah faham,saya anggap dia macam abang saya sendiri!"ujar Jungkook geram.Jimin hanya ketawa besar.Akhirnya,mereka ketawa bersama dengan kenakalan Jimin.

        Jimin dan Jungkook keluar dari kelas mereka dan ingin pergi ke rumah Taehyung."Jimin!!"panggil Yoongi.Mereka memandang Yoongi."Ye hyung? Ada apa?"soal Jimin pelik."Cikgu musik panggil awak,dia kata nak minta tolong awak something.."ujar Yoongi.
"Oh..sekarang ke?"soal Jimin.Yoongi mengangguk pantas.Jimin berasa bersalah dan memandang Jungkook."Sorry Jungkookie,saya tak boleh ikut awak ke rumah Taehyung tapi..awak boleh pergi sendiri kan?"soal Jimin.Jungkook hanya mengangguj dan senyum manis.Jimin memberikan Jungkook alamat Taehyung dan dia pergi seorang diri.

        Jungkook memandang rumah agam Taehyung.'Oh Mai Gad..Boleh tahan besar jugak rumah dia.'ujar Jungkook lantas menekan loceng rumahnya.Seorang wanita berumur membuka pintu itu dan senyum kepada Jungkook."Ye..boleh saya bantu?"soalnya."Er.saya nak cari Taehyung.Dia ada?"soal Jungkook lembut."Dia ada dalam bilik dia,mari la masuk dulu,kawan tuan muda.."ujar Wanita itu dan membawa Jungkook ke bilik Taehyung.Wanita itu merupakan Maid Taehyung.Maid itu mengetuk pintu bilik Taehyung."Tuan Muda,kawan Tuan muda datang untuk melawat Tuan Muda."ujar Maid itu."Jimin ke?!"soal Taehyung dari dalam bilik."Bukan tuan muda Jimin,tapi tuan muda yang lain."ujar Maid itu."Ni saya Jungkook Taehyung."ujar Jungkook.Serta merta pintu bilik Taehyung terbuka dan Taehyung menarik Jungkook ke dalam biliknya.Taehyung memandang Maid itu."Kalau sesiapa tanya pasal saya atau Jungkook,cakap..kami taknak diganggu.Faham?"soal Taehyung tegas.Maid itu mengangguk.Taehyung menutup pintu biliknya dan mengadap Jungkook yang sedang duduk di katilnya.
        Taehyung duduk di sebelah Jungkook dan memandangnya."Macam mana awk boleh tahu rumah saya?"soalnya."Jimin yang cakap,dia cakap awk deman sebab tu tak datang sekolah."jujur Jungkook.Taehyung mengangkat kening kanannya."Memang la saya deman tapi tak la teruk sangat..er.Jungkook.."panggil Taehyung lembut.Jungkook yang mukanya sudah merah memandang Taehyung."Boleh tak awak teman saya tidur?Saya sendirian la."ujar Taehyung.Jungkook hanya mengangguk.Taehyung senyum manis kerana Jungkook sudi teman dia tidur."Thank you."ujar Taehyung lantas memeluk kemas Jungkook.Jungkook berasa amat malu tetapi dalam diam Jungkook amat sukakan pelukan hangat Taehyung.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Hello guys! Oh My God..I very happy because I meet my brother today.We go out and dinner because he really miss me so much.Hey,Brother,I miss you so much too.Tapi..dia dah nak balik ke Kuala Lumpur sebab kena kerja.😭😭😭..Tq big brother because support me to do this chapter.And I hope you guys like new chapter.Bye!Saranghae..😍..BANGTANBOYS

If I Told You// kth x jjk //✔Where stories live. Discover now