JUNGKOOK P.O.V
Sampai di rumah,Jungkook mencari dompetnya yang hilang."Omo!Macam mane boleh hilang?"soal Jungkook risau lantas mencari di dalam biliknya.Lama itu,deringan telefonnya berdering.Jungkook memandang nombor yang tidak dikenalinya.
"Nyeong?"
"Hey Jungkook,dompet awk ada dengan saya ni."ujar suara lelaki itu.
"Taehyung?!"jerit Jungkook.
"Thank you Taehyung.."ujar Jungkook setelah mendapat tahu situasi yang sebenar.
"Lets meet at Sunflower Cafe(Rekaan😂😂) tomorrow morning okay?"soal Taehyung lembut.
"Okay.."ujar Jungkook lantas senyum manis kerana gembira dapat berjumpa kembali dengan Taehyung,prince charmingnya.Pagi itu,Jungkook keluar berjoging di taman sementara ada masa yang terluang sebelum berjumpa dengan Taehyung.Tanpa sedar,ada lelaki yang memerhati setiap gerak geri Jungkook.Semasa Jungkook tengah berjoging,Jungkook terlanggar seorang namja.
"Oh! I'm sorry..saya tak nampak awk."mohon Jungkook.
Namja itu menggosok punggungnya yang sakit dan senyum kepada Jungkook.
"I'm Park Jimin by the way.You new here or what? I dont see you before."terang Jimin sambil senyum.
"Memang saya baru di sini."ujar Jungkook lantas membalas senyuman Jimin.
Mulalah operasi berkenalan pada pagi itu.
Jungkook sangat gembira kerana ada kawan baru.TAEHYUNG P.O.V
Aku menunggu Jungkook datang di sini,tetapi langsung tidak nampak kelibat Jungkook.Taehyung mengeluh.
"Mana dia ni.."ujar Taehyung bosan.
Akhirnya aku membuka mataku kerana berasa ada orang duduk di hadapanku.
"Jin Hyung?"soal Taehyung pelik.
Jin hanya senyum manis memandang wajah cemas Taehyung.
"Apesal? Takut rahsia kau terbongkar..Aku cuma nak kenal siapa girlfriend kau tu."ujar Jin selamba.
"Omma Jin,sila pergi sekarang!"marah Taehyung setelah memadang Jungkook yang sedang menuju ke arahnya.JIN P.O.V
Aku memandang kekasih barunya dengan teliti setelah dia duduk di hadapanku.
"Jungkook..this my senior and just call him hyung."ujar Taehyung sambil senyum manis kepada Jungkook.
Jungkook menunduk hormat sambil senyum manis.
"Jeon Jungkook.."ujar Jungkook sambil senyum manis kepada Jin.
Aku terkejut setelah mendengar nama itu.
Aku menahan air mata lantas keluar dari situ dengan cepat.Jungkook dan Taehyung tergamam melihat keadaan Jin.
Jin masuk ke dalam dorm mereka dan menangis.
"Kookie,,is that you?"soal Jin sambil menangis.Jin mengambil gambarnya dengan Jungkook sewaktu mereka kecil."Kalau la betul Jungkook ni adik aku,tolong rapatkan hubungan kami semula.Aku nak dia bersama dengan aku balik."rintih Jin sedih.Air mata Jin jatuh di atas gambar itu.JUNGKOOK P.O.V
Aku tercengang memandang Jin yang serta merta keluar dari cafe.
"Sorry about my friend,Dia ada pengalaman buruk waktu kecil dengan orang yang bernama Jungkook.Sama macam awak."jelas Taehyung.
Jungkook mengangguk faham dan bersarapan pagi bersama dengan Taehyung.
"By the way,his name is Jin."ujar Taehyung.Serta merta Jungkok tersedak setelah mendengar nama abangnya disebut.
"Wae?"soal Taehyung cemas.
"Nothing serious."jawab Jungkook lantas senyum hambar.
'Hyung..is that you?'soal hati kecil Jungkook sedih.
'I will find you hyung..that my promise.'bisik hati Jungkook.+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Sorry! This chapter very short because I so sleepy.😩😩..Sorry again because I know this chapter not fun.I will try next time.I promise I will work hard for this.Thank you.
#JeonsorajsrfeatBTS
YOU ARE READING
If I Told You// kth x jjk //✔
Romance"Jungkook!!! Cepat laa!!!"-Puan Jeon "Nyeong..Iruman Jeon Jungkook imnida.Hope we can be friendly with me."-Jungkook "He's cute."Taehyung Jangan terlalu gembira dengan sesuatu pertemuan,kerana ia akan mengundang kesedihan.Adakah dengan pertemuan mer...