" Ace!" Jerit Naz dan memegang tangan Ace dengan sekuat hati . "Apa kau nak lagi.."kata Ace dengan nada perlahan.
"Saya tak tahu apa silap saya , jadi tolong bagitahu saya .. Saya taknak hubungan kita sebagai kawan terputus lagi."kata Naz .
"Sejak bila aku jadi kawan kau? " Kata Ace .."Aku benci kau " kata Ace dan terus menyentak tangan Naz dengan kuat dan berjalan pergi . Tiba tiba hujan mula turun , dan Naz pula terduduk di situ .
"Aku benci kau " kata kata Ace masih perpusing dalam mindanya. Air mata Naz mengalir . Seseorang memayungkan Naz tanda Naz sedari .. "W-wist"kata Naz dan terus memeluk Wist . Ace memandang dari jauh .. payung di tangannya dilepaskan .. menyaksi kan Naz memeluk Wist dihadapannya.
.........
"Naz!"Kata Amilia terkejut apabila melihat Naz basah kuyup . "Wist pun ada?!"
........
"Terima kasih banyak Wist teman dia balik."kata Amilia. "Tak ada masalah , masa aku jumpa dia , dia terduduk di atas lantai semasa hujan."kata Wist.
Amilia terkejut ... "Bye .."kata Wist dan terus pergi . " Apa lagi yang berlaku pada dia pula kali ni.. "kata Amilia perlahan.
...........
Semenjak dari hari itu .. Ace dan Naz apabila bertemu mereka tidak bersuara hanya berdiam diri.
Di dalam kelas..
"Baiklah .. hari seperti apa yang kamu semua tahu , kita akan adakan latihan pertahanan diri , semua kelas dan semua pelajar wajib hadir , jadi sekarang saya hendak kamu semua beratur dan bergerak ke pandang latihan sekarang."kata cikgu kelas Naz.
"Apa? Perlawanan Wizard ? Haah! "bisik hati Naz teringat minggu lepas Amilia ada beritahu kepada Dia.
Flasback..
"Naz , minggu depan ada Perlawanan Wizard tau , kalau awak nak saya ajar , bagitahu .. "kata Amilia
End flashback...
.........
"Perlawanan Wizard ini boleh dikatakan perlawanan antara kamu antara pelajar lain .. setiap orang dari kamu semua akan berlawan sesama sendiri mengikut giliran 1 lawan 1 .. Dalam perlawanan Wizard ini bukanlah Kalah atau menang yang kamu patut risaukan ..ianya peratus kamu .. setiap pergerakkan , pertahanan , tindakan yang kamu akan lakukan akan dikira oleh Guru guru .. siapa yang mendapat peratusan di bawah 39% . Perlawanan Wizard akan berakhir selepas adanya Pemenang "
" U-umm .. Amilia ..saya tak faham ..Tadi mereka kata Kalah menang bukanlah yang kita perlu risaukan , jadi apa maksud pemenang ?" Kata Naz . "Biar saya terangkan!!"Kata Gwen .. "Begini! Perlawanan Wizard ini adalah seperti Peperiksaan Jasmani dan ia juga boleh diketegorikan sebagai tournament ."kata Gwen ..
"Tournament ..?"Naz masih kurang faham .."Ya , Tournament , hendak dapat 39 peratus bukanlah senang , kamu sekurang kurangnya mesti menang 5 perlawanan , seperti cikgu cakap mereka kira mengikut pergerakan , pertahanan dan tindakan diri , awak tahu biasanya pelajar biasa dapat berapa peratus untuk 1 perlawanan .. ?"kata Amilia yang menyambung penerangan Gwen tadi.
" Berapa?" ..
" Paling tinggi 8 dan paling rendah .. 4 peratus ..biasanya pelajar dapat ."kata Amilia .
"Dan . Jika kamu sudah kalah sebanyak 3 kali , kamu tidak dibenarkan masuk ke dalam perlawanan lagi"kata Misaki pula.
Naz terkejut ...."Dan , kalau awak nak tahu .. pemenang adalah orang yang kalahkan orang paling ramai "Kata Julie .
YOU ARE READING
Green Eye Girl
FantasyNazhifah Huda ada seorang gadis kaya , baik dan cantik tetapi memiliki anak mata8 berwarna hijau.Disebabkan anak mata dia berwarna hijau ramai pelajar meminggir kan dia. Pada suatu hari , dia pulang dan melihat ibu bapa dia sudah tiada atau lebih te...