bab8

1.2K 112 3
                                    

"Naz kau mesti bagitahu..Ace sebelum terlambat..Nazz...Nazzz..NAZZZZZZZ!!!!!!"

"Nazz bangun dah lambat..!!"Amilia.

Naz membuka mata dan melihat Amilia sudah siap memakai baju sekolah.

"Hah..pukul berapa sekarang"Naz

"8.30lah..dah lambat 30 minit..weyh..bangun basuh muka je pastu pakai baju..awak takkan bau busuk."Amilia

"Yela2"Naz bergegas ke bilik air membasuh muka dan terus memakai baju sekolah seperti disuruh oleh Amilia.

"Ok dah siap.?, jom gerak"Amilia

Naz hanya mengangguk kerna kepenatan.Lalu mereka keluar dari bilik itu

"Maaf kan cikgu.Saya lambat ."

"Oh..tak apa..duduk kat tempat kamu"Cikgu.

"Terima kasih cikgu"Naz terus duduk di sebelah seorang budak lelaki.

"Hey..aku ada dengar cite awak kalah kan Ace"Kata lelaki itu

"Mana ada Sui.Gosip je tu"Naz

Ini Sui.Anak mata berwarna emas.Kuasa Golden Archer Wizard.

"Ok semua buku muka surat 170 bab kuasa2 yang sudah pupus"Cikgu.

Naz tersentak mendengar cikgu berkata.

"Seperti kita tahu tidak banyak kaum yang pupus hanya golongan terkuat sahaja.Antara kuasa kuasa yang telah pupus The Nine Arrow Archer , The Pure Archer dan akhir sekali The Green Demon.The Green Demon adalah yang paling kuat di dunia..mereka pupus dan hancur kerana letupan yang sangat kuat..menyebabkan negara mereka hancur.Mereka bukan keturunan Wizard kerana kekuatan mereka lebih hebat mereka adalah Demon Archer."Cikgu

Tiba2 semua orang di dalam kelas itu memandang Naz.Seperti mAhu memakan Naz.

"Naz..mata kamu tu..mata The Green Demon ke.?"cikgu

"Tak adalah cikgu.Yang pasti bukan"Naz

"Yeke kamu ni kalau betul cakap.Sebab setahu cikgu tiada kaum lain berwarna hijau."

Naz hanya mendiamkan diri...Dia sendiri pun tidak kenal kuasa dia.

Selepas kelas.....

"Aku mesti bagi tahu Ace..betul atau tidak betul itu lain cerita"Naz.

Naz terus keluar dari kelas dan pergi ke tempat latihan Al-47.Terra , Ace , Dark  dan ben ada sekali.Dalam masa yang sama Amilia julie misaki  dan Gwen ada sekali.

"Hah..panjang umur..Naz cepat sini diaorang nak mintak maaf"Amilia.

"Hah.?Tak apa..saya tak kisah tentang benda lama."Naz

"Ceyh..aku nak mintak maaf bukan nak suruh kau jilat kaki kau pun"Ace

Naz terdiam.

"Okk kalau nak mintak maaf boleh..tapi sebelum tu ace..sini sekejap ikut saya ada benda penting saya nak bagi tahu"Naz membalas dengan serius.

"Feeewwweettt naz"Misaki

Naz hanya membiarkan..

Naz menarik tangan Ace ke belakang.

"Ace awak kene berjaga2 akan ada orang cuba untuk bunuh awak"Naz memandang muka Ace dengan serius.

"Apa.?!kau fikir aku lemah.?Mentang2 kau menang kau nak fikir aku lemah sekarang.?Siapa sahaja selain kau berani  nak lawan aku.?Siapa.?Amilia..?"Ace berlagak.

