"Ohhh..baiklah kalau begitu,terima kasih untiey.."Seorang lelaki berdiri dan keluar dari rumah keluarga Jeon.
Ring...ring...ring..
Lelaki itu menjawab panggilan dari tuan mudanya siapa lagi kalau bukan Mingyu.Anak kawan Tuan Jeon yang dah jatuh cinta dekat Jungkook sejak dari kecil lagi.
"Jungkook ada tak?"soal Mingyu.
"Maaf tuan muda,Jungkook ada di Korea sekarang.Dia dah ada kawan2 dekat sane.."ujar lelaki itu.
"Oh..kawan ye..baiklah.Sekrang juga kau pergi tempah tiket ke Korea.Aku nak pergi ambil balik milik aku."ujar Mingyu geram.
"Baiklah tuan muda."
.
.
.
.
.
.
.
.
Di kelas...TAEHYUNG P.O.V
Patut ke aku cakap dekat dia yang aku cintakan dia?Kalau aku cakap...Dia akan terima ke?Aku pening dan menutup mata aku sehinggalah ada orang duduk di tepi aku."Hei Taehyung.."panggil Jungkook sambil senyum.
"Hei Jungkook..ada ape?"soal Taehyung.
"Er...saya.."Tak sempat Jungkook nak bercakap,Jimin datang dan mengajak Jungkook ke kantin.
"Jungkook..jom kita pergi ke kantin.Saya seorang diri laa..Maaf ye Taehyung,aku nk pinjam kekasih kau jap.Bye!"ujar Jimin lantas mengheret Jungkook ke kantin.Aku dapat rasakan muka aku merah kerana perkataan Jimin.Kekasih aku..? Nampaknya ramai orang ingat aku dengan Jungkook dah jadian.Bagus juga kalau macam tu.Tak adalah orang kacau Jungkook lagi.Lalu aku mengeluh kerana Jungkook tiada di sisi.
"Berani betul dia ambil kekasih aku.."
.
.
.
.
.
Jungkook dan Jimin sedang makan dan ada orang yang duduk di hadapan mereka.Ye..lain tak bukan Taehyung.
"Aikk? Bukan ke kau taknak rehat?"soal Jimin pelik.
"Aku bosan kau tahu tak? Kau bawa lari kekasih aku,aku tak boleh berpisah tau dengan Jungkook."ujar Taehyung.
Kata2 Taehyung membuatkan Jungkook jadi malu.
"Jimin..mana yang lain?"soal Jungkook pelik.
"Jin dan Rapmon pergi tolong cikgu,,Suga dan Jhope bermain bola keranjang.Mereka tu susah sikit nk rehat..sibuk bermain je."Ujar Jimin kesal.
"Wahhh..boleh tahan juga Suga dan Jhope tu.."ujar Jungkook dengan kagum.Taehyung berdeham.Mereka berdua memandang Taehyung dengan pelik.
"Baby,kenapa baby puji lelaki lain ni..I'm jealous now.."ujar Taehyung sambil memuncungkan mulutnya.
Anda semua boleh katakan yang muka Jungkook sekarang ni macam buah tomato yang masak.
"OMG..so sweet!"ujar Jimin ceria.
"Apa yang awak cakap ni Taehyung.."marah Jungkook perlahan sambil makan dengan cepat.
Mereka ketawa dengan reaksi malu Jungkook.
.
.
.
.
.
.
.
Di sudut lain,Mingyu dan pembantunya telah sampai ke Korea dan misinya adalah membawa Jungkook pulang dan berkahwin dengan Jungkook.
"Tuan Muda,saya dah daftarkan Tuan Muda di Big Hit High School.Tuan Muda boleh mencari dia di sana."ujar Pembantunya.
"Ye..baiklah..Ingat,kalau Jungkook taknak ikut kita balik.kau tahu kan apa yang perlu dibuat?"soal Mingyu tegas.
"Ye..saya tahu tuan muda.."ujar Pembantunya sambil membuka pintu untuk tuannya.
Mingyu masuk dan memikirkan rancangan untuk membawa Jungkook pulang dengan baik.Kalau tak..dia terpaksa gunakan kekerasan.Mingyu akan buat apa sahaja untuk dapatkan Jungkook balik.Tbc...
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Apa yang Mingyu tugaskan pada pembantunya tu?Nak tahu?
Relakssss...
Hahahahhahah(EVIL LAUGH)
Hope you enjoy this chapter..thank you..
YOU ARE READING
If I Told You// kth x jjk //✔
Romance"Jungkook!!! Cepat laa!!!"-Puan Jeon "Nyeong..Iruman Jeon Jungkook imnida.Hope we can be friendly with me."-Jungkook "He's cute."Taehyung Jangan terlalu gembira dengan sesuatu pertemuan,kerana ia akan mengundang kesedihan.Adakah dengan pertemuan mer...