CHAPTER 17 [END]

421 16 2
                                    

BEBERAPA BULAN KEMUDIAN..

Jin hyung menggeleng dengan sikap Jungkook yang suka berjalan.

"Kookie,perut kookie tu dah besar.Jangan la asyik merayap je.Mari duduk berehat."panggil Jin lantas memengang tangan adiknya.

Jungkook hanya mengikut kata kata Jin.Hormat abang la kiranya.Taehyung membawa pisang dan anggur untuk Jungkook.

"Nah baby.Buah yang baby minta.Segar lagi tu,makan cepat ya.."ujar Taehyung sambil senyum manis.
"Wah...thank you babe!"balas Jungkook dengan gembira.
"Pelan pelan la makan tu kookie."arah Rapmon yang sedang bermain dengan bayinya.

Seledai makan,Jungkook berasa tidak selesa pada perutnya.Lama lama jadi makin sakit.
Taehyung,Jin dan Rapmon perasan perubahan Jungkook lantas bertanya.

"Baby..are you okay?"soal Taehyung.
"Nghh..baby rasa sakit kat perut.Memulas mulas la.."jawap Jungkook sambil menekan perutnya.
"Owhhh..nak lahir anak la tu."ujar Jin dengan selamba.

1



2



3


"What?!!! Lahir anak?!!!"soal mereka dengan kuat.
"Nghh..jangan la bising sangat.Ah..S-sakit..."ngaduh Jungkook sambil menitis air mata.
Taehyung dah kalut besar.Cepat cepat dia mengambil kunci kereta dan membawa Jungkook ke hospital diikuti oleh Rapmon dan Jin dibelakangnya.

Di Hospital..
"Doktor!!"jerit Rapmon untuk mendapatkan bantuan.
Mereka yang lain menenangkan Jungkook yang kesakitan.
"Arghhh!! Sakitnya Hyung.."ngaduh Jungkook kepada Jin.
"Hyung tahu kookie..sabar,ini sekejap sahaja okay.."pujuk Jin.
"Ngh..i-Ini semua salah babe..s-sakit tahu tak nak lahirkan...an..ak..ni.."marah Jungkook dalam kesakitan.
Taehyung memujuk Jungkook sampailah di bilik persalinan.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
"Tahniah Tuan Taehyung,anda telah mendapat anak lelaki."ujar Doktor itu lantas memberikan bayinya kepada Taehyung.
"Terima kasih doktor."ujar Taehyung.Setelah doktor itu pergi,menitis air mata kegembiraan Taehyung mendapat anak dari darah dagingnya sendiri.

"Babe..."panggil Jungkook lemah.
Taehyung berjalan menuju ke arah Jungkook yang terbaring.
"Baby..thank you so much,ini adalah hadiah terbaik dari baby.I love you so much.."ucap Taehyung dengan gembira.
"You're welcome babe,I love you too."jawap Jungkook sambil senyum manis.

Mereka bermain dengan bayi comel mereka sehinggalah ada yang menegur mereka.
"Tak ingat kami ke apa?"soal Rapmon.
Taehyung dan Jungkook memandang Pasangan Kim dan Min bersilih ganti.

"Wait,sejak bila kau datang?"soal Taehyung kepada Suga.
"Baru je,aku ada dapat berita dari Jin yang Jungkook dah lahirkan bayi.So datang la."jawap Suga.
"But bukannya Jimin masih dalam pantang?"soal Jungkook pelik.
"Budak degil.."ujar Suga.

Jimin menumbuk bahu Suga.
"Jangan tumbuk sayang,ada bayi ni."ujar Suga dengan selamba sambil menunjukkan bayi lelaki yang didukungnya.Putih melepak same mcm ayahnya.
"Aku nak tengok bayi Jungkookie..Wahh!!Sebijik macam kau la V."ujar Jimin setelah menilik rupa paras bayi itu.
"Ofc la..aku daddynya.."ujar Taehyung selamba.

Taehyung memandang Jin dan Rapmon.
"So,disebabkan Jungkook akan berpantang,aku nak korang berdua tinggal kat rumah aku la ye.Jin hyung boleh temankan Jungkook."ujar Taehyung dengan ceria.

Pasangan Kim mengangguk setuju dan senyum.Tapi bukan pasangan Min.
"Yah!! Kami pun nak jugak tinggal dekat sana!"ujar Jimin.
Taehyung dan Jungkook memandangnya.
"Are you serious?"soal Taehyung

Pasangan Min mengangguk laju.
"Wah...bestnya ada ramai orang!"jerit Jungkook dengan gembira.
Bayi Taehyung dan Jungkook terbuka mata kerana suara Jungkook.

Semua orang terpaku dengan mata anak Taehyung dan Jungkook kecuali Si kecil Namjoon dan Yoongi.
"Wah..anak mata dia sama terus macam kau la V..Mata hazel tu."puji Rapmon.

Pasangan Kim baru tu hanya ketawa riang.Anak mereka memang akan jadi hensem besar nanti tanpa mereka sedar anak Yoongi dan Jimin sudah terjaga dan memandang tepat ke arah anak Taehyung dan Jungkook yang didukung oleh Taehyung.

Wait...ada ke bayi boleh tgk kiri kanan? Hmm..hentam saja la labu..😂
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
10 TAHUN KEMUDIAN..

"Happy birthday to you~
Happy birthday to you Min Yoonmin~
Happy birthday to you~"

Mereka menyanyikan lagu hari jadi kepada Min Yoonmin,anak kepada Pasangan Yoongi dan Jimin.Di situ juga terdapat keluarga maing masing dan tak lupa 2 orang budak lelaki yang duduk di tepi Yoonmin iaitu Kim Taegguk,anak kepada pasangan Taehyung dan Jungkook.Yang kedua ialah anak pasangan Rapmon dan Jin,Kim Namjin.

Setelah selesai memotong kek,mereka makan beramai ramai dan berbual mesra.Sekarang hanya tinggal mereka bertiga.

"Selamat hari jadi Min,hadiah Tae bagi nanti tau."ujar Taegguk dengan gembira.
"Terima kasih Tae.."ujar Yoonmin dan membalas senyuman Taegguk.
"Selamat hari jadi jugak."ucap Namjin sambil senyum mesra.
Yoonmin mengangguk gembira.

"Namjin! Come here baby..Namra cari kamu."panggil Rapmon.
"Okay papa!"sahut Namjin.
"Bye korang..nanti kita sambung balik."ujar Namjin.

Mereka mengangguk faham.Keadaan senyap sunyi beberapa saat dan Taegguk memutuskan untuk berbicara.
"Min suka dekat Namjin ke?"soal Taegguk.
Amboi kau nak..pandai kau main cinta cintun pulak.

"Ehh..apa Tae cakap ni..mana ada la.."ujar Yoonmin dengn lembut.Tanpa sedar mukanya berbahang malu.
"Min kelakar la.Merah muka tu dikatakan tak suka? Pelik betul."ujar Taegguk sambil merenung mata bulat Yoonmin.

Yoonmin menggeleng laju.
"Min-Min su-suka orang la-lain.."ujar Yoonmin dengan gagap.
"Owhh...and who is it?"soal Taegguk pelik.
"Y-you of course.."ujar Yoonmin sambil menutul mukanya dengan tangan.

Taegguk rasa bagai mimpi.Rupanya selama ini dia tak bertepuk sebelah tangan.
"Actually,I love you too.."ujar Taegguk sambil senyum gembira.
"Seriously?!!"jerit Yoonmin dengan rauk wajah terkejutnya.

"Yes..Tae selalu ingat yang Min sukakan Namjin sebab bila Min bersama dengan Namjin pasti ketawa dan ceria.Muka selalu merah bila berada dekat dengan Namjin,tapi bila dengan Tae,muka Min pucat kalah uncle Suga."ujar Taegguk.

Yoonmin ketawa kecil.Taegguk yang geram terus menerkam bibir lembut Yoonmin.Terbuntang mata Yoonmin malah semua orang kecuali Namjin yang hanya tersenyum gembira.

"OMG! My daughter innoncent lips.That was his first kiss."ujar Jimin.
"Wtf?"soal Suga dengan terkejutnya berhenti bermain dengan Min Yoonji,anak kedua mereka,perempuan.

"Oh god..that my son?"soal Jungkook pelik.
"Well,yes."ujar Taehyung sambil mengangguk.
"Uhhh..gatal macam daddy dia jugak.."ujar Jungkook lantas duduk di sofa
"Baby..Taegguk mesti nak adik jugak,So babe bagi la.."ujar Taehyung dengan gatal.
Jungkook menjelingnya dan menggeleng dengan sikap gatal Taehyung.Mujur gatal dengan Si isteri je,kalau dengan orang lain,tak pasal pasal mati Si Taehyung tu dikerjakan oleh Jungkook.

"TaeJung pasti nak adik jugak.."ujar Taehyung sambil melayan anak lelakinya.
"Oh ya? Malam ni ke~"goda Jungkook sambil senyum nakal.
Taehyung sudah smirk selepas mendapat keizinan dari Jungkook.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
END...

Yeah...dah habis pon..nanti kalau ade masa,sye akan buat bonus chapter okay?
Bye..Love you all readers..
😘

If I Told You// kth x jjk //✔Where stories live. Discover now