Naz terdiam....Tiba2 tangan Naz ditarik..dia ditarik dengan kuat sehingga tidak dapat melawan

"Lepaskan lah apa yang awak nak buat.!"Naz

"Hah..nampak nya kuasa kau akan active bila kau sedih atau marah kan..jadi aku nak lawan kau sekali lagi."Ace

"Apa .?Ace nyawa awak dalam bahaya..tolong dengar cakap saya jika awak mahu berlawan..awak kene berjanji akan berhati"Naz tetap risau walaupun dia dibuat begitu sekali.

Tiba2 Naz titolak masuk ke dalam satu bilik yang gelap.Bilik itu terletak di kawasan yang tertutup.

"Duduk di situ sampai kuasa kau keluar silap besar..kau cuba untuk berbaik dengan aku"Ace mengunci pintu.

Udara di dalam bilik itu sedikit.Menyebabkan Naz sesak nafas."Tolong Ace bukak pintu.."Naz

Naz menjerit ace buat tidak tahu.Manakala yang lain tidak tahu naz di situ..hanya Ace sahaja yang tahu tentang bilik itu.

Naz semakim sesak..Dan dia seperti mahu pengsan.

"tot..to..long bukaaa...pintu..a..wak..dalam..bahaa...ya"Naz.

"Huh..lemah..hanya sekali sahaja boleh mengeluarkan kuasa"Ace berkata dihadapan pintu.

Tiba2 seorang lelaki berhood berdiri dihadapan Ace.

Lalu melepaskan tembakan..
Ace mengelak.

"Siapa kau..apa kau nak.?"

Lelaki itu melepaskan panahan..Dan ace membalas panahan orang itu semula.

Letupan berlaku...menyebabkan Hood orang itu terbuka.

"Maaa..mata..hijau"Ace

Lelaki itu tersenyum sinis.Lalu melepaskan panahan kepada ace yang sedang kelemahan dan terduduk.Tangan Kiri dia luka.

"Ultimate Demon Blast"Lelaki itu berkata.Panahan dia sangat laju menyebabkan ace tidak dapat mengelak.

Ace menjerit..

"Tidakkkk...!!!!!!"Ace.Ace terkejut pucat.

Sepasang Cahaya mata hijau di hadapan hijau bercahaya di hadapan dia.Dia tidak dapat melihat siapa.Kerana asap yang terlalu banyak.

"Nazzz...!!!!.."Ace menjerit.Dia terkejut melihat Naz berdiri dihadapan Ace.Mata Naz bercahaya hijau.Kelihatan tembok Berwarna hijau yang dibina Naz ditebuk dan Terkena Naz tepat pada perut.Dinding naz tidak cukup kuat.

"Huh..tak guna dia lagi punca penghalang aku..kalau tak tadi awal kat tempat Latihan aku dan bunuh dia"Lelaki itu berkata perlahan.

"Kau..!!!"Ace menjerit.Belum sempat menyerang.Tiba tiba anak panah muncul dari atas.Seperti teleport...dan kelihatan 6 anak panah berlainnan kuasa light ,lightning ,Teleport,fire,earth,Dark,firememanah ke arah lelaki itu.

Tetapi tidak terkena.Lelaki itu membina tembuk pertahanan berwarna hijau.Lalu dia menghilangkan diri.

Ace memegang tangan Naz.

"Kenapa kau sanggup buat macam ni walaupun aku berlaku kejam dan buat macam2 dekat kau"Ace

"See..sebab..sa..saya..ma..ma..hu..ja..di ka..wan ..a.wak"Naz berkata dengan tergagap.Lalu pengsan.Luka pada perutnya sangat teruk.

"Nazz!!"kelihatan Amilia , Misaki , julie dan Gwen sedang berlari ke arah Naz.

"Ace apa yang terjadi.?"Seto

Ace hanya terdiam...dia terlalu terkejut.

Naz dibawa ke hospital oleh Seto.Yang lain turuk ikut sakali.Seto tidak membenarkan tetapi selepas di rayu banyak kali.Seto akhirnya bersetuju.

............... ................. ...............



Green Eye GirlWhere stories live. Discover